Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŽMONĖS

Skraidantys argentiniečių menininkės kilimai 

2018 rugsėjo 17 d. 17:34
Alexandra Kehayoglou austuose kilimuose atvaizduoti pastoraliniai Argentinos peizažai.
Alexandra Kehayoglou austuose kilimuose atvaizduoti pastoraliniai Argentinos peizažai.
theaustralian nuotrauka

Trisdešimt ketverių argentiniečių menininkė Alexandra Kehayoglou kuria vilnonius rankų darbo kilimus, kurie vis labiau ima panešėti į aerofotografijas. Kilimuose atvaizduoti pastoraliniai Argentinos peizažai.

Imigrantų iš Graikijos anūkė tęsia šeimos tradiciją, perduodamą iš kartos į kartą. A. Kehayoglou močiutė Elpinka iš Graikijos į Argentiną atvyko 1920-aisiais. Persikeldama į naują šalį Elpinka atsivežė audimo stakles ir audėjos talentą. Šiandien jos palikimas – pramoninio audimo kilimų industrija.

Kilimų audimo dinastijos palikuonės A. Kehayoglou darbai individualūs ir unikalūs, išsiskiria savo forma, dydžiu, iškarpymų, stiliaus, dizaino sprendimais. Įdomiausia, kad reljefiniai pievų ir ganyklų vaizdai pateikiami tarsi iš paukščio skrydžio. Įspūdį dar labiau pagyvina šviesos ir šešėlių žaismas. Kiekvienas kilimas primena meno kūrinį.

Nėra dviejų vienodų kilimų

Kilimai gaminami iš verpalų liekanų, surinktų iš šeimos fabriko sandėlių, esančių Buenos Airėse. Kiekvieno egzemplioriaus gamyba – sunkus ir sudėtingas darbas, gali užtrukti ne vieną mėnesį. A. Kehayoglou tvirtino, kad dviejų vienodų kilimų – nebūna. Koloristinė gama natūrali – vyrauja žemės spalvos, šilti tonai. Kartais eskizai kuriami bendradarbiaujant su dailininkais, dizaineriais. A. Kehayoglou kilimai eksponuojami parodose – gimtojoje Argentinoje ir užsienyje.

A. Kehayoglou pradėjo kurti kilimus baigusi dailės mokyklą 2008-aisiais. Audėja užaugo apsupta kilimų. Tad galima drąsiai teigti, kad menininkės žinojimas, kaip kurti kilimus užkoduotas jos genuose.

Savo dirbtuves ji įkūrė giminės fabriko patalpose, kur darbuojasi kartu su penkiomis pagalbininkėmis. Didžiulis natūralių spalvų verpalų asortimentas išdėstytas blokuose ant galingų lentynų.

Tačiau iš pat pradžių kelias į audyklą A. Kehayoglou nebuvo paprastas ir savaime aiškus. Menininkė panaši į Lotynų Amerikos serialo heroję – aktyviai priešinosi dalyvauti šeimos versle. Maištininkė ėmėsi dailės studijų, stengėsi laikytis kuo atokiau nuo kilimų audimo. Kūrė dekoratyvinius miniatiūrinius baldus, šviestuvus... Visgi šeima visais būdais ją traukė į savo pusę. Tik baigusi studijas ji suvokė, kad šį gebėjimą tiesiog privalo išnaudoti ir kaip dailininkė. Neliko nieko kita – tik pasiduoti.

Šiandien menininkė pasiruošusi savo žinias perduoti savo penkerių metų sūnui. Alexandra jau ir pati painiojasi skaičiuodama šeimos audėjų kartas. Tačiau jau tapo aišku – jos pašaukimas austi kilimus buvo nulemtas dar prieš gimstant.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Žaliame burbule

Meistrės gebėjimas gaminti rankų darbo kilimus pats iš savęs – menas. Amatas senesnis nei Egipto piramidės. Tačiau A. Kehayoglou kuriami, pavadinkim, topografiniai stebuklai išeina iš tradicinio kilimų audimo rėmų. „Norėčiau, kad kiekvienas, kuris mato mano kurtus kilimus, pajaustų gyvenimo amžinumą. Kilimai gali jus nuskraidinti ten, kur gyvena prisiminimai“, – savo „Instagram“ paskyroje rašė A. Kehayoglou.

Skraidantys argentiniečių menininkės kilimai

Pramintas ilgas kelias iki aukštosios mados pjedestalo. 2014-ųjų rudenį Paryžiaus mados savaitėje belgų dizaineris Driesas Van Notenas ant podiumo nutiesė 144 kv.m A. Kehayoglou kurtą kilimą, primenantį žalią pievą.

Meistrės kūryba tampriai susijusi su kultūriniu paveldu, šeimos tradicijomis, taip pat aplinkosauga. Ant kilimų dažnai atvaizduojami nykstančių rūšių sąraše esantys augalai. „Gyvenu tarsi žaliame burbule. Jaučiu, kad turiu tikslą – išausti kuo daugiau žalumos: simboliškai prisidėti prie gamtos išsaugojimo. Mano kilimai – Motinos Žemės vėliava. Jie skirti tam, kad kuo daugiau žmonių kalbėtų apie ekologiją, gamtos saugojimą“, – aiškino audėja.

„Gyvenu tarsi žaliame burbule. Jaučiu, kad turiu tikslą – išausti kuo daugiau žalumos: simboliškai prisidėti prie gamtos išsaugojimo. Mano kilimai – Motinos Žemės vėliava. Jie skirti tam, kad kuo daugiau žmonių kalbėtų apie ekologiją, gamtos saugojimą.“

Alexandra stengiasi neprarasti kontakto su gamta, stebi kiekvieną gamtos pasikeitimo detalę, net ir menkiausią. Pro jos akis neprasprūsta niekas. Tai, ko dažnai nepastebi kiti, audėjai tampa įkvėpimu. „Jaunas, ką tik išdygęs daigelis kontrastingai išryškina pavasariu kvepiančią žemę... Žmonėms sunku suprasti, kad kilimas – tai menas. Manau, kad man pavyks pakeisti nusistovėjusį požiūrį. Jaučiuosi tarsi ankstesnių kartų pasiuntinė. Lyg būčiau grandinės dalis, kažko žymiai didesnio nei vien šeimos fabrikas“, – sakė ji amerikiečių meno tinklaraščiui „This is Colossal“.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"