Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŽMONĖS

Arūnas Gibieža: motociklo sutramdymas 

2018 liepos 29 d. 12:00
Motoakrobatas Arūnas Gibieža kantriai šlifuodamas triukus kasdien treniruojasi 4-5 valandas.
Motoakrobatas Arūnas Gibieža kantriai šlifuodamas triukus kasdien treniruojasi 4-5 valandas.
Romo Juriačio nuotrauka

Vilnietis Arūnas Gibieža – Europos motoakrobatikos (stunt riding) čempionas, daugelio tarptautinių turnyrų nugalėtojas. 28-erių sportininkui motociklas paklūsta lyg idealiai dresuotas žirgas – pagal komandą stojantis piestu, darantis pačius sudėtingiausius triukus, vežantis šeimininką, stovintį ant galvos.

Prieš penkerius metus Arūnas pasaulio motoakrobatikos čempionate užėmė antrąją vietą. Tą kartą pergalę šventė Lenkijos atstovas, bet po kurio laiko lietuvis jį nugalėjo per Europos čempionatą. „Nuo 2014 metų pasaulio motoakrobatikos čempionatai nevyksta, tad ir varžytis dėl pasaulio čempiono vardo nėra galimybių. Bet džiaugiuosi, kad Europos čempionate pavyko pasirodyti geriau, nei pasaulio čempiono taurę iškovojusiam lenkui“, – patenkintas prisipažino dar naujos motociklų sporto šakos atstovas A. Gibieža.

Pasak motociklininko, išaugusi iš chuliganiško važinėjimo gatvėmis, ši sporto šaka padarė paslaugą visiems – keliuose beveik neliko „erelių“, dideliu greičiu lekiančių ant vieno rato ir šiurpinančių praeivius bei keliančių pavojų eismo dalyviams. Ekstremalių pojūčių mėgėjai dabar persikėlė į uždaras erdves ir savo meistriškumą demonstruoja rengiamose prestižinėse varžybose.

Motociklų akrobatikos pasaulis kol kas gana mažas ir menkai kam žinomas, o apie lietuvius šioje aplinkoje išvis niekas nebuvo girdėjęs.

Pradėjo dviračiu

Arūno sportinė karjera prasidėjo nuo dviračio. Jo senelis Stanislovas Gibieža – profesionalus slidininkas, vėliau buvęs dviratininkas ir sporto vadybininkas, kitados kuravęs Lietuvos olimpinę plento dviračių rinktinę. „Vaikystėje labai daug važinėjau dviračiu. Gyvenome už miesto, tad mindavau į centrą, atgal, ratais per dieną įveikdavau iki 100 km, man tai buvo normalus atstumas. Aišku, užmiestyje susigalvodavau visokių triukų – važiuoti ant užpakalinio ar priekinio rato, peršokti griovį. Važiuodamas žvyrkeliu atsisukdavau pažiūrėti, kiek dulkių sukėliau. Jau tada įsivaizduodavau, kad lekiu motociklu“, – prisiminė A. Gibieža.

Sulaukusiam dešimties senelis padovanojo motorolerį. Liepė juo dalytis su trejais metais vyresne sese, tačiau mergaitės jis netraukė, tad daugiausiai važinėjo Arūnas. Jis neslėpė, kad sėdęs ant motorolerio taip pat ėmėsi triukų.

„Po savaitės jau sugebėjau važiuoti ant užpakalinio rato. Mama labai pyko, nes treniruodamasis motoroleriu labai greitai sudėvėdavau sportinę avalynę. Pagrasino, kad daugiau kedų nepirks“, – šyptelėjo Europos čempionas. Vaikystėje triukų jis su bičiuliu mokėsi nuošaliose trasose, kartodromuose.

Šešiolikmetis Arūnas gavo sportinį motociklą ir pradėjo dalyvauti žiedinėse motociklų varžybose. Tėvai neprieštaravo šiai jo aistrai, nes važiuoti specialiomis trasomis daug saugiau nei gatvėmis. Vaikinas čia lavino važiavimo įgūdžius, mokėsi manevruoti, stabdyti, tinkamai atlikti posūkį, kai motociklas kone atsigula ant žemės. Arūnas taip pat pradėjo treniruotis motociklu daryti akrobatinius triukus. „Supratau, kad mano kelias – motoakrobatika, ne žiedinės motociklų lenktynės. Lietuvoje neturime gerų tam skirtų trasų, lenktynėse sportininkai patiria daug traumų. Motoakrobatika toli gražu nėra toks traumų lydimas sportas, kaip gali pasirodyti nežinančiam. Tiesiog reikia daug ir atkakliai kas dieną dirbti. Nuvažiuoji į uždarą aikštelę ir keturias penkias valandas šlifuoji sugalvotus triukus“, – aiškino pašnekovas.

Tik įsivaizduoji esąs erelis

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Motoakrobatikos varžybose A. Gibieža pradėjo dalyvauti prieš dešimtmetį: 2008-aisiais užėmė antrąją vietą Baltijos šalių motoakrobatikos rungtynėse, o po metų jose buvo pirmas. Sėkmė varžybose skatino dar labiau tobulėti, daugiau dirbti, bet 2010 metais lietuvis nuvyko į Europos motoakrobatikos čempionatą Austrijoje, ir teužėmė 20 vietą. „Supratau, kad nors ir manai esantis savo kiemo erelis, nuvažiavęs į rimtas varžybas pamatai, jog esi tik žvirblis, – nusijuokė Arūnas. – Pamačiau, koks šis sportas Europoje – greitas, veržlus, net agresyvus. Iki tol viską dariau daug švelniau, tad ėmiau tobulinti savo triukus, perdariau net motociklą. Buvo nesėkmių, vienais metais net nepatekau į pasaulio čempionato finalą, bet 2013 metais nugalėjau Europos čempionate“, – aiškino pašnekovas.

Arūno teigimu, motociklų akrobatikos pasaulis kol kas gana mažas ir menkai kam žinomas, o apie lietuvius šioje aplinkoje išvis niekas nebuvo girdėjęs. Kai A. Gibieža nugalėjo visus varžovus iš Europos, Lietuvos vardas nuskambėjo garsiai. Arūno teigimu, Prancūzijoje, Lenkijoje, Anglijoje motoakrobatika jau turi stiprias tradicijas, tad kai šio sporto korifėjams nosis nušluostė vaikinas iš mažutės Lietuvos, motociklininkų bendruomenė buvo smarkiai nustebinta.

Arūnas Gibieža: motociklo sutramdymas

Atsivėrė visas pasaulis

Į motoakrobatikos sportą Arūnas stengėsi įnešti naujų tradicijų: vyko į varžybas specialiai pritaikytu ir atributika išpieštu autobusiuku, vilkėjo spalvingas striukes ir apsaugas, kaip ir kitų šakų sportininkai. Lietuvio pavyzdžiu ir kiti ėmė sekti. Ši sporto šaka tapo spalvingesnė ir smagesnė žiūrovų akims. A. Gibieža sakė, jog tais metais, kai laimėjo Europos motoakrobatikos čempionatą, iš viso per metus nugalėjo penkiolikoje varžybų įvairiose šalyse. Lietuvį sportininką pastebėjo „Red Bull“ kompanija, remianti perspektyvius sportininkus, ir Arūnas tapo „Red Bull“ atletu, savo meistriškumą pristatančiu prestižinėse „Formulės-1“ ir panašiose varžybose. „Atsivėrė visai nauji horizontai, pradėjau keliauti į tolimas šalis – Indiją, Katarą, kitur. Labai daug kas pasikeitė tapus čempionu“, – tikino A. Gibieža.

Keletas Arūno sumanytų triukų tapo iššūkiu kitiems motociklų akrobatams. Štai 2015 metais jis sugalvojo ir parodė du naujus triukus, vieną jų pavadino „360 kangaroo stoppie„. Į aikštelę sportininkas įvažiuoja ant užpakalinio motociklo rato, apsisuka 180 laipsnių kampu ir peršoka ant priekinio motociklo rato, vėl apsisuka 180 laipsnių kampu ir išvažiuoja iš triuko vietos vėl ant užpakalinio rato. „Tai labai sudėtinga, nes motociklas sveria 250 kg, turi važiuoti labai greitai, tinkamu metu nuspausti priekinį stabdį, motociklą valdyti visu kūnu, kad jis suktųsi aplink savo ašį“, – aiškino motociklų akrobatas. Vos keli kiti sportininkai daro šį Arūno triuką per varžybas, tačiau lietuvis, be abejonės, jį atlieka geriausiai.

Motociklu važinėja ir Arūno širdies draugė, bet jai sportininkas neleidžia atlikti triukų: „Ji yra banglentininkė, tad savo triukus daro banglente. Ji mane moko valdyti banglentę, aš ją – motociklą, bet kiekvienas turim savo sritį, kuri teikia didžiausią malonumą.“

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"