Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Retai žiemą vairuoji – gali automobilio nedrausti 

2018 gruodžio 10 d. 11:20
Kai kurie automobiliai „miegos“ iki pavasario. / 
Kai kurie automobiliai „miegos“ iki pavasario. / 
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Įsibėgėjus šaltajam laikotarpiui, po Vėlinių, dalis šalies vairuotojų, ypač senjorų, pusmetį nevairuoja ir automobilio neapdraudžia valdytojo civilinės atsakomybės draudimu, o privalomąjį draudimą atnaujina tik pagerėjus vairavimo sąlygoms. Tiesa, kaip tikina draudikai, tokia tendencija nėra ryški: dauguma klientų pasirašo metinę draudimo sutartį.

Gegužę buvo palengvintas gyvenimas nesiryžtantiems žiemą vairuoti žmonėms – ilgesnį laiką nedrausta jų transporto priemonė nebėra automatiškai išregistruojama. Tad gyventojai gali savo nuožiūra spręsti, kuriam laikotarpiui draustis, jeigu neketina dalyvauti eisme ištisus metus.

Šių metų gegužę buvo palengvintas gyvenimas nesiryžtantiems vairuoti žiemą žmonėms – ilgesnį laiką nedrausta jų transporto priemonė nebėra automatiškai išregistruojama.

Draudimo bendrovės „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Jonas Kuzmas teigė, kad bendrovės duomenys išties rodo vyresnių nei 65 metų klientų grupėje galiojančių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo liudijimų skaičiaus sumažėjimą ketvirtąjį ir pirmąjį metų ketvirtį. Vis dėlto jis tikino, kad tas sumažėjimas sudaro vos 6 proc., o kitose klientų grupėse sezoniniai pokyčiai, jo teigimu, nepastebimi.

Paklaustas, ar vyresnio amžiaus klientų skaičiaus mažėjimą žiemos pusmetį jis sietų su draudimo brangimu, kuris gali būti sunkiai pakeliamas vyresniems bei senų ir pigių mašinų valdytojams, ar su tuo, kad vyresnio amžiaus klientai automobilius užkonservuoja žiemai, uždarę sodininkystės sezoną, jis sakė: „Su draudimo kainų pokyčiais privalomojo draudimo liudijimų skaičių svyravimus sieti būtų nekorektiška, nes tas dėsningumas išlieka kelerius metus. Gal reikėtų ieškoti sąsajų su vyresnio amžiaus žmonių gyvenimo ritmu ir vairavimo įpročiais. Kalbant apie senus – apie 20 metų – automobilius, galiojančių draudimo liudijimų skaičius šaltuoju metų laikotarpiu nemažėja.“

Įtikina sudaryti metines sutartis

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius tikino nepastebintis, kad didėja skaičius vairuotojų, kurie po Vėlinių iki pavasario neapdraudžia savo automobilių ir juos palieka žiemoti kiemuose ar garažuose. Anot jo, visose amžiaus grupėse yra asmenų, kurie privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą įsigyja trumpesniam laikotarpiui, pavyzdžiui, mėnesiui, pusmečiui ar kitam laikotarpiui, bet tokių klientų skaičius esą gana pastovus.

„Transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės draudimu automobilį apdraudžiantys gyventojai apskaičiuoja, kad finansiškai labiau apsimoka sudaryti draudimo sutartį visiems metams. Net jei automobiliu ir nevažinėjama ilgesnį laikotarpį, draudimo sutartį verta turėti, nes taip kaupiasi dienų be avarijų skaičius (drausmingumo statistika). Šis rodiklis yra vienas iš svarbių kriterijų, kuriais vadovaujantis nustatoma draudimo kaina ir suteikiama nuolaida. Be to, dažnai tuo pačiu automobiliu naudojasi daugiau nei vienas šeimos narys“, – aiškino pašnekovas.

Dauguma draudimo bendrovių teigė, jog nepastebi tendencijos, kad šaltuoju metų laikotarpiu klientai apsispręstų nedrausti savo transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės draudimu.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas sakė, kad šios bendrovės duomenys nerodo, jog žiemą privalomojo draudimo sutarčių skaičius mažėtų. Atvirkščiai – lapkričio statistika rodo augimą.

„Pusiau rimtai galėtume teigti, kad tai gali būti susiję su tuo, jog privalomojo vairuotojų draudimo sutartį sudarę mūsų klientai gali laimėti komplektą naujų padangų. O kalbant rimtai, įstatymas nustato, kad registruota transporto priemonė privalo būti apdrausta. Dauguma mūsų bendrovės privalomojo draudimo klientų renkasi sutartis vienų metų laikotarpiui“, – dėstė pašnekovas.

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ komunikacijos vadovė Ingrida Žaltauskaitė teigė, kad peržiūrėjusi 2017 metų Vilniaus miesto 66–80 metų amžiaus draudėjų segmentą jokių ypatingų „žiemojimo“ tendencijų nepastebėjo. „Trumpalaikių ir metinių sutarčių sudarymo bumas yra kovo-gegužės mėnesiais, bet tai susiję ir su tuo, kad įstatymas pradėjo galioti nuo pavasario. Šiais metais, įvertinus pirmus dešimt mėnesių, irgi jokių radikalių skirtumų nematome, palyginti su 2017 metais“, – sakė pašnekovė.

Todėl esą negalima pagrįsti prielaidos, kad vyresni asmenys nusprendžia nedrausti automobilio šaltuoju metų laikotarpiu. „Dalis klientų dėl tam tikrų įvairių priežasčių sudaro trumpalaikes sutartis, bet pagrindą vis tiek sudaro metinės sutartys“, – pridūrė I. Žaltauskaitė.

Dėl nutraukto draudimo neišregistruoja

Valstybės įmonė „Regitra“ pabrėžė, kad norint eksploatuoti automobilį pirmiausia reikia pasirūpinti jam keliamais reikalavimais, t. y. turėti galiojančią techninę apžiūrą bei privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Jei nėra įgyvendintas nors vienas šių reikalavimų, dalyvavimas viešajame eisme tokiu automobiliu yra draudžiamas.

Iki šių metų gegužės 20 dienos, jeigu transporto priemonė neturėjo techninės apžiūros ar civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, jos registracija buvo sustabdoma, o per 180 dienų nepašalinus šių trūkumų, transporto priemonė buvo automatiškai išregistruojama ir dalyvauti eisme galėjo tik iš naujo užregistruota.

Romo Jurgaičio nuotrauka
Romo Jurgaičio nuotrauka

Nuo gegužės 20 dienos automatinis transporto priemonių išregistravimas panaikintas. Jei automobilis neturi galiojančios techninės apžiūros ar civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, jo registracija tik sustabdoma neribotam laikui, o pašalinus šiuos trūkumus leidimas dalyvauti viešajame eisme atnaujinamas automatiškai.

Pelnas didėjo 3,9 karto

Lietuvos bankas pranešė, kad šalyje registruotos draudimo bendrovės per devynis 2018 metų mėnesius uždirbo 37,6 mln. eurų pelno – 67,1 proc. daugiau nei 2017-ųjų sausį-rugsėjį, kai pelnas buvo 22,5 mln. eurų.

Ne gyvybės draudimo bendrovių pelnas šiemet išaugo 3,9 karto – iki 21 mln. eurų, gyvybės draudimo įmonių sumenko 2,4 proc. – iki 16,6 mln. eurų.

Draudimo įmonių valdomas turtas per devynis mėnesius padidėjo 5,6 proc. – iki 1,549 mlrd. eurų.

Ne gyvybės draudimo įmonių turtas didėjo sparčiau nei gyvybės draudimo įmonių. Didėjo ne tik šių įmonių nuosavų lėšų suma, bet ir perdraudikų turtas bei gautinos sumos.

Draudimo įmonių nuosavo turto investicijų apimtis nuo metų pradžios išaugo 7,3 proc. – iki 807,3 mln. eurų.

Šaltinis: Lietuvos bankas

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"