Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Lietuvio automobilis – pagyvenęs pilkas „dyzeliukas“ 

2019 sausio 15 d. 10:35
BNS nuotr.

„Regitra“ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų apžvalgą. Iš jos matyti, jog 2018-ais metais pirmą kartą įregistruojamų naujų automobilių skaičius augo net penktadaliu, o tik elektra varomų automobilių skaičius netrukus pasieks 1000. Taip pat galima pastebėti, jog praėjusiais metais net apie 40 proc. užregistruotų automobilių buvo pilkos spalvos.

Penktadaliu augo naujų automobilių

Žvelgiant į kelių pastarųjų metų tendencijas matyti, jog pirmą kartą įregistruojamų naujų ir naudotų lengvųjų automobilių Lietuvoje kasmet daugėja. Palyginus su 2017 m., pernai šis skaičius išaugo apie 10,5 proc. O štai pirmą kartą įregistruojamų naujų automobilių skaičius augo daugiau nei penktadaliu. Tačiau nepaisant to, vis dar egzistuoja didelis atotrūkis tarp naudotų ir naujų automobilių. 2018 m. pirmą kartą įregistruotų automobilių proporcija atrodė taip: apie 84 proc. – sudarė naudoti ir beveik 16 proc. – nauji, rašoma pranešime spaudai.

Taigi Lietuvoje dar stipriai dominuoja naudotos transporto priemonės. Vis dėlto lengvųjų automobilių parkas, nors ir neženkliai, po truputį jaunėja ir 2018 m. vidutinis jų amžius siekė 14,4 metus.

Remiantis „Regitros“ duomenimis, didžiausią lengvųjų automobilių parko dalį sudaro 11–15 metų amžiaus automobiliai, antroji didesnė grupė – nuo 16 iki 20 m., o trečioji – nuo 6 iki 10 m. Lengvųjų automobilių parko pasiskirstymą pagal jų amžiaus grupes galima matyti žemiau esančioje diagramoje:

Pilka – spalva lyderė

Lietuviai dažniausiai renkasi praktiškos – pilkos/sidabrinės – spalvos automobilius. Tai yra absoliuti spalva lyderė, kuri sudarė apie 40 proc. visų 2018 m. pirmą kartą įregistruojamų lengvųjų automobilių. Antroje vietoje pagal populiarumą yra juoda spalva, o trečioje – mėlyna. Į populiariausių spalvų penketuką papuola ir balta bei raudona.

Mažiau lietuviai linkę rinktis ryškios spalvos transporto priemones. Pernai metais mažiausiai registruota geltonų, oranžinių ir violetinių lengvųjų automobilių. Štai taip atrodė 2017–2018 m. pirmą kartą įregistruotų lengvųjų automobilių spalvos pagal populiarumą:

Ar lietuviai linkę rinktis ekologiškesnius automobilius?

Dyzeliniai ir benzininiai automobiliai Lietuvoje vis dar ženkliai pirmauja. Štai, pavyzdžiui, dyzeliniai sudaro apie 68 proc. viso lengvųjų automobilių parko. Tačiau džiugina kitos tendencijos – jau keletą metų auga ekologiškesnių transporto priemonių skaičius.

Daugėja tik elektra varomų lengvųjų automobilių, kurių praėjusiais metais įregistruota beveik 36 proc. daugiau. Šių metų sausio 1 d. duomenimis, jų Lietuvoje registruota netoli tūkstančio. Kaip ir galima buvo tikėtis, daugiausia elektromobilių važinėja didžiųjų miestų gatvėmis. Vilniaus miesto ir rajono savivaldybėse – 567, Kauno – 146, o Klaipėdos – 64.

Ženkliai auga ir hibridinių lengvųjų automobilių populiarumas – jų registruota beveik 40 proc. daugiau nei 2017 m.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika