Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Kaip 20 tonų autobusas pravažiavo per 9 tonų limito medinį kabantį tiltą? 

2018 spalio 25 d. 12:52
„Beaver Bridge“ Arkanzase dažnai sulaukia sunkių svečių /ViralHog | www.youtube.com nuotrauka
„Beaver Bridge“ Arkanzase dažnai sulaukia sunkių svečių /ViralHog | www.youtube.com nuotrauka

Svorio apribojimo ženklai dažnai erzina sunkvežimių ir autobusų vairuotojus. Privažiavus nežinomą vietą su tokiais ribojimais dažnai tenka suktis ir važiuoti atgal. Nebent būtumėte pakvaišęs autobuso vairuotojas JAV, kuris daugiau nei 20 tonų sveriančiu autobusu nusprendė nepaisyti 9 tonų apribojimo prieš daugiau nei 70 metų senumo medinį tiltą.

„Beaver Bridge“ („Bebro Tiltas“) Arkanzase, kaip teigia vietiniai, dažnai sulaukia smalsuolių. Vienjuostis tiltas yra labai senas, todėl savo konstrukcija jis šiek tiek primena architektūros paminklus. Šis tiltas yra kabantis – jį laiko tvirti lynai. Todėl per jį važiuojant sunkesniam automobiliui galima pajusti, kaip jis linguoja ir įdumba. Pikapų vairuotojai „Beaver“ tiltu važinėja lėtai ir atsargiai, kad neprisidarytų problemų. Tačiau kartą iki tilto atvažiavo netuščias autobusas ir trumpam stabtelėjęs nusprendė važiuoti toliau. Štai kas nutiko:

Tilto sijos pritūpė kaip pianino klavišai, stebėtojai negalėjo patikėti tuo, ką mato, o kažkas garsiniu signalu dar bandė perspėti vairuotoją nedaryti kvailystės. Tačiau autobusas riedėjo tol, kol pasiekė kitą tilto galą ir galėjo ramiai tęsti kelionę. Nenutiko visiškai nieko. Specialistai apskaičiavo, kad autobusas svėrė bent tris kartus daugiau nei nurodoma 9 tonų apribojime, tai kodėl jam taip pasisekė?

Na, vairuotojas pasirinko saugesnį greitį, nedarė staigių judesių, judėjo lėtai ir užtikrintai. Tiltas, nors ir yra senas ir medinis, yra tvirtas ir dažnai prižiūrimas. Visos tiltą sudarančios lentos yra keičiamos laiku, ypač jei pastebimas koks įtrūkimas ar puvimas. Tačiau svarbiausia tai, kad tilto kūrėjai limitą pasirinko su atsarga.

Kad ir koks nurodytas svorio limitas būtų kelio ženkluose, realiai tiltas gali atlaikyti daugiau. Kartais sunku pasakyti savo mašinos svorį, todėl apribojimai nurodomi su atsarga. Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad maksimali tilto apkrova ne visada yra vienoda – ji priklauso nuo temperatūros, būklės, vėjo ir kitų faktorių. Todėl inžinieriai labai nenustebo matydami, kad „Beaver“ tiltas atlaikė tokį svorį.

Kita vertus, prie tilto iš karto buvo pasiųsta inžinierių komanda. Tiltas kuriam laikui buvo uždarytas priežiūros darbams, norint įsitikinti, kad jam nieko nenutiko. Galbūt 9 tonų svorio mašinas jis gali atlaikyti nors ir tūkstančius kartų, o štai 20 tonų – tik keliolika. Todėl tiltui vėl reikės dėmesio. Tuo pačiu šalia jo iškilo ir keli papildomi ženklai.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"