Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Elektromobilių konkurso laimėtojas buvo žinomas iš anksto 

2018 gruodžio 14 d. 12:37
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo ir eksploatavimo Vilniaus miesto savivaldybės viešojoje teritorijoje konkursą laimėjo iš anksto žinomas laimėtojas.

Kai kurie rinkos dalyviai dar iki dokumentų pateikimo termino šių metų rugsėjį prognozavo, kad savivaldybės rengiamą konkursą įrengti ir 10 metų prižiūrėti 59 stoteles laimės valstybės energetikos įmonių grupės „Lietuvos energija“ bendrovė.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija LŽ patvirtino, kad jau paskelbus konkursą jo sąlygos buvo keičiamos tris kartus.

Kad laimėjo konkursą ir Vilniuje įrengs 59 „Charge it on“ elektromobilių įkrovimo stoteles, penktadienį paskelbė pati „Lietuvos energijos įmonė „Energijos tiekimas“. Viena stotelė Vokiečių gatvėje bus itin greito įkrovimo, dar 55 – greito įkrovimo.

Pirminėse konkurso sąlygose rinkos dalyviams siūlyta statyti tik lėto krovimo stoteles, dėl to dalis įmonių atsisakė dalyvauti konkurse. Vėliau šios konkurso sąlygos neliko.

Stoteles už 2,2 mln. eurų (su PVM) „Lietuvos energijos“ grupės įmonė ketina pastatyti iki kitų metų rudens.

Planuojama, kad 55-iose stotelėse viena kilovatvalandė kainuos 25 centus už kilovatvalandę. Šiuo metu Lietuvoje veikiančiose greito įkrovimo stotelėse paslauga taip pat kainuoja apie 25 centus.

Atbaidė dalį investuotojų

„Lietuvos žinios“ rašė, jog pirminės konkurso sąlygos dalį investuotojų atbaidė – jų nuomone, savivaldybės pasiūlytomis sąlygomis investicija niekada neatsipirktų. Tačiau vėliau sostinės valdžia konkurso sąlygas keitė kelis kartus, paskutinį kartą – likus savaitei iki dokumentų pateikimo termino pabaigos.

Rinkos dalyviai įtarė, kad savivaldybė iš pradžių galbūt sąmoningai atsikratė „netinkamų“ investuotojų, paskui konkurso sąlygas keitė ir derino pagal „išrinktųjų“ investuotojų poreikius ir jų naudai, galbūt iš anksto pasirinkusi ir laimėtoją.

Juo, kaip įtarė rinkos dalyviai, turėjo tapti valstybinių energetikos įmonių grupei priklausanti bendrovė, siekianti žengti į sparčiai augančią elektromobilių infrastruktūros rinką.

Šiuo metu maždaug po tuziną elektromobilių įkrovimo stotelių šalyje vienodomis proporcijomis valdo privatūs savininkai ir valstybės įmonės.

Savivaldybė planavo iki 2020 metų Vilniaus mieste konkurso būdu įrengti 59 elektromobilių įkrovimo stoteles šalia prekybos centrų, pagrindinių turgaviečių, poliklinikų, ligoninių, parodų rūmų, verslo centrų, pramogų ir sporto arenų.

Šiose stotelėse paslaugos bus mokamos, tai yra už elektromobilio baterijos įkrovimą klientai turės mokėti nustatytą tarifą (šiuo metu veikiančiose greito įkrovimo stotelėse paslauga kainuoja apie 25 centus už kilovatvalandę).

Savo ruožtu Vilniaus savivaldybė sostinės prieigose už Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšas įrengs greito įkrovimo stoteles ir penkerius metus jose elektromobilius kraus nemokamai.

Stotelės planuojamos palyginti netoli nuo miesto centro – Gariūnų g., Molėtų pl. ir Mokslininkų g. sankryžoje, Minsko pl. ir Liepkalnio g. sankryžoje, Nemenčinės pl. 1 ir Pilaitės g. 31.

LŽ duomenimis, šalia sostinės nemokamas įkrovimo stoteles už ES lėšas iki 2020 metų planuoja įrengti Susisiekimo ministerija.

Tokios pirminės konkurso sąlygos atbaidė kai kuriuos potencialius investuotojus, šiuo metu Lietuvoje eksploatuojančius elektromobilių įkrovimo stoteles ir už paslaugą imančius nustatyto dydžio mokestį.

Vienos privačios bendrovės vadovas su anonimiškumo sąlyga „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad savivaldybės idėja iš pradžių sudomino. „Idėja teoriškai buvo gera – kviesti privatų verslą. Bet sąlygos nurodytos tokios, kad verslui investuoti neapsimoka“, – sakė jis.

Įmonės vadovas teigė atsisakęs dalyvauti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos rengtame konkurse, nes apskaičiavęs, kad investicija pagal nurodomas sąlygas neatsipirks.

Pasak verslininko, vienos tokios stotelės įrengimas atsieina apie 25–30 tūkst. eurų. Šiuo metu krovimo tarifas mokamose stotelėse yra 25 centai už kilovatvalandę. Net kai aplink nėra nemokamų prieigos taškų, per parą vidutiniškai šiose stotelėse kraunami 4–5 automobiliai.

„O kiek jų atvyktų, jeigu mieste pastatytume lėto įkrovimo prieigą, kai netoliese būtų įrengtos nemokamos greito įkrovimo stotelės? Tokia investicija tiesiog niekada neatsipirktų“, – tikino įmonės vadovas.

Sąlygas keitė vykstant konkursui

Naujausioje savivaldybės konkurso sąlygų redakcijoje nebeliko reikalavimo investuotojams mieste statyti tik lėto įkrovimo mokamas stoteles.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija LŽ patvirtino, kad jau paskelbus konkursą jo sąlygos buvo keičiamos tris kartus. Paskutinį kartą – iki dokumentų pateikimo pabaigos likus kelioms dienoms, tai yra rugsėjo 26 dieną. Tuo pat metu savivaldybė dokumentų pateikimo terminą pratęsė savaitę, iki spalio 8 dienos. Informacija apie pasikeitusias sąlygas pasirodė savivaldybės interneto svetainėje.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vyr. specialistas Kastytis Lubys LŽ teigė, kad konkurso sąlygos buvo tik tikslinamos, atsakant į užsiregistravusių galimų konkurso dalyvių paklausimus. „Patikslinus konkurso sąlygas pasiūlymų pateikimo laikas pratęsiamas, nes su pakeitimais raštu supažindinami visi užsiregistravę dalyviai“, – teigė jis.

K. Lubys patvirtino, kad konkurso sąlygos buvo patikslintos „leidžiant numatytose krovos vietose įrengti greito krovimo stoteles“. Pasak jo, konkurso sąlygos buvo tikslinamos tris kartus reaguojant į galimų konkurso dalyvių siūlymus ir pateiktas pastabas. Kiek dalyvių yra konkurse, jis negalėjo įvardyti, nes esą tikslus dalyvių skaičius bus žinomas spalio 8 dieną suskaičiavus pateiktus siūlymus. Tačiau konkurso dalyvius įvardyti savivaldybė atsisakė ir suėjus šiam terminui.

Į LŽ prašymą patvirtinti ar paneigti, kad konkurso laimėtojas žinomas iš anksto – juo bus paskelbta bendrovė, priklausanti vienai valstybės energetikos įmonių grupei, K. Lubys atsakė: „Nežinant, kiek dalyvių teiks konkursinius pasiūlymus, neįmanoma prognozuoti, kas nugalės.“

Nei patvirtino, nei paneigė

Potencialaus, kaip įtariama, konkurso nugalėtojo LŽ klausė, ar „Charge it on“ paslaugą valdanti bendrovė, priklausanti „Lietuvos energijos“ įmonių grupei, dalyvauja šiame konkurse. Taip pat – patvirtinti arba paneigti, kad jau užsitikrino, jog konkursą laimės, ir kad konkurso metu derėjosi su konkurso rengėju dėl sąlygų pakeitimo įmonės naudai? Nė į vieną iš šių klausimų „Lietuvos energija“ neatsakė.

Į klausimus valstybinė monopolija reagavo trumpu komentaru. „Jūsų minimas konkursas tebesitęsia, o dėl dalyvavimo jame nėra priimta sprendimų, todėl plačiau komentuoti negalime. Dėl to negalime komentuoti ir galimų pasiūlymo komercinių detalių“, – el. paštu atsakė Laura Šebekienė, „Lietuvos energijos“ korporatyvinės komunikacijos vadovė.

Trumpai

Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu prie pagrindinių šalies magistralių Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Vilnius-Panevėžys ir kitų valstybinės reikšmės kelių veikia 17 viešųjų didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelių, iki šių metų pabaigos jų bus 25, o 2019 metais, baigus Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją, iš viso bus 26.

Iki 2022 metų visuose valstybinės reikšmės keliuose numatoma užtikrinti galimybę įkrauti elektromobilį ne mažiau kaip kas 40–50 kilometrų.

Visose viešosiose ES fondų lėšomis įrengtose įkrovimo prieigose penkerius metus nuo jų naudojimo pradžios elektromobilius galima įkrauti nemokamai.

Iki 2020 metų šalies savivaldybėse numatoma įrengti 100 elektromobilių įkrovimo prieigų.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"