Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Elektromobilis ir automobilis: kurio avarija kainuos brangiau? 

2018 gruodžio 6 d. 11:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kasmet elektromobilių skaičius Lietuvoje auga – paskutiniais duomenimis, mūsų šalyje jų užregistruota jau 926. Keičiantis vairuotojų įpročiams ir pasirinkimams, svarbu atkreipti dėmesį į mažas, tačiau reikšmingas detales, skiriančias degalais varomą ir elektrinį automobilį avarinėse situacijose. Ekspertai pataria, kad įprastų automobilių vairuotojams reikėtų saugoti automobilio priekį, elektromobilių – ratus ir dugną.

Net jeigu elektromobilių parkas sudaro mažą dalį Lietuvoje važinėjančių automobilių, nekyla abejonių, kad kiekvienais metais jų tik daugės. Remiantis Susisiekimo ministerijos duomenimis, kiekvieną mėnesį į Lietuvos kelius išrieda bent po 20–40 naujų elektromobilių. Pokyčiai vien elektra varomų transporto priemonių rinkoje prasideda nuo kelių pagrindinių aspektų. Pirmasis – nuolat pingančios ir tobulėjančios elektromobilių technologijos. Šiai dienai keliuose jau yra elektromobilių, kuriais galima patogiai važiuoti ne tik trumpus, bet ir didelius – net 300 km viršijančius atstumus vienu įkrovimu. Vis daugiau kilometrų padeda nuvažiuoti tobulėjančios elektromobilių baterijos. Mažėjant jų savikainai, elektromobiliai vis labiau konkuruos su įprastiniais automobiliais, rašoma pranešime spaudai.

Silpnosios ir stipriosios elektromobilio vietos

Šiandien automobilio ir elektromobilio draudimo kainą lemia du veiksniai: kaip dažnai automobilis, jo vairuotojas patenka į eismo įvykius ir kiek kainuos remonto darbai, jeigu taip nutiktų. Į eismo įvykius elektromobiliai patenka taip pat statistiškai dažnai, kaip ir įprasti automobiliai, tačiau dažnai įvyksta ir taip, kad elektromobilį remontuoti – brangiau. Ypatingai, kai elektromobilių rinka dar jauna ir ne visų elektrinių modelių gamintojai turi kompetentingų atstovų Lietuvoje jų aptarnavimui ir remontui.

Anot „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovo Mindaugo Balinsko, elektromobilio remonto kaina priklauso nuo modelio, komplektacijos, smūgio stiprumo ir vietos, kur transporto priemonė apgadinta. Pavyzdžiui, elektromobiliui užvažiavus ant kliūties kelyje, gali būti apgadintas ne tik dugnas (kaip įprastai būtų su automobiliu), bet ir pati baterija – tuomet remonto kaštai stipriai išaugtų. Tokios pačios, skaudesnės nei įprastai, pasekmės lauktų elektromobilių vairuotojų, stipraus smūgio į ratą metu, kai gali būti apgadinti ne tik važiuoklės elementai, bet ir ratą sukantis variklis. Kita vertus – galimi ir priešingi atvejai, kuomet smūgio kaktomuša – tiesiai į automobilio priekį – metu, nebus apgadintas elektromobilio vidaus degimo variklis, kurį taisyti būtų itin brangu, kadangi jo ten tiesiog nėra.

„Bet kokiu atveju, važiuojant elektra ar įprastais degalais varomu automobiliu ir norint nepatekti į eismo įvykį ir išvengti papildomų kaštų tiek remontui, tiek ir draudimui, svarbiausia atidumas ir saugumas. Vairuotojams rekomenduočiau pasirinkti ne tik leistiną, bet ir saugiausią greitį, ypatingai šaltuoju metų laiku. Taip pat ir atidžiau stebėti kelio būklę – tiek balos, tiek ir jau pasirodantis plikledis gali pridaryti didelių nuostolių“, – sako M. Balinskas.

Draudikai stebi naujausias technologijas

Nors patys elektromobiliai ir jų technologijos, draudžiant juos privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės ar KASKO draudimais, nėra išskirtiniai, vis dėlto ateityje ekspertai įžvelgia ir rizikų, ir galimybių. Pavyzdžiui, pastebima, kad vairuotojų asistentų technologijos vystymasis tiesiogiai susijęs su mažesniu įvykių keliuose skaičiumi. Todėl technologijos paprastuose ir elektriniuose automobiliuose ateityje neaplenks ir draudimo bendrovių bei jų siūlomų produktų.

„Elektromobiliai draudimo rinkoje siejasi su kita sparčiai plėtojama inovacija – vis tobulėjančiais vairuotojo asistentais, kurie, nors kol kas tik dalinai, tačiau jau gali perimti vairuotojo funkcijas. Tikimasi, kad ateityje žmogaus-vairuotojo gali net nebereikėti. Būtent šių technologijų plėtra gali keisti saugumo situaciją keliuose, o tuo pačiu siūlomus ir draudimo produktus“, – sako M. Balinskas.

Kartais, atrodytų, nesusijusios technologijos ir inovacijos, gali gerokai paveikti ir pakeisti rinkos situaciją. Šiuo atveju elektromobiliuose ir įprastais degalais varomose automobiliuose diegiami nauji saugumą užtikrinantys sprendimai gali padėti išsaugoti vairuotojo ir keleivio gyvybę bei mažinti nelaimingų atsitikimų keliuose.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"