Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Baigta rekonstruoti Vilniaus geležinkelio stoties požeminė perėja 

2007 balandžio 19 d. 00:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Vilniaus geležinkelio stoties požeminės perėjos rekonstrukcija kainavo beveik 20 mln. litų. Didesnė šios sumos dalis - 11 mln. litų - gauta iš Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo.

Pertvarkant perėją pati seniausia jos dalis išardyta ir jos vietoje įrengta nauja.

Perėja

Perėja pratęsta iki penktojo, vadinamojo tarptautinio perono, kuriame sustoja tranzitiniai traukiniai. Iki šiol keleiviai į penktąjį peroną patekdavo tik tiltu. "Keleiviams, dažniausiai nešiniems bagažu, į tiltą tekdavo kilti laiptais, paskui leistis žemyn į peroną. Dabar jiems daug patogiau", - sakė AB "Lietuvos geležinkeliai" Statybos ir statinių priežiūros skyriaus viršininkas Antanas Papakulis.

Darbai vyko keliais etapais. Pirmiausia sutvarkyta senoji perėjos dalis. Ji išardyta, o naujosios sienų statybai panaudotas patvarus hidrotechninis betonas, įrengta kokybiška izoliacija. A.Papakulio manymu, perėja turėtų laikyti kur kas ilgiau nei dešimt metų, kaip to reikalauja statybų įstatymas.

Statybos

Kartu su pėsčiųjų perėja rekonstruoti ir peronai, nes jie jau buvo ištrupėję, apgriuvę. Šiuo metu Vilniaus geležinkelio stotyje - penki naujoviški peronai. Bendras jų plotas - 10,5 tūkst. kvadratinių metrų. Pertvarkant peronus atsisakyta senųjų paviljonų. Vietoj jų iškilo šiuolaikiški, iš stiklo ir aliuminio sukonstruoti paviljonai automatiškai atsidarančiomis durimis. Ir dar viena naujovė: kiekviename perone įrengti neįgaliesiems skirti liftai.

Rekonstrukcija prasidėjo 2005 metų rudenį. Darbai buvo gana sudėtingi techniniu požiūriu, nes eismas geležinkelio stotyje išties intensyvus ir jis nebuvo stabdomas.

Tunelį pratęs

Per antrąjį statybų etapą naujasis tunelis bus pratęstas iki kitapus geležinkelio esančios Pelesos gatvės. Dabar šį miesto rajoną žmonės pasiekia neretai rizikuodami, eidami bėgiais.

Viso geležinkelio stoties ansamblio rekonstrukcija prasidėjo prieš vienuolika metų, dar 1996-aisiais - stotis tikrai neatitiko šiam specifinės paskirties pastatui keliamų reikalavimų. Darbai kainavo 55 mln. litų, ir šiandien šį pastatą galima drąsiai vadinti sostinės veidrodžiu.

Dabar rekonstruojamos buvusios priemiestinės bilietų kasos. Po rekonstrukcijos, kurią numatyta baigti kitais metais, į šias patalpas įsikels Geležinkelio muziejus, kai kurie bendrovės struktūriniai padaliniai.

Po visiškos rekonstrukcijos Vilniaus geležinkelio stotis bus pajėgi aptarnauti 7 mln. keleivių. Tokio keleivių srauto pagal specialistų prognozes sulauksime 2025-2030 metais.

Medžiaga parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai".

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"