Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠVIETIMAS

Vokietijoje norima atsisakyti rašyti pažymius mokyklose 

2019 vasario 23 d. 13:09
Vokiečių pradinėje mokykloje neįprasta barti moksleivius, jie pagiriami. 
Vokiečių pradinėje mokykloje neįprasta barti moksleivius, jie pagiriami. 
pixabay.com asociatyvi nuotrauka

Vokietijoje ne tik norima atsisakyti rašyti pažymius, bet tai jau daroma, rašoma DW. Tiksliau, valstybinėms mokykloms leista atsisakyti nuo įprastų vertinimų skaičiais. Norinčiųjų jau yra. Tačiau vis dar vyksta aštrios diskusijos.

Federalinėje Heseno žemėje jau priimtas sprendimas mokyklose atsisakyti įprasto vertinimo pažymiais. Dabar valstybinės mokyklos, o Heseno žemėje jų yra beveik 1800, jei nori, gali atsisakyti skaičių ir pereiti prie rašytinių vertinimų. Išimtis padaryta tik vyresnėms gimnazijų klasėms, kurių abiturientai gali stoti į aukštąsias mokyklas, o tam reikalingi atestato balai.

Toks sprendimas Vokietijoje sukėlė dideles diskusijas.

Pažymių panaikinimo šalininkai mano, kad juos rašyti nepedagogiška, jog mokinių skirstymas į pažangius ir nepažangius paseno, kad blogi pažymiai atmuša vaikų norą mokytis... Be taip vadinamų ideologinių ir psichologinių argumentų jie pateikia ir grynai praktiškus. Pavyzdžiui, Ilkos Hoffmann, priklausančios švietimo darbuotojų profsąjungos valdybai, rašytinis apibūdinimas leidžia labiau niuansuotai, negu pažymiai, vertinti moksleivio mokymosi rezultatus.

Kad ir kaip būtų, bet Vokietijoje švietimas, kaip ir kultūra – federalinių žemių prerogatyva, tai yra faktinis pažymių rašymo atsisakymas Hesene visai nebūtinas kitose žemėse.

Vokietijoje neįprasta barti jaunesnius mokinius

Pradinės mokyklos klasėse, kuriose daugelyje Vokietijos federalinių žemių jau seniai nerašomi pažymiai. Ten rezultatai apibūdinami raštu. Pasibaigus mokslo metams ar pusmečiui rašoma: „Baigė gamtos mokslo kursą.“ Arba taip: „Per gamtos mokslo pamokas buvo aktyvus“. Arba net taip: „Per gamtos mokslo pamokas išsiskyrė savo aktyvumu.“ Aišku, kuo skiriasi?

Vokiečių pradinėje mokykloje neįprasta barti moksleivius, jie pagiriami. Tačiau tėvai puikiai supranta, ką reiškia, tarkime, tokia frazė: „Per geografijos pamoką su bendraklasiais gyvai svarstė tai, ką išgirdo iš mokytojos.“ Tai yra, paprastai sakanti, plepėjo per pamoką. Panašios formuluotės, viena vertus, daug parodo, kokie moksleivio rezultatai ir elgesys, įsitikinęs Florianas Kieseris, buvęs Badeno-Viurtembergo žemės Moksleivių tarybos pirmininko pavaduotojas. Kita vertus, neatmuša noro mokytis, ir, kad svarbu tėvams, nesukelia apmaudo, kad suolo draugo pažymių lentelė ar atestatas geresni.

„Vaikai turi siekti pagerinti savo žinias, o ne pažymius, – pabrėžia šalininkai atsisakyti vertinimo skaičiais. – Jie neturi bijoti gauti keturis, penkis ar šešis“ (pagal vokiečių sistemą tai patys žemiausi balai).

Pažymiai ir gyvenimo mokykla

Pažymių rašymo šalininkai prieštarauja ir atkreipia dėmesį, visą laiką kalbama apie blogus pažymius. Juk yra geri ir labai geri pažymiai. O aukšti vertinimai yra puikus stimulas vaikams, yra ko siekti, teigė Heinzas-Peteris Meidingeris, Vokietijos mokytojų sąjungos prezidentas. Tada norisi kuo geriau parašyti kitą kontrolinį darbą.

Konkretūs pažymiai parodo konkrečios medžiagos žinių lygį, įsitikinęs H.-P. Meidingeris, ir būtina žinoti savo silpnas vietas, kad būtų galima sustiprintai dirbti ties jomis. Tad pažymiai mokykloje visai nėra gąsdinimo priemonė, įsitikinę tradicijų gerbėjai.

Priešininkų teiginius, kad dėl pažymių jaučiamas psichologinis spaudimas, tokio vertinimo šalininkai atremia argumentu, kad toks spaudimas yra gerokai mažesnis, negu suaugusiųjų gyvenime siekiant sėkmės. Juk gyvenimo mokykla yra neblogas dalykas, mano jie.

Kad ir kaip būtų, bet Vokietijoje švietimas, kaip ir kultūra – federalinių žemių prerogatyva, tai yra faktinis pažymių rašymo atsisakymas Hesene visai nebūtinas kitose žemėse. Kol kas mažai tikėtina, kad kas nors seks Heseno žemės pavyzdžiu. Mat pagal sociologų apklausą, kurią atliko visuomenės nuomonės tyrimo institutas „Emnid“, Vokietijoje 75 proc. apklaustųjų pasisako už tai, kad mokyklose būtų paliktas vertinimas pažymiais, ir tik 18 proc. nori to atsisakyti.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika