Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠVIETIMAS

Vilniaus mokykloje pakvipo sovietmečiu: mokiniai darbų pamokas turėjo lankyti pagal savo lytį 

2019 vasario 1 d. 10:22
BNS nuotrauka

Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijos administracija pažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, nes mokykla mergaitėms ir berniukams nesudarė vienodų sąlygų rinktis technologijų dalyko programą, teigiama Lygių galimybių kontrolierės pranešime spaudai.

Į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą kreipėsi pareiškėjas, kurio vaikas, priešingai nei numatoma Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintoje (ŠMSM) ugdymo programoje, rugsėjį negalėjo pasirinkti jam įdomesnių technologijų pamokų.

Mokslo metų pradžioje gimnazistų grupės buvo sudarytos pagal lytį. Berniukams buvo paskirtas technologijų bei konstrukcinių medžiagų užsiėmimas, mergaitėms – gaminių dizaino. Atitinkamai, berniukai dirbo su medžiu, o mergaitės mokėsi siūti. Skundą pateikusio asmens nuomone, toks pamokų išdėstymas formavo stereotipą apie „moteriškus“ ir „vyriškus“ darbus.

Gimnazijos direktorė teigė, jog moksleiviai programas galėjo rinktis laisvai, tačiau pareiškėjo užfiksuoti tvarkaraščiai atskleidžia, kad technologijų dalykas dėstytas dviem grupėms: mergaitėms ir berniukams.

Kadangi mokiniai, priklausomai nuo lyties, ėjo pas skirtingus mokytojus, dėstančius skirtingas technologijų programas, vienos lyties mokiniai buvo supažindinti tik su vienu iš dviejų modulių. Vadinasi, tiek berniukams, tiek mergaitėms buvo sudarytos mažiau palankios sąlygos pasirinkti jiems įdomią programą – jie negavo visapusiškos informacijos apie savo galimybes.

Anot lygių galimybių kontrolierės, ši istorija dar kartą primena, kad, nors mokymų programos atnaujinamos, jų įgyvendinamas kartais vis dar grindžiamas įsišaknijusiais stereotipais. „Sulaukę 14-os metų, mokiniai įgyja teisę rinktis ir dorinio ugdymo pamokas. Vieni jų lanko etikos, kiti – tikybos užsiėmimus. Pabandykime įsivaizduoti, kad jų grupės suformuojamos ne pagal moksleivių interesus, bet pagal jų lytį. Ko gero, niekas ir nesuprastų, kodėl vadovautasi būtent šiuo kriterijumi“, – pavyzdį davė A. Skardžiuvienė.

Technologijų dalyko ugdymo programa susideda iš keturių sričių: mitybos, tekstilės, konstrukcinių medžiagų bei elektronikos. 5–8 klasėse šios sritys yra privalomos visiems mokiniams. Vėlesnėse klasėse moksleiviai turi pasirinkti vieną. ŠMSM metodinėje medžiagoje moksleivių suskirstymas pagal lytis nėra įvardijamas.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika