Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠVIETIMAS

Socialinis emocinis ugdymas: patarimai mokytojams, kaip ugdyti mokinių gebėjimą keltis tikslus ir jų siekti 

2018 lapkričio 23 d. 18:57
pixabay.com nuotrauka

4 žingsniai tikslo link pagal Lietuvos vaikų ir jaunimo centrą

Tikslo nusistatymas. Gavus naują užduotį tai turėtų būti pirmasis žingsnis, padedantis lengviau pasiekti norimą rezultatą, disciplinuoti savo mokymosi procesą, tinkamai paskirstyti laiko ir jėgų išteklius. Siekiant galutinio tikslo paprastai prireikia atlikti vieną ar kelis uždavinius, todėl paskatinkite savo mokinius apmąstyti, kokių žinių ir įgūdžių jiems prireiks.

Įvertinimas. Aptarkite su kiekvienu mokiniu jo išsikeltą tikslą – ar jis ne per platus, ar pakaks laiko jam įgyvendinti, kokios pagalbos reikėtų iš Jūsų. Jei tikslas sunkiai pasiekiamas, padėkite jį „susimažinti“. Iš anksto numatykite ir aptarkite su mokiniais kriterijus, kurie padės suprasti, kad tikslas jau įgyvendintas. Kitaip tariant, aptarkite su mokiniais numatomą galutinį darbo rezultatą.

Siekimas. Labai svarbu, kad mokiniui tikslas būtų įgyvendinamas (todėl ir buvo rekomenduojama išsikelti ne per plačius tikslus). Tik pajutęs sėkmę ir patyręs pasitenkinimą mokinys ir toliau noriai atlikinės užduotis, todėl labai svarbu, kad tikslas būtų aktualus pačiam mokiniui. Tikslo aktualumas leis neprarasti susidomėjimo atliekama veikla. Kadangi tikslas siekiamas etapais – stebėkite mokinių darbo eigą ir teikite jiems pagalbą, konsultacijas. Kitaip mokinys, iš pradžių entuziastingai ėmęsis užduoties, gali išgyventi nusivylimą savo atliekama veikla vos pastebėjęs, kad ne viskas jam sekasi taip, kaip norėtųsi. Tokiu atveju jis užduotį gali atlikti atmestinai arba visai atsisakyti ją daryti.

Laiko limitas. Sėkmingai įgyvendinti tikslą padeda laiko planavimas. Nusistatykite su mokiniais tikslų terminą, kada jie turi pristatyti galutinį darbo rezultatą. Žinoma, visada galima susitarti ir dėl liberalaus užduoties pabaigimo laiko – gal vieni mokiniai norėtų atsiskaityti anksčiau, o kiti vėliau? Tokiu atveju rekomenduojama paskelbti du ar net tris (jei grupė labai didelė) atsiskaitymo terminus. Kelios datos leis nepanikuoti lėčiau dirbantiems vaikams ar tiems, kuriems sunkiau sekasi, – jie galės pasižiūrėti į draugus ir pasisemti idėjų savo užduočiai pabaigti. Skatinkite vaikus neatlikinėti užduočių paskutinėmis dienomis, visada geriau darbus baigti šiek tiek greičiau, nei reikalaujama, todėl prie užduoties atlikimo laiko gali būti toks užrašas: „per savaitę arba greičiau“, „per dvi savaites arba greičiau“, „ per mėnesį arba greičiau“.

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras primena, kad įgūdžiai, kurie įgyjami mokantis tinkamai išsikelti ir įgyvendinti tikslus, praverčia įvairiose gyvenimo srityse, tad kuo anksčiau vaikai to išmoksta, tuo sėkmingesni jie tampa.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"