Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠVIETIMAS

Nuo 200 iki 6000 vaikų: kaip augo didžiausias neformalaus švietimo robotikos būrelis? 

2018 lapkričio 23 d. 10:03
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Su technologijomis augančios kartos ugdymas – iššūkis ir tėvams, ir pedagogams. Kaip sudominti vaikus, kaip ugdyti jų technologinį raštingumą ir nukreipti technologijų kūrimo, o ne vergavimo joms linkme?

Visus šiuos iššūkius kasdien sprendžia VšĮ Robotikos akademijos kolektyvas, kiekvieną savaitę susitinkantis su daugiau nei 5000 smalsių ateities kūrėjų.

Augantiems technologijų apsuptyje – kaip nesuklysti?

2012 metų kovas žymi naują neformaliojo švietimo pradžią. Tą mėnesį buvo oficialiai įkurta VšĮ Robotikos akademija, kuri šiandien veikia daugiau nei 18-oje miestų. Akademijos idėja gimė, kai vienas iš įkūrėjų, Kristijonas Vasiliauskas, daugiau nei prieš 10 metų savo broliui iš Amerikos parvežė LEGO robotuką. Tačiau brolis Mikalojus, kaip ir daugelis vaikų, nauju žaislu pasidžiaugė kelis mėnesius ir padėjo į šalį. Tuomet jų tėtis Saulius Vasiliauskas suprato, kad negeras ne pats daiktas, o tai, jog vaikams trūksta įdomių ir skatinančių tyrinėti iššūkių. Išbandęs pamokas su draugų vaikais – nusprendė, kad reikia galimybę kurti robotus suteikti ir kitiems. Taip prieš 6 metus po ilgų bandymų ir testavimų ėmė veikti pirmasis robotikos būrelis.

Nors pirmoji idėja buvo kurti būrelį 10–12 klasių mokiniams, įkūrėjai suprato, kad vis dėlto įgūdžius reikia pradėti diegti nuo mažens. Dabartiniams 4–6 metų vaikams technologijos yra natūralus dalykas, tad svarbu juos nukreipti tinkama linkme, kad augtų sumanūs kūrėjai, o ne tik vartotojai. Telefonų, kompiuterių jau nepaslėpsime nuo vaikų, tad laikas priimti šias technologijas ir imti jas tinkamai valdyti.

Per šešerius metus augo ne procentais, o kartais

Robotikos akademijos sėkmės paslaptis – savo darbą mėgstantys mokytojai ir priemonės, kurios patinka vaikams. Nerasite vaiko, kuriam nepatiktų LEGO ir kompiuterio derinys. „Mamos ir tėčiai sako, kad atvedė vaiką smagiai praleisti laiko su LEGO, o liko, nes buvo labai įdomu mokytis. Visas šias įdomias pamokas kuria turinio padalinys. Esame pirmasis būrelis Lietuvoje, kuris turi penkių žmonių komandą, besidominčią edukacija ir vaikų žaidimų madomis. Tokiu būdu jie edukacinį turinį įvelka į žaidimą ir įtraukia vaikus. Integruotas ugdymas pagal „Vaivorykštės“ vadovėlį, suderintas su vaikų hobiais, filmukais, leidžia mokymosi procesą paversti įdomiu ir naudingu. Tėveliai irgi gali pamatyti rezultatą, nes šiemet pristatėme nuosavas pratybas. Visa komanda kiekvieną dieną dirba tam, kad būrelis galėtų plėstis į kuo daugiau mažų miestų ir kiekvienas vaikas turėtų galimybę išbandyti robotiką bei pajusti mokymosi džiaugsmą“, – sakė Džiugas Lukas Eidukas, Robotikos akademijos direktorius.

Vaikai nori jaustis padėties šeimininkais

Kristijonas į robotikos veiklą įsitraukė supratęs, kad tai puikus įrankis ne tik užduotims atlikti, bet ir mąstymui skatinti. Juk norėdamas sukurti robotą pirmiausia turi apgalvoti, kokią užduotį jis atliks, įvertinti dizaino niuansus, paruošti pirmąjį modelį, sukurti programą. Visam tam reikia pasitelkti mokslinio ir inžinerinio mąstymo metodus. O kaip šiuos dalykus paaiškinti vaikui? Robotikos akademija tam pasitelkia konstruktyvizmo teorijos šalininkus bei taiko paties LEGO Education mokslininkų naudojamą 4C metodiką pamokoje. „Šiuolaikiniai vaikai labai gudrūs. Jų kišenėse išmanieji telefonai, kurie greitai atsako į klausimus, tad mokyti pagal principą „nes aš taip pasakiau“ jų negalima. Tad mokome vaikus spręsdami praktines problemas. Pirmiausia būrelyje jiems pristatoma istorija, kurioje dalyvauja įvairūs herojai. Jie susiduria su iššūkiais, kuriuos išspręsti gali tik vaikas. Žinoma, panaudodamas robotą. Sukonstravę ir užprogramavę robotą, visada aptariame, kas įvyko, ir kviečiame patobulinti. Šis mokymo būdas vaikus itin įtraukia, jie pasijunta svarbūs ir galintys priimti sprendimus“, – teigė K. Vasiliauskas.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Į robotų konstravimą įsitraukia tiek berniukai, tiek mergaitės. Šioms 2018-ųjų vasarą buvo pristatyta speciali stovyklos programa, kurios išskirtinumas – įtraukianti tema, tačiau tie patys robotai ir užduotys. „Mergaičių programą sukūrėme norėdami laužyti stereotipą, kad robotus kuria tik berniukai. Panaudojome tas pačias robotų konstrukcijas, programavimo užduotis ir pridėjome keletą mergaitiškų rinkinių. Pasisekimas buvo didžiulis – tiek mergaitės, tiek jų tėvai džiaugėsi programa.

O mes manome, kad prisidėjome prie svarbaus moterų įgalinimo technologijose proceso ir einame ta pačia kryptimi su visais Lietuvoje vykstančiais judėjimais“, – sakė K. Vasiliauskas.

Robotikos akademija ne tik organizuoja būrelius ir stovyklas, bet ir rengia didžiausią šeimų technologinį renginį. Kosminė stotis ROBOTIADA 2019 kvies visus smalsuolius kilti į kosmosą jau 2019 metų kovo 23 dieną.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"