Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠVIETIMAS

Nauji naujo ministro iššūkiai 

2019 sausio 15 d. 12:50
Algirdas Monkevičius.
Algirdas Monkevičius.
BNS

Švietimo, mokslo ir sporto ministru antradienį paskirtas Algirdas Monkevičius sako pirmiausia keliantis sau uždavinį sumažinti įtampą švietimo bendruomenėje.

„Pirmiausia, ką turėčiau padaryti, tai pabandyti sukurti socialinį bendrą klimatą tiek švietimo bendruomenėje, tiek apskritai visuomenėje ramesnį ir nedelsiant pradėti dialogą su suinteresuotomis šalimis, kaip įgyvendinti pokyčius, kurie reikalingi“, – žurnalistams Prezidentūroje sakė A. Monkevičius.

Jis paskirtas neseniai nuslūgus įtampai pedagogų bendruomenėje ir pasibaigus daugiau nei mėnesį trukusiems mokytojų streikams dėl etatinio apmokėjimo ir didesnių algų.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija šiuo metu vykdo aukštųjų mokyklų tinklo pertvarką, taip pat žada reformuoti pavaldžias ministerijai įstaigas, svarstoma atnaujinti ir bendrojo lavinimo ugdymo turinį.

Naujasis ministras teigė, kad Vyriausybės programoje numatyti uždaviniai švietimo srityje yra geri, bet juos reikėtų įgyvendinti „galbūt kitais metodais, kitais būdais“.

Tą patį jis kalbėjo ir apie aukštojo mokslo tinklo pertvarką, kurią anksčiau kritikavo dirbdamas Mykolo Romerio universiteto rektoriumi.

A. Monkevičius tvirtino, kad jos negalima įgyvendinti tik formaliai jungiant universitetus, reikia siekti ir geresnės aukštojo mokslo kokybės.

„Aš pasisakydamas už tikslus ir poreikį keisti sistemą, tobulinti ją, labai tai palaikau, bet manau, kad tai būtų galima daryti šiek tiek kitokiu stiliumi“, – kalbėjo ministras.

Specialistai fiksuoja, kad Lietuvoje yra daugiau nei 6 tūkst. pedagogų perteklius – per daug jų yra kaimiškose vietovėse, tačiau miestuose mokytojų trūksta.

A. Monkevičius pareiškė, kad mokytojai „dėl to nėra kalti“.

„Labai drastiškai keitėsi žemėlapis, keitėsi demografija, daug iššūkių, pati visuomenė keitėsi. Mano galva, galbūt laiku nebuvo pasižiūrėta, kad susiklostė tokia situacija“, – sakė naujasis ministras.

Jis užsiminė apie galimybes perkvalifikuoti pedagogus, tačiau pabrėžė, kad tai reikia daryti „išsaugant kiekvieno žmogaus vertę“.

A. Monkevičius jau yra buvęs švietimo ir mokslo ministru trijose vyriausybėse: 11-oje premjero Rolando Pakso vadovautoje 2000–2001 metais, 12-oje Algirdo Brazausko vadovautoje 2001–2004 metais ir 14-oje Gedimino Kirkilo vadovautoje 2006–2008 metais.

A. Brazausko vyriausybėje A. Monkevičius dirbo kartu su jį antradienį paskyrusia prezidente Dalia Grybauskaite – tuo metu šalies vadovė buvo finansų ministrė.

„Mes su finansų ministre Grybauskaite dažnai ir padiskutuodavome, ir pasiginčydavome, kaip skirstyti lėšas, įgyvendinti švietimo programas, bet mes buvome geri kolegos“, – prisiminė A. Monkevičius.

„(Šiandien – BNS) prezidentė labai taikliai (...) kai ką įžvelgė, apibūdino situaciją ir davė patarimus, kuriais aš pats tikiu“, – pridūrė jis.

A. Monkevičius Seime turėtų prisiekti antradienį.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika