Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Tinginystė: NLP metodas, kuris padidina norą ką nors veikti 

2018 lapkričio 6 d. 11:19
psichika.eu nuotrauka

Prisiminkite mintyse darbą, veiklą ar tiesiog užduotį, kurios vis neprisiruošiate atlikti ir vien mintis apie tai sekina, sukelia diskomforto, bejėgiškumo jausmą.

Balais nuo 10 iki 10 įsivertinkite, kiek pasipriešinimo kelia ši užduotis. 10 balų reiškia labai didelį pasipriešinimas, 0 – kai jo praktiškai nėra. Mintyse užfiksuokite rezultatą.

Susiraskite rašiklį, peštuką ar kokią panašaus ilgio lazdelę ir iškelkite sau akių lygyje, maždaug 30–35 centimetrų atstumu nuo veido. Prisiminkite nemalonią užduotį ir įsivaizduokite, kad jos sukeltą pasipriešinimo jausmą padedate ant priešais esančio rašiklio galiuko.

Sutelkite dėmesį į rašiklio smaigalį. Lėtai ore imkite brėžti šonu paguldytą aštuonetą. Judėkite nuo centro į viršų dešinėje. Sekite smaigalio judėjimą tik akimis, laikykite kaklą ir galvą tiesiai, išlaikykite juos fiksuotoje, stabilioje pozicijoje. Suformavę vieną aštuonetą – brėžkite kitą. Pirma palaipsniui aštuonetus kelkite tarsi į viršų, regos lauke, o veliau juos brėždami leiskitės kiek į apačią. Nubrėžkite bent penkis aštuonetus.

Atlikę pratimą įsivertinkite kaip jaučiatės dabar, nuo 0 iki 10, kiek išliko stiprus pasipriešinimo jausmas. Palyginkite keliais balais susilpnėjo.

Jei jausmas nebe toks stiprus, tačiau norėtumėte, kad jis būtų dar silpnesnis, perkelkite jį vėl ant pieštuko galo ir nubrėžkite dar bent penkis aštuonetus. Vėl įsivertinkite kiek pasikeitė jausmas.

Dabar atlikite tą pačią procedūrą, tačiau šį kartą vietoj aštuoneto ramiai ir iš lėto nubrėžkite apskritimą. Tai savotiškas pasitikrinimas. Padarykite 3–4 apskritimus, atidžiai stebėkite ar apskritime yra vietų, kuriose judėjimas tarsi sulėtėja ar stringa. Jei pastebite kokių nors dvejonių, dar kelis kartus nubrėžkite šią figūrą, kol judėjimas taps lygus ir simetriškas.

Šis procesas gali praversti siekiant sumažinti nereikšmingą pasipriešinimą ar sušvelninti fizinę bei emocinę traumą. Taip pat šį pratimą galite pasitelkti ir siekdami padėti kitam žmogui, atgaivindami jo ar jos norą veikti. Pavyzdžiui, kai kalbatės su draugu ir paaiškėja,kad jis ar ji jaučiasi sudirgęs/-usi ar bijo artėjančios užduoties.

Atminkite, kad svarbiausiai judėti lėtai, įsitikinkite, kad kirsdami figūros centrą visada keliaujate aukštyn. Judinkite taip, kas iš paskos spėtų akys. Tai darydami žiūrėkite žmogui į akis, tas leis įsitikinti, kad žvilgsnis sklandžiai seka jūsų pieštuką ar rašiklį.

Pagal Tom Hoobyar, Tom Dotz, Susan Sanders (2018). „NLP vadovas: neurolingvistinis programavimas“. Išleido: „Liūtai ne avys“. 120–123 psl.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"