Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Tėvų pamirštami gerieji riebalai 

2019 sausio 4 d. 13:10
lsveikata.lt nuotr.

Specialistai skambina pavojaus varpais – net 94 proc. tėvų nežino, kiek ir kodėl jų vaikai turėtų gauti esminių polinesočiųjų riebalų rūgščių, kurių pats organizmas pasigaminti nesugeba.

Pagrindinė statybinė medžiaga

„Riebalai sudaryti iš įvairių riebalų rūgščių, tačiau bene svarbiausios iš jų – polinesočiosios riebalų rūgštys – omega-3 ir omega-6. Organizmas nesugeba jų pasigaminti, todėl tėvai turi užtikrinti, kad reikalingas medžiagas vaikai gautų su maistu“, – aiškino kampanijos „Mažasis nėra didelis“ ekspertė gydytoja dietologė Lina Barauskienė.

Esminės riebalų rūgštys yra pagrindinė ląstelių ir smegenų formavimosi „statybinė medžiaga“, todėl ji labai svarbi vaiko fizinei ir psichinei sveikatai, imunitetui. Neabejojama jų teigiama įtaka širdies ir akių sveikatai. Būtent dėl šių priežasčių 1–3 metų amžiaus mažylis per dieną turi suvartoti net iki 3 kartų daugiau omega 3 riebalų rūgščių nei suaugęs, iki 700 mg. Deja, atlikta apklausa parodė, kad absoliuti dauguma tėvų mūsų šalyje šios informacijos tiesiog nežino. „Nėra pagrindo nerimauti, jei rekomenduojamos paros normos mažylis nesuvartoja kasdien – tiesiog užtikrinkite, kad bendras mažo vaiko vystymuisi būtinas riebalų rūgščių kiekis į mitybą būtų įtrauktas per porą dienų ar savaitę“, – ramino specialistė.

Žuvis – būtina

Anot L.Barauskienės, pakankamas kiekis omega-6 dažniausiai gaunamas su kasdieniu maistu – mėsa, žuvimi, augaliniais aliejais ir sviestu. Tačiau omega-3 tėveliai turėtų skirti papildomą dėmesį. „Siekiant, kad mažylis augtų sveikas ir tinkamai vystytųsi, būtina vartoti kuo įvairesnius augalinės ir gyvūninės kilmės produktus, o į mažo vaiko valgiaraštį bent du kartus per savaitę reikia įtraukti riebios jūrinės žuvies. To tikrai užteks tam, kad aprūpintumėte vaiko organizmą reikalingomis riebalų rūgštimis“, – pabrėžė dietologė.

Pašnekovė rekomenduoja pirmenybę teikti riebioms šaltųjų vandenų žuvims. Pavyzdžiui, lašišai, skumbrei, upėtakiui. Vertingos ir vietinės gėlųjų vandenų žuvys – karpiai, ešeriai. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad nelaisvėje auginamų žuvų sudėtyje yra mažiau omega-3 riebalų rūgščių nei gyvenančių laisvėje. Jei vaikui žuvies įsiūlyti sunku, specialistė rekomenduoja į jo kasdienį racioną įtraukti augalinės kilmės omega-3 šaltinius. Tai – įvairūs riešutai, sėklos ir jų aliejai, avokadai, sojos pupelės, tofu. Vis dėlto svarbu žinoti, kad organizmas iš jų naudingąsias medžiagas įsisavina sunkiau.

Verta žinoti

Linų sėmenys yra vienas labiausiai vertinamų augalinių omega 3 riebalų rūgščių šaltinių, tačiau derėtų nepamiršti, kad sėklose esantis aliejus greitai oksiduojasi, apkarsta ir netenka vertingų savybių. Kad to būtų išvengta, rekomenduojama į valgius dėti šviežiai maltų linų sėmenų – tai sveikas ir gardus būdas pagardinti tirštąjį kokteilį ar jogurtą be priedų.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"