Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nuolat esate pervargę? Daug bėgiodami ar nuvykę į SPA, problemos neišspręsite 

2018 rugsėjo 8 d. 08:00
pixabay.com nuotrauka

Dideliu nuovargiu ir apatija, sunkumu užmigti ar nuolatinėmis peršalimo ligomis skundžiasi vis daugiau žmonių, portalui LRT.lt sako gydytoja psichoterapeutė Gražina Sidorovienė. „Ilgalaikės įtampos padariniai netrunka pasireikšti, o išspręsti jų intensyviu bėgiojimu ar savaitgaliu kurorte, deja, nepavyksta“, – pabrėžia medikė.

Kad pervargusių žmonių vis daugėja, įrodo ne tik padidėjęs informacijos apie perdegimo sindromą ir streso įveikimą kiekis, bet ir psichoterapinio darbo patirtis, sako G. Sidorovienė.

„Klientai dažniausiai neįvardija savo problemos kaip psichologinio perdegimo, o tiesiog sako „esu pervargęs“, „niekaip nepavyksta pailsėti“, „man trūksta jėgų“. Kai kurie teigia, kad patiria daug įtampos, nebesidžiaugia mėgstamais dalykais. Dažnas pamini ir apatiją bei miego sutrikimus“, – pasakoja specialistė.

Gydytoja psichoterapeutė išskiria ir antrą grupę žmonių, kurie su stresu bando susidoroti dar labiau didindami darbo našumą: „Žmonės lieka po darbo, pluša savaitgalį, trumpina pietų pertrauką ir bando padaryti dar daugiau, bet po kurio laiko organizmo atsargos vis tiek išsenka.

Tuomet nusprendžiama išvažiuoti ilsėtis į kurortinį miestelį, praleisti savaitgalį SPA. Nors pirtis, masažas ir atpalaiduoja, to nepakanka, nes šis poilsis veikia tik kūną“, – aiškina G. Sidorovienė.

Specialistės teigimu, dar vienas pervargimo rodiklis – kliento bandymas išvengti įtampos intensyviai sportuojant: „Aktyvus bėgiojimas, važinėjimas dviračiu ar maratonai taip pat rodo, kad žmogus nori atsipalaiduoti. Iš dalies tai padeda, nes fizinis krūvis skatina endorfinų, kurie sukelia atsipalaidavimą bei malonią būseną, gamybą, bet kartais to nebeužtenka.“

Taigi, pabrėžia G. Sidorovienė, rimtą stresą galima įveikti tik psichologiniais metodais. „Svarbu suprasti ir pastebėti, kokie yra tikrieji psichologinės įtampos veiksniai, kaip žmogus įpratęs į stresą reaguoti ir gali sau nenaudingą elgesį bei reakcijas keisti palankesniais“, – aiškina medikė.

„Didelė grupė pervargti linkusių žmonių turi perdėtą atsakomybės jausmą – imasi visų įmanomų darbų bei visada atlieka tai, ko prašomi. Prisideda ir papildomi veiksniai – tokie žmonės nesikreipia pagalbos, bijo pasakyti „ne“ ir nedrįsta prisipažinti, kad kažko nesupranta. Šie veiksniai ir sukelia didelę įtampą“, – sako G. Sidorovienė.

Be to, priduria ji, tokie žmonės dažnai stengiasi prisitaikyti ir labai bijo suklysti: „Dažniausiai juos vargina ne fizinis, o emocinis krūvis. Pavyzdžiui, klientas, sužinojęs, kad turės paruošti ir pristatyti prezentaciją, tučtuojau ima galvoti: „Privalau ją sukurti, paruošti laiku, o jei padarysiu klaidų, susimausiu..?“ Tokios mintys tik dar labiau padidina stresą.“

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Ši grupė klientų bijo prarasti darbą ir stengiasi daryti viską, kad tik taip neatsitiktų, nors galbūt kitoje darbovietėje turėtų geresnes sąlygas, pastebi medikė: „Be to, šie žmonės netgi baiminasi kito darbo paieškoti. Tuomet per psichoterapiją pradedama nuo savivertės stiprinimo.“

G. Sidorovienės teigimu, yra klientų, nujaučiančių, kad pervargimą lemia jų asmeninės savybės, tačiau joms pakeisti dažniausiai prireikia specialistų pagalbos. Taigi, priduria psichoterapeutė, kai žmogus jaučia, kad sunkiai susitvarko su darbo krūviais, nuolat imasi viršvalandžių, dirba savaitgaliais ir per atostogas – laikas sustoti ir imtis pokyčių.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"