Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Netaisyklinga laikysena nėra stuburo iškrypimas 

2018 rugpjūčio 26 d. 12:00
Atidžiai stebėkite vaiko laikyseną, o prireikus kreipkitės į specialistą.
Atidžiai stebėkite vaiko laikyseną, o prireikus kreipkitės į specialistą.
Simonos Tiškės nuotrauka

Labai svarbu laiku pastebėjus vaiko laikysenos sutrikimus ar beprasidedantį stuburo iškrypimą mėginti išvengti rimtesnių problemų jam augant. Pataria ortopedas-traumatologas Gintaras Kušleika.

Paprastai ne tėvai, o aplinkiniai pirmiausia pastebi, kad vaikas sėdi netaisyklingai, stovi persikreipęs. Tačiau reikėtų atskirti dvi sąvokas – „netaisyklinga laikysena“ ir „stuburo iškrypimas“. Netaisyklinga laikysena nėra stuburo iškrypimo priežastis, ji neišskiriama ir kaip atskira liga. O stuburo iškrypimas – jau liga, kurios priežastis gali būti net nežinoma. Kai kalbama apie netaisyklingą laikyseną, visų pirma reikėtų žinoti, kokiam vaiko amžiui kas būdinga.

Gerai apžiūrėkite

Vertinant laikyseną vaiką būtina apžiūrėti tiek iš priekio, tiek iš šono, stebėti jo eiseną.

Žiūrint iš priekio galvą vaikas turėtų laikyti tiesiai, nepasuktą ir nepakreiptą į šoną. Pečių aukštis, raktikaulių linija, talijos trikampiai – tarpai tarp kūno šono kontūro ir nuleistų rankų, irgi turėtų būti vienodi, o klubakaulių, kelių, čiurnų simetrija – taisyklinga.

Šoninėje plokštumoje reikėtų įsivaizduoti liniją, besidriekiančią nuo ausies kaušelio žemyn. Ji turėtų eiti per peties sąnario centrą, žmogaus juosmens centrą, per šlaunikaulio didįjį gumburą (šone čiuopiamą šlaunikaulio viršutinę dalį), kelio sąnario vidurį ir kiek labiau į priekį nuo išorinės kulkšnies.

Reikėtų sunerimti

Kai žiūrint iš priekio, pakreipta ar pasukta vaiko galva, nevienodas pečių aukštis, krūtinės ląstos, kojų ašies deformacijos (vienos ar abiejų).

Žiūrint iš nugaros – atsikišusios mentės, sėdmenų raukšlių asimetrija, talijos trikampių asimetrija, nugaros raumenų asimetrija palei stuburą (raumenų volelis vienoje pusėje), klubakaulių aukščio skirtumas (kojų ilgio skirtumas).

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Žiūrint iš šono – palinkusi vaiko galva, kupra, jis pasviręs į priekį.

Vertinant eiseną – plokščia pėda ar šleivojimas, vaikščiojimas pasistiebus.

Visais atvejais – jei skauda nugarą ar kojas.

Gintaras Kušleika: "Kai kalbama apie netaisyklingą laikyseną, visų pirma reikėtų žinoti, kokiam vaiko amžiui kas būdinga."
Gintaras Kušleika: "Kai kalbama apie netaisyklingą laikyseną, visų pirma reikėtų žinoti, kokiam vaiko amžiui kas būdinga."

Pastebėjus minėtus požymius reikėtų rasti laiko ir nuvesti vaiką į specialisto konsultaciją. Ir kuo anksčiau, tuo geriau. Vienais metais numojus ranka į pakitimus, kitais metais jau galima sulaukti ir žinios apie ligą, kuriai gydyti prireiks ne vieno mėnesio ar metų.

Jei specialistas ligos neįtars, greičiausiai nukreips vaiką pasikonsultuoti pas reabilitologą, kineziterapeutą, rekomenduos aktyvesnį gyvenimo būdą, judrumą.

Jeigu pakitimai bus rimtesni, tikriausiai reikės atlikti priekinę ar šoninę stuburo rentgenogramą. Jei pasitvirtins stuburo iškrypimas, lankytis pas gydytoją teks kas pusmetį ar metus, iki lytinės brandos pabaigos.

Namų darbai tėvams

Išeidami iš gydytojo konsultacijos daugelis tėvų nustemba gavę namų darbų: nuolat prižiūrėti vaiką kasdienėje veikloje – kad šis taisyklingai sėdėtų, miegotų, tinkamai nešiotų kuprinę, parinkti aktyvinančias treniruotes ar užsiėmimus, namie sportuoti kartu.

Vaikas turėtų sėdėti prie jo ūgį atitinkančio stalo, kad klubai, keliai ir čiurnos būtų sulenkti 90 laipsnių kampu, o dubuo ir nugara remtųsi į kėdės atkaltę. Rankos padėtos ant stalo, per alkūnes sulenktos 90 laipsnių kampu, pečiai atpalaiduoti.

Kuprinė su daiktais negali sverti daugiau kaip 10–15 proc. vaiko kūno svorio, diržai turi būti platūs, paminkštinti, gerai įtempti, kad nekabotų kaip maišas ties juosmeniu, o būtų nugaros viduryje.

Miegoti nederėtų ant aukštų pagalvių. Lova turėtų būti nelabai minkšta, bet ir ne kieta kaip lenta.

Parengta bendradarbiaujant su „Mamos žurnalu“

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"