Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kaip darbe išvengti nemalonių situacijų 

2018 spalio 10 d. 19:00
Dauguma darbuotojų tyliai kenčia nepatogumus darbe. /
Dauguma darbuotojų tyliai kenčia nepatogumus darbe. /
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kaip užsiminti viršininkui, kad jums tenkantis darbo krūvis yra per didelis? Kaip elgtis, jeigu šalia sėdintis kolega nuolat smirdi? Vargina greta garsiai telefonu kalbantys darbuotojai? Nepatikėsite, kiek žmonių kenčia dėl netinkamų darbo sąlygų, tačiau nesiryžta apie tai prabilti, skelbia BBC. 

Jau gerą dešimtmetį BBC apžvalgininkė Alison Green dalija patarimus, kaip susikurti palankią darbinę aplinką. Tačiau ją vis dar stebina, kiek daug žmonių stengiasi ne spręsti, bet pabėgti nuo sudėtingų santykių su kolegomis.

Pavyzdžiui, daugelis nori žinoti, kaip pakeisti viršininko ar kolegos trikdantį elgesį, tačiau tyliai, tiesiogiai apie tai su juo nesikalbant. Dažnas įsivaizduoja, kad egzistuoja kažkoks magiškas burtažodis visoms problemoms spręsti, kad tik patiems nereikėtų daryti nieko. Ypač, jeigu laukia pokalbis apie problemas, kuris gali sukelti nemalonių pasekmių.

Iš dalies tai suprantama. Darbas sudaro labai didelę dalį gyvenimo, todėl visi stengiamės palaikyti kuo geresnius santykius su kolegomis, o ypač vadovais. Tačiau vengiama net menkiausio pokalbio, kuris tik galbūt užsibaigs prastai.

Pavyzdžiui, yra tokių darbuotojų, kurie mėnesių mėnesiais tyliai kenčia triukšmingus kolegų telefoninius pokalbius, transliuojamus per garsiakalbį arba kaskart krūpčioja nuo kurtinančio telefono skambučio garso. Daugelis per ilgai taikstosi su elementariais fiziniais nepatogumais, tokiais kaip netinkama darbo kėdė ar šleikštulį keliantis oro gaiviklio kvapas. Paprastai tokiems nepatogumams išspręsti pakanka vieno nedidelio pokalbio su asmeniu, galinčiu tai sutvarkyti.

O kiek gyventojų dirba viršvalandžius, nors už juos niekas nemoka, tačiau daugelis bijo apie tai garsiai prabilti, kad daugiau taip nebepajėgia dirbti arba norėtų už tai gauti darbo krūviui adekvatų atlyginimą.

Net vadybininkai, kurių pareigybė leidžia kelti klausimus dėl darbo sąlygų pakeitimo, tampa pačiais prasčiausiais kovotojais, vengiančiais bet kokio tiesioginio pokalbio. O juk spręsti tokio pobūdžio klausimus – tiesioginė jų pareiga!

Nors niekas neieško progų užmegzti pokalbį, kuris galbūt taps nemalonus, realybė yra tokia, kad jei išdrįstumėte, greičiausiai po tokio pokalbio darbinė aplinka pasikeistų tiek, kad pakiltų ir jūsų pačių profesiniai rezultatai bei pagerėtų darbo kokybė.

Juk niekas neliepia apie problemas kalbėti agresyviai ar įsakmiu tonu, nors iš tiesų daugelis klaidingai galvoja, kad būtent toks būdas yra pats efektyviausias. Apie kilusias problemas geriausia kalbėti ramiai, nekeliant balso, tarsi kreipiantis pagalbos. Lygiai taip pat, kaip prašai kolegos pagelbėti iškilus problemai su klientu.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"