Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

5 psichoterapeuto rekomendacijos, kaip kontroliuoti pavydą 

2018 lapkričio 23 d. 16:16
Užsienios spaudos nuotrauka

Jeigu leisite širdyje įsisiautėti pavydui, galite patekti į spąstus. Mat gali pasirodyti, jog norime išsaugoti su partneriu ryšį, o iš tikrųjų jį tik atstumiame ir griauname santykius. Vis dėlto suvaldyti pavydą – mūsų jėgoms. Psichoterapeutas dr. Robert Leahy pateikia penkias rekomendacijas, padėsiančias kontroliuoti šį jausmą.

JAV kognityvinio instituto direktorius, kognityvinis psichoterapeutas dr. Robert Leahy

Ar jus kada kamavo įtarimai, kad partneris susidomėjo kitu žmogumi? Galbūt tai vertė ieškoti mažiausių pakitimų jo balse, aprangos stiliuje? Arba galvoti ką nutylėjo, svarstyti, ką veikia, kai nebūnate kartu. Galbūt nerimas stiprėjo, kai jis arba ji buvo išvykę? Norėtumėte išlikti racionaliai mąstančiu žmogumi, tačiau vaizduotė nepasiduoda protui.

Panašūs išgyvenimai pažįstami daugeliui, ir, jeigu leisime pavydui vešėti, jis gali sugriauti net pačius tvirčiausius santykius. Knygoje „Laivė nuo pavydo“ aptariu, kaip gimsta ir veikia šis jausmas.

Pavydas visada paliečia tris. Tą, kuris jaučia pavojų iš trečiojo asmens. Arba partneris domisi kuo nors kitu, arba jis pats jaučia tam tikrus jausmus partnerį turinčiam žmogui. O kartais abi situacijos gimsta vienu metu.

Išskiriu du pavydo tipus: vienas susijęs su fiziniu artumu, kitas – su emociniu. Pirmojo tipo pavydas labiau būdingas vyrams, antras – dailiajai lyčiai. Tačiau abiem atvejais pagrindas yra nepasitikėjimas santykių stabilumu. Pavyzdžiui, pavydas gali atsirasti dėl to, jog vienam partnerių santykiai yra svarbesni nei kitam. To priežastis gali būti skirtingos viltys, skausmingos praeities išdavystės.

Daugelis galvoja, kad pavydas susijęs su prasta saviverte, tačiau tai ne visada taip. Priešingai, kartais šis jausmas gimsta dėl per didelio savęs vertinimo: „Neleisiu su manimi taip elgtis!“

Tiesa, pavydas nebūtinai sukelia kančias. Viskas priklauso nuo jausmo intensyvumo. Šis jausmas, jeigu nėra itin stiprus, gali būti artumo, prisirišimo, netgi meilės požymis. Juk ne vienas galime prisiminti išbandę partnerį, ar jis ims pavydėti. Tokie nekalti patikrinimai turi teisę egzistuoti. Juos galima teisinti priešingu pavyzdžiu. Įsivaizduokite, jei partneris jums pareiškia: „Man tas pats, ar tu su kuo nors miegi“. Greičiausiai nuspręsite, kad toks partneris nebrangina santykių, gal net pats galvoja apie neištikimybę.

Beje, mintis, kad partnerė gali palaikyti artimus ryšius su kitu, – vienas dažniausių heteroseksualių vyrų pavydo trigerių.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Moterys taip pat pavydi dėl fizinės neištikimybės, tačiau labiausiai jas baugina emocinis partnerio artumas su (potencialia) varžove. Jos bijo, kad partneris įsimylės kitą.

Tiems, kurie jaučia, kad pavydas griauna santykius, pateikiu penkias rekomendacijas, kurios gali padėti jį suvaldyti:

1. Prisipažinkite, kad pavydite ir tai yra normalu. Suvokite, jog tai sunkus, bet universalus jausmas.

2. Paanalizuokite, ką kokiems veiksmas pavydas turi įtakos. Nustokite tikrinti ir kamantinėti, sekti ir kontroliuoti partnerį. Toks elgesys tik blogina situaciją.

3. Skirkite laiko apmąstymams, kaip ir kodėl gimė pavydas, kaip jis pasireiškia. Vadinu tai „pavydo laiku“. Jeigu per dieną jums kyla minčių šia tema, užsirašykite jas. Skirkite bent 20 minučių savianalizei.

4. Su partneriu nusistatykite taisykles: koks elgesys jums abiem yra priimtinas, o koks – ne. Pavyzdžiui, jei vienas partnerių eis vakarieniauti su buvusia šeima, ar antrasis nepavydės? Tokius dalykus geriausia aptarti iš anksto.

5. Jeigu niekas nepadeda, supraskite, kad gyvenimas ties šiais santykiais nesibaigia. Santykiai nutrūksta, kas nors ką nors išduoda. Jūs gyvenote iki šių santykių, gyvensite ir po jų.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"