Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
SPORTAS

„Mercedes“ komandos diktatas 

2018 lapkričio 27 d. 08:37
Lewisas Hamiltonas šiemet laimėjo 11 iš 21 lenktynių./
Lewisas Hamiltonas šiemet laimėjo 11 iš 21 lenktynių./
Reuters/Scanpix nuotrauka

Sekmadienį baigėsi „Formulės-1“ automobilių lenktynių sezonas, o jame varžovus gniuždė „Mercedes“ komanda.

Dar prieš mėnesį „Mercedes“ lyderis Lewisas Hamiltonas užsitikrino penktąjį asmeninį pasaulio čempiono titulą. 33 metų britas triumfavo ir paskutinėse šio sezono lenktynėse Abu Dabyje (JAE). Bendrojoje čempionato įskaitoje L. Hamiltonas surinko 408 taškus ir smarkiai pranoko pagrindinį varžovą vokietį Sebastianą Vettelį iš „Ferrari“ (320 tšk.).

„Mercedes“ valdė situaciją ir komandų įskaitos varžybose. Vokiečių ekipa stipriausia „Formulėje-1“ tapo penktą sezoną iš eilės. „Mercedes“ surinko 655 taškus, „Ferrari“ – 571.

Palanki hibridinė era

„Mercedes“ dominavimą pagrindžiantys faktai įspūdingi. Nuo 2014 metų, kai „Formulės-1“ boliduose ėmė suktis naujo tipo hibridiniai 6 cilindrų varikliai, įvyko 100 lenktynių ir net 74 iš jų laimėjo „Mercedes“. Vien L. Hamiltonas iškovojo 51 pergalę. Tuo metu „Ferrari“ komanda laimėjimu džiaugėsi 14 kartų, „Red Bull“ – 12.

Komandų įskaitoje rekordininke liekanti „Ferrari“ yra nugalėjusi šešiuose čempionatuose iš eilės. Tai nutiko Michaelio Schumacherio dominavimo eros metu (1999–2004 m.).

„Šis čempionų titulas – sunkiausias, nes susidūrėme su kaip niekad aršia „Ferrari“ konkurencija. Todėl mums prireikė sunkaus ir kruopštaus komandinio darbo“, – vertino „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.

Toto Wolffas kitą sezoną pasiryžęs šturmuoti „Ferrari“ rekordą./ AFP/Scanpix nuotrauka
Toto Wolffas kitą sezoną pasiryžęs šturmuoti „Ferrari“ rekordą./ AFP/Scanpix nuotrauka

Pirmose dvejose 2018-ųjų lenktynėse Australijoje ir Bahreine laimėjo S. Vettelis su „Ferrari“. Sunkiai, bet „Mercedes“ sezono viduryje perėmė iniciatyvą.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

„Štai kodėl pergalė maloniausia, nes vyko atkakli kova su „Ferrari“, – teigė T. Wolffas. – Penki titulai iš eilės yra kažkas neįtikėtino. Apie tai prieš šešerius metus nepagalvodavome net drąsiausiose svajonėse.“

11 iš 21 lenktynių šiemet laimėjęs L. Hamiltonas dėkojo visiems komandoms nariams. „Jie pasistengė, kad mūsų sezonas būtų išskirtinai puikus. Todėl kiekvienas inžinierius ar mechanikas gali pažvelgti į veidrodį ir pasakyti: „Aš esu legenda.“ Neturėtume kuklintis“, – sakė jis.

Klaidų neslepia

Dabartinis „Formulės-1“ lenktynių direktorius Rossas Brawnas puikiai žino triumfo skonį. Jis džiaugėsi nugalėtojų taure vadovaudamas „Benetton“, „Ferrari“ ir nuosavai „Brawn GP“ komandoms.

„Šiemet konkurencija buvo nuožmi. Ir už tai, ką „Mercedes“ komanda padarė, ji nusipelno didelės pagarbos“, – teigė buvęs M. Schumacherio lenktynių inžinierius.

R. Brawnas nemano, kad „Mercedes“ dominavimas greitai nutrūks. „Kasmet viskas prasideda nuo nulio, ir konkurentai daro viską, kad priartėtų prie lyderių. Bet „Mercedes“ vadovai žino, kaip neužmigti ant laurų. Jų entuziazmas padeda išlaikyti aukštą lygį ir neatsipalaiduoti“, – aiškino jis.

T. Wolffas viename interviu taip pat minėjo, kad komanda daug dėmesio skiria savo pasirodymų analizei ir nevengia pripažinti klaidų.

Kai „Formulės-1“ boliduose ėmė suktis naujo tipo hibridiniai 6 cilindrų varikliai, įvyko 100 lenktynių ir net 74 iš jų laimėjo „Mercedes“.

„Jei bijosi pripažinti klaidas ir sunkumus, komandos viduje sukelsi painiavą, atsiras nepasitikėjimas vieno kitu. Susirinkimus po lenktynių savaitgalio mes pradedame nuo pokalbių apie padarytas klaidas ir trūkumus. Tik tuomet pereiname prie kitų klausimų“, – atskleidė austras.

Po lenktynių Abu Dabyje T. Wolffas tikino, kad jau pradėtos diskusijos su komandos inžinieriais dėl bolido tobulinimo kitiems metams.

Žvilgsnis į 2019-uosius

Automobilių sporto žinovų vertinimu, šiuo metu nėra jokių ženklų, kurie rodytų, jog kitą sezoną kas nors gali išstumti iš sosto L. Hamiltoną ir „Mercedes“.

Vokiečių automobilių koncerno tikslai 2019 metams aiškūs: komanda sieks pakartoti „Ferrari“ rekordą laimint šeštą čempionatą paeiliui, o pagal asmeninius titulus L. Hamiltonas (5) mėgins dar labiau priartėti prie legendinio M. Schumacherio (7).

„Neabejoju, kad galime tai pasiekti. Viskas priklausys nuo to, kiek darbo įdėsime žiemos metu. Nes varžovai taip pat nesnaus“, – tikino L. Hamiltonas.

Buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas, iš šio sporto pernai pasitraukęs, britas Jolyonas Palmeris dabar dirba varžybų ekspertu ir dalijasi savo įžvalgomis. Jis spėja, kad čempionui iššūkį gali mesti tiek S. Vettelis, tiek Maxas Verstappenas iš „Red Bull“ ekipos. Tiesa, su papildomomis išlygomis.

„M. Verstappenas įrodė, kad yra greitas ir gali spausti L. Hamiltoną. Tačiau jam būtina suvaldyti emocijas ir tinkama linkme nukreipti pyktį bei agresiją. Be to, neaišku, kaip „Red Bull“ bolidas elgsis „Renault“ variklį pakeitus „Hondos“ agregatu. Tad potencialiai didžiausia grėsmė L. Hamiltonui ir toliau bus S. Vettelis. Antra vertus, naujuoju jo komandos draugu taps labai talentingas Charlesas Leclercas, kuris yra ištroškęs pergalių ir pasiryžęs įrodyti savo vertę. Papildomas spaudimas S. Vetteliui ne į naudą. Tuo metu „Mercedes“ komandoje L. Hamiltonas visada buvo pirmas, ir kitas lenktynininkas Valtteri Bottas negali turėti jokių iliuzijų“, – pasakojo J. Palmeris.

F. Alonso atsisveikinimas

Po lenktynių Abu Dabyje „Formulės-1“ lenktynininko karjerą baigė 37-erių ispanas Fernando Alonso, pastaruosius keturis sezonus atstovavęs „McLaren“.

Abu Dabyje jis užėmė 11 vietą, tokioje pačioje pozicijoje liko ir bendrojoje sezono įskaitoje.

„Formulėje-1“ debiutavęs 2001 metais, F. Alonso dalyvavo 311 lenktynių, iškovojo 32 pergales. O 2005 ir 2006 metais ispanas tapo pasaulio čempionu atstovaudamas „Renault“ komandai.

„Kartais vairavau puikius bolidus, kartais – prastesnius ir lėtesnius, bet visuomet buvau vienodai ambicingas ir motyvuotas, norintis laimėti. Mėgstu lenktynes. Jos yra mano gyvenimo dalis. Manau, kad save galiu vadinti kovotoju, vaikinu, kuris niekada nepasiduodavo. Noriu, kad fanai mane prisimintų būtent tokį“, – prieš paskutines lenktynes kalbėjo F. Alonso, kitąmet žadantis varžytis ilgų nuotolių WEC automobilių varžybose.

Fernando Alonso baigė 17 metų „Formulėje-1“ trukusią karjerą./ AFP/Scanpix nuotrauka
Fernando Alonso baigė 17 metų „Formulėje-1“ trukusią karjerą./ AFP/Scanpix nuotrauka

Jo karjera „Formulėje-1“ galėjo būti dar įspūdingesnė. Tačiau 2007 ir 2010 metais ranka pasiekiami titulai išsprūsdavo po nesėkmių paskutinėse sezono lenktynėse.

„Nenoriu gręžiotis atgal ir svarstyti, kas galėjo būti kitaip. Ne mažiau už pergales vertinu įgytą patirtį ir pažintis su šauniais draugais, – pasakojo F. Alonso. – Pusę savo gyvenimo praleidau su jais keliaudamas po pasaulį į kas dvi savaites vykstančias lenktynes. Todėl jaučiuosi keistai. Atrodo, jog tai paskutinė diena mokykloje, ir tu žinai, kad po atostogų čia nesugrįši.“

2018 m. rezultatai

Lenktynininkų įskaita: 1. Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija) 408 tšk., 2. Sebastianas Vettelis (Vokietija) 320, 3. Kimi Raikkonenas (Suomija) 251, 4. Maxas Verstappenas (Olandija) 249, 5. Valtteri Bottas (Suomija) 247, 6. Danielis Ricciardo (Australija) 170, 7. Nico Hulkenbergas (Vokietija) 69, 8. Sergio Perezas (Meksika) 62, 9. Kevinas Magnussenas (Danija( 56, 10. Carlosas Sainzas (Ispanija) 53.

Komandų įskaita: 1. „Mercedes“ 655 tšk., 2. „Ferrari“ 571, 3. „Red Bull“ 419, 4. „Renault“ 122, 5. „Haas“ 93, 6. „McLaren“ 62, 7. „Force India“ 52, 8. „Sauber“ 48, 9. „Toro Rosso“ 33, 10. „Williams“ 7.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"