Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ĮDOMYBĖS

Kodėl vos nuo pakilimo tako atsiplėšę lėktuvai taip stačiai kyla aukštyn? 

2018 gruodžio 8 d. 15:29
Asociatyvi iliustracija / 
Asociatyvi iliustracija / 
pixabay.com nuotrauka

Tie, kurie bijo skraidyti lėktuvais, labiausiai nekenčia kelių momentų – turbulencijos, nusileidimo ir kilimo. Nepadeda tai, kad lėktuvai dažnai kyla pakankamai stačiu kampu ir, kartais, iš karto suka į vieną ar kitą pusę. Bet kodėl taip daroma? Ar nebūtų geriau kilti tolygiau, sutaupyti degalų ir pasirūpinti keleivių patogumu?

Iš karto reikėtų pasakyti, kad keleiviniai lėktuvai stačiu kampu kyla tik iš jūsų perspektyvos. Iš tiesų jie kyla pakankamai palengva lyginant su savo galimybių ribomis. Kitaip tariant, kai jūs manote, kad nuo žemės tolstate dideliu greičiu ir lėktuvo nosis yra stipriai pakreipta viršun, pilotai žino, kad galėtų kilti dar nelyginamai stačiau.

Taip pat iš karto galima atmesti argumentus dėl degalų sąnaudų. Žinoma, kol atsiplėšia nuo žemės lėktuvas sunaudoja daugiau degalų nei skrisdamas įprastame pastoviame 9–11 km aukštyje. Ir taip, jei kiltų tolygiau, akceleratoriaus rankena galėtų būti palikta žemesniame lygyje, o varikliai degintų mažiau kuro. Tačiau šios sąnaudos nėra tokios reikšmingos, kaip jums atrodo. Lėktuvai skraido taip aukštai todėl, kad retesniame ore ir žemesnėje temperatūroje veikia efektyviau. Kitaip tariant, pasiekę skrydžio aukštį jie sunaudoja mažiau degalų, todėl iki jo pakilti reikia greičiau, ypač jei skrydis yra pakankamai ilgas.

Tai yra viena iš priežasčių, kodėl lėktuvai kyla pakankamai stačiu kampu. Kita – eismas. Oro uostai įprastai yra pakankamai užimti – į juos ir iš jų nuolat skraido lėktuvai. Šalia oro uostų jie laikosi žemesniame aukštyje, todėl šiose vietovėse eismas ore yra intensyviausias iki 3 km aukštyje. Kylantis lėktuvas turi kuo greičiau pasišalinti iš šios intensyvaus eismo zonos, kad netrukdytų kitiems lėktuvams. Tai, žinoma, nėra saugumo klausimas – oro eismo kontrolieriai situacija valdo taip, kad net intensyvaus eismo zonose lėktuvai pavojingai nepriartėtų vienas prie kito. Tačiau skrydžiai valdomi efektyviau, kai išskrendantys lėktuvai greičiau atsisuka į kelionės tikslo kryptį ir pakyla į reikiamą aukštį.

Žemesniame aukštyje taip pat daugiau paukščių. Gamtos skrajūnai nėra tokia didelė problema lėktuvų saugumui kaip kartais priimta manyti, tačiau ir jų keliamų bėdų geriau išvengti. Kartais lygiai taip pat greičiau išvengiama ir lietaus ar sniego – tiesiog greičiau pakylama virš debesų.

Taigi, lėktuvui nieko nenutiks net jei jums atrodys, kad jis kyla stačiu kampu. Tai padeda sumažinti kelionės metu sunaudojamą degalų kiekį ir leidžia lengviau valdyti eismą ore netoli oro uostų.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"