Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ĮDOMYBĖS

Dizainerio meno objektai išleidžia šaknis 

2018 spalio 15 d. 11:38
Kurdamas darbų seriją “Tomorrow Was Another Day” autorius rėmėsi savo asmeniniais išgyvenimais (1970-aisiais dalyvavo Libano pilietiniame kare).
Kurdamas darbų seriją “Tomorrow Was Another Day” autorius rėmėsi savo asmeniniais išgyvenimais (1970-aisiais dalyvavo Libano pilietiniame kare).

Brazilijoje gyvenantis ir kuriantis libaniečių kilmės menininkas Camille Kachani kurdamas nefunkcionalius buities daiktus ir baldus tarsi atiduoda skolą gamtai.

Neįprasta maniera pristatydamas eksperimentinę gaminių kolekciją dizaineris siunčia žinutę – priminimą apie medžiagų atsiradimo ištakas. Per transformuotą skulptūros meną penkiasdešimt penkerių C. Kachani kelia klausimą: ar mums priklauso gamta, ar mes jai?

Augalų gyvybės ir žalumos triumfas

Šitaip interpretuodamas kuria siurrealios estetikos gaminius – kėdes, lentynas, knygas, įvairius darbo įrankius ir kitus kasdienės buities daiktus, kurie tarsi atgyja. Žaliuojančios šakos plačiai skleidžiasi į šalis, sodri augmenija tiesiog veši, išleidžia šaknis.

Kiekvienas daiktas netenka savo pragmatiškos funkcijos ir pavirsta į hibridinį meno objektą. Knygų nei pavartysi, nei pasiimsi iš lentynos, plaktuku neįkalsi vinies, ant kėdžių neįmanoma sėdėti, o arbatos servizas visai netinkamas serviravimui. Užtat visa tai stilingai įsipaišo į interjerą.

C. Kachani turi patirties fotografijos, tapybos, ekonomikos srityse. Menininko veikla apima daugelį įvairių dalykų. Visus jo vykdomus projektus į vienį jungia ironiško humoro jausmas, kasdienio gyvenimo įvykiai ir patirtys.

Menininko darbų yra įsigiję muziejai, fondai ir privatūs kolekcionieriai iš įvairių šalių. San Paulo (Brazilija) meno galerijos „Zipper Galeria“ internetiniame puslapyje eksponuojami rinktiniai C. Kachani darbai.

Savo darbų seriją „Tomorrow Was Another Day“ jis pradėjo kurti dar 2012-aisiais ir rėmėsi savo asmeniniais išgyvenimais: 1970-aisiais dalyvavo Libano pilietiniame kare.

Apsaugant gamtą

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Kiti autoriaus kūriniai kalba apie vartotojiškumą, kaip socialinės realybės faktą. Internetiniam architektūros ir dizaino žurnalui „Designboom“ C. Kachani sakė, kad gamtos apsaugos sąvoka suvokiama gan siaurai, primityviai – tik kaip atliekų tvarkymas, jų rūšiavimas. Anot menininko, turėtų būti akcentuojamos gilesnės problemos – pavyzdžiui, įsigalėjusi vartotojiška kultūra. Ši tema įdomi tuo, kad kuo labiau į ją įsigilini, tuo daugiau pastebi prieštaravimų. Žmonės esą palaiko gamtos apsaugos iniciatyvas, jie priešinasi miškų kirtimui, bet perka baldus, produktus iš medienos. O tai nesuderinami dalykai. Saugont gamtą reiktų stengtis įsigyti naudotus daiktus.

Dizainerio meno objektai išleidžia šaknis

Serijoje „Programa de Desobediência Civil“ C. Kachani pagamino „netikrus pinigus“ – Jungtinių Valstijų dolerių kupiūrų piktogramų variacijas kultūrinio identiteto tema. Menininkas įsitikinęs, jog vartotojiška kultūra prasideda ten, kur nustoja egzistuoti autentiškumas.

Kiekvieno žmogaus patirtys atsiranda iš kasdienės veiklos, aplinkos: namų, darbo, vartojimo, judėjimo, religijos, visų kitų supančių dalykų visumos. Perleidęs patirtis per savo prizmę C. Kachani paverčia utilitarinius (praktiškus) objektus į įnoringas skulptūras.

Sujungia į visumą

Naujausi menininko kūriniai – medinės spintelės, šviesos jungikliai ir kt. dabar ne tik išlaiko augalų gyvybę, bet ir atlieka pirminės daikto funkcijos esmę – yra funkcionalūs. Tačiau bedugnė tarp kasdienio daiktų naudojimo ir galutinio autoriaus sumanymo – tikrai gili. Bedugnė dar labiau gilėja, kai autorius ima per pusę skelti indus: lėkštes, puodelius, stalo įrankius. Riba, atskirianti vieną pusę nuo kitos – plonytė. Meno kalba šitaip esą išreiškiamas susijungimo į vieną visumą poreikis, taip neva kuriami tarpusavio ryšiai.

Kūrėjas vienu metu tarsi ir išskiria, ir sujungia objektus. Bando išlaikyti atstumą tarp visa apimančio totalumo ir technologinio singuliarumo (hipotetinio ateities momento, kai bus sukurtas superintelektas ir per trumpą laiko tarpą įvyks beprecedentis technologinis progresas). Šitaip C. Kachani norintis pasakyti, kad priešingybės kartu yra ir neatskiriama visuma. Kaip gamta ir menas, natūralumas ir dirbtinumas. Kaip žmogus ir gamta.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"