Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
PASAULIS

Streikas paralyžiavo 8 Švedijos uostus 

2019 sausio 23 d. 19:43
thelocal.se nuotrauka

Aštuoniuose Švedijos uostuose trečiadienį streikavo maždaug tūkstantis uosto krovėjų, su kuriais darbdaviai nesudaro kolektyvinės darbo sutarties. 

Verslininkai būgštauja, kad šis konfliktas gali skaudžiai atsiliepti jų verslui.

Švedijos stividorų sąjungos darbuotojai dviejų – trijų valandų streiką surengė visuose šalies uostuose, įskaitant Malmę šalies pietuose.

Atsakydami Švedijos uostų organizacijos darbdaviai paskelbė lokautą.

Jeigu susitarimo nepavyks pasiekti, artimiausiomis dienomis streikas išplis į 15 šalies uostų; prie akcijos žada prisijungti ir Stokholmas su Geteborgu – didžiausi šalies uostai.

„Akivaizdu, kad šis konfliktas sunkiai ir greitai paveiks Švedijos bendroves“, – sakė transporto įmonių konfederacijos vadovas Mattiasas Dahlas.

Ypač didelį poveikį streikas gali padaryti miškų sektoriui, vienai svarbiausių Švedijos pramonės šakų.

Medienos ir popieriaus grupė „Stora Enso“ pareiškė, kad nerimauja dėl savo pristatymų, ypač Geteborgo ro-ro laivų terminale.

„Kol kas dar sunku pasakyti, kiek mus paveiks šis streikas. Bandysime imtis žingsnių, kad iki minimumo sumažintumėme (jo) pasekmes“, – sakė „Stora Enso“ atstovas Carlas Norellas.

Vis dėlto užsitęsęs streikas „pakenktų pasitikėjimui Švedija kaip prekybos partnere“, pridūrė jis.

Devynias lentpjūves turinčios bendrovės „Vida“ vadovas Sante Dahlas sakė, kad streiko laikas jiems yra labai nepalankus.

Švedijos kompanijos šiuo metu intensyviai ruošiasi „Brexit“, nes didžioji dalis jų eksporto rinkos yra Didžiojoje Britanijoje.

„Bandome pasiruošti „Brexit“ padariniams mūsų eksportui į Britaniją, kaupiame papildomas atsargas. Dabartinis konfliktas stabdo šį darbą, ir tai labai apmaudu“, – pareiškė S. Dahlas.

Stividorų streikas prasidėjo po ilgus metus trukusio Švedijos uostų ir dokų darbininkų sąjungos konflikto. Pastaroji siekia savo darbininkams atskiros kolektyvinės sutarties, o ne visus transporto darbininkus apimančio darbo kontrakto.

Maždaug 1,3 tūkst. narių arba pusę Švedijos stividorų vienijanti sąjunga tvirtina, kad dabartinė sutartis neleidžia jai derėtis dėl ypatingų darbo sąlygų šiame darbe.

Padėti išspręsti šį konfliktą buvo pakviesti tarpininkai, tačiau profesinė sąjunga jų pasiūlymo atsisakė.

Trečiadienį profesinė sąjunga pareiškė, kad nori tiesiogiai susitikti su darbdavių organizacija, bet pastaroji sutinka derėtis tik darbuotojams nutraukus streiką.

Streikas „nėra tai, ko mes norime, bet mums nepavyksta rasti jokios kitos išeities“, naujienų agentūrai TT Malmėje sakė profesinės sąjungos atstovas Henrikas Collvinas.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika