Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
PASAULIS

Prie Indonezijos krantų nukrito laineris su 188 žmonėmis 

2018 spalio 29 d. 07:42
AFP/Scanpix nuotraukos

Tikriausiai visi 189 keleiviai ir įgulos nariai žuvo pirmadienį sudužus Indonezijos oro bendrovės „Lion Air“ keleiviniam laineriui, pranešė šalies Paieškų ir gelbėjimo agentūra.

„Mano prognozė – kad niekas neliko gyvas, nes mūsų rastos aukos, jų kūnai, nebebuvo vientisi. Taigi, tikėtina, kad žuvo 189 žmonės“, – žurnalistams sakė agentūros operacijų direktorius Bambangas Suryo Aji.

Tačiau jis pridūrė, kad kol kas nenustatyta tiksli vieta, kur nugrimzdo į vakarus Javos salos nukritusio lainerio nuolaužų didžioji dalis.

Didžiosios Britanijos visuomeninis transliuotojas BBC citavo tarnybų pranešimus, kad lėktuvas nukrito prie Javos salos vakarinės pakrantės.

Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinę į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų apie 6 val. 30 min. vietos (2 val. 30 min. Lietuvos) laiku, praėjus 13 minučių po pakilimo.

Tuojau po to tarnybos pradėjo paieškas.

„Orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat buvo du pilotai ir penki skrydžio palydovai“, – anksčiau sakė Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos generalinio direktorato vadovas Sindu Rahayu.

„Prieš galutinai dingdamas iš radaro lėkuvas buvo paprašęs leisti grįžti į bazę“, – sakoma jo pranešime.

Paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Yusufas Latifas naujienų agentūrai AFP sakė: „Lėktuvas nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30–40 metrų.“

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų.

Viename vaizdo įraše, veikiausiai nufilmuotame sudužimo vietoje, matyti paviršiuje pasklidusi degalų dėmė.

Naujas lėktuvas problemų turėjo anksčiau

Skrydžių stebėjimo tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad sudužęs „Lion Air“ laineris buvo naujutėlaitis, naudotas tik porą mėnesių.

Tinklalapis pažymėjo, kad „Max 8“ modifikacijos lėktuvą bendrovė gavo rugpjūtį.

Kaip nurodo BBC, „Lion Air“ yra didžiausia Indonezijos privati oro bendrovė, turinti daugiau kaip 100 lėktuvų, įskaitant įvairių modifikacijų „Boeing 737“ ir tris lainerius „Airbus A330–300“. Bendrovė aptarnauja daugiau kaip 120 maršrutų.

Indonezijos pigių skrydžių bendrovės „Lion Air“ valdybos pirmininkas Edwardas Siraitas nurodė, kad įmonės laineris „Boeing 737“, pirmadienį nukritęs į jūrą tuojau po pakilimo iš Džakartos, per ankstesnį skrydį buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas.

Pasak E. Siraito, ankstesnis gedimas buvo pašalintas atlikus procedūrą pagal gamintojo rekomendacijas. Išsamesnių duomenų jis nepateikė, bet pridūrė, kad į šį gedimą bus atsižvelgta tiriant pirmadienį ryte įvykusią 189 žmones skraidinusio lainerio katastrofą.

Tuo metu Indonezijos oro susisiekimo generalinis direktoratas nurodė, kad lėktuvas, turėjęs iš Džakartos skristi į Pankalpinango miestą Bankos saloje, tuojau po pakilimo paprašė leidimo grįžti į oro uostą. Laineris sudužo Javos jūroje praėjus 13 minučių po pakilimo.

Lėktuvo gamintoja „Boeing“ pareiškė esanti „giliai nuliūdinta“ šios nelaimės ir pasiūlė savo pagalbą atliekant tyrimą.

Tyrėjai jau rado lėktuvo nuolaužų ir keleivių asmeninių daiktų, bet kol kas neaptiko kūnų.

Prasta saugumo padėtis

Indonezija, turinti tūkstančius salų, yra labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko keletas žmonių gyvybių nusinešusių katastrofų.

Rugpjūtį vienam lengvajam lėktuvui sudužus kalnuotoje rytų Indonezijoje žuvo aštuoni žmonės ir liko gyvas tik vienas 12-metis.

2015 metų rugpjūtį vienam Indonezijos oro bendrovės „Trigana“ keleiviniam lėktuvui per audrą sudužus Papua žuvo visi 54 juo skridę žmonės.

2014 metais nukritus „AirAsia“ lėktuvui buvo prarastos 162 žmonių gyvybės.

Pastarąją avariją, ištikusią iš Surabajos į Singapūrą skridusį lainerį, tyrę Indonezijos aviacijos ekspertai savo galutinėje ataskaitoje rašė, kad pagrindinės katastrofos priežastys buvo vienas dažnai gendantis vairo valdymo komponentas, prasta orlaivio techninė priežiūra ir netinkama pilotų reakcija.

Pigių skrydžių bendrovę „Lion Air“ irgi yra susijusi su keletu incidentų.

Pernai vienas jos „Boeing“ susidūrė su bendrovės „Wings Air“ lėktuvu, nusileidęs Kualanamu oro uoste Sumatros saloje, bet žmonės per šį įvykį nenukentėjo.

2016-ųjų gegužę du „Lion Air“ lėktuvai susidūrė Džakartos Soekarno-Hattos oro uoste, o mėnesiu anksčiau vienas bendrovės „Batik Air“, priklausančios „Lion“ grupei, lėktuvas kliudė kompanijos „TransNusa“ lėktuvą.

2013 metais vienas „Lion Air“, valdomas nepatyrusio piloto, nulėkė nuo oro uosto Balyje tako, įkrito į jūrą ir perlūžo pusiau. Per šią avariją keli žmonės buvo sužeisti, bet niekas nežuvo.

Indonezijos oro susisiekimo sektorius klesti – per pastarąjį dešimtmetį vidaus reisų keleivių reikšmingai padaugėjo. Vis dėlto jis įgijo prastą reputaciją dėl prasto reguliavimo.

Praeitais metais Indonezijos oro eismo kontrolierių asociacija atskleidė, kad valstybinės oro navigacijos bendrovės „AirNav“ nustatytas leidžiamas pakilimų ir nusileidimų intensyvumas Džakartoje yra didesnis negu oro uosto pajėgumai, todėl nelaimingų atsitikimų grėsmė yra padidėjusi.

Šios šalies oro vežėjams dėl prastos saugumo padėties anksčiau daug metų nebūdavo leidžiama veikti Europos Sąjungos ir JAV oro erdvėje.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"