Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
PASAULIS

Maršrutas per Arktį – jau įmanomas, bet dar per ankstyvas 

2018 rugsėjo 28 d. 17:16
Reuters/Scanpix nuotrauka

Didžiausia pasaulyje konteinerių gabenimo jūra operatorė Danijos „Moller Maersk“ penktadienį paskelbė, kad vienas iš įmonės krovininių laivų sėkmingai perplaukė Rusijos Arktį. „Moller Maersk“ technologijų vadovas Palle Laursenas sako, kad „bandomasis plaukimas leido mums gauti išskirtinės patirties“ bei pridūrė, jog laivas „Venta Maersk“ ir visos jo sistemos neįprastoje aplinkoje veikė gerai.

P. Laursenas sako, kad laivas, kuris buvo pakrautas šaldytos žuvies kroviniu, iš tolimųjų rytų uosto Vladivostoko išplaukė rugpjūčio 22 dieną ir Sankt Peterburgą pasiekė penktadienį.

Šis maršrutas – kuriame, tikėtina, dėl klimato atšilimo greitu metu ištirps ledas – gali būti trumpesnis kroviniams iš Rytų Azijos į Europą nei kelias per Kanadą.

Ekspertai sako, kad maršrutas kelionės iš Rytų Azijos į Europą ilgį gali sutrumpinti nuo 21 tūkst. kilometrų keliaujant per Sueco kanalą iki 12,8 tūkst. kilometrų. Tai tranzito laiką sumažintų 10–15 dienų.

Tačiau „Moller Maersk“ pripažįsta, kad apie šio maršruto komercinį panaudojimą kalbėti dar anksti.

„Kol kas nematome Šiaurinio Jūros Maršruto kaip realios alternatyvos dabartiniams Rytų-Vakarų maršrutams“, – sako P. Laursenas.

„Šiandien plaukti įmanoma tik maždaug tris mėnesius per metus, bet tai bėgant laikui gali pasikeisti. Be to, mes taip pat turime atsižvelgti ir į tai, kad maršruto įveikimui reikalingi ledo klasės laivai, kas reikalauja papildomų investicijų“, – tęsė jis.

Per 37 dienų kelionę „Moller Maersk“ palaikė „artimą ir reguliarų dialogą“ su Rusijos pareigūnais.

Įmonė sako, kad Rusijos Arkties maršrutu plaukęs laivas yra vienas iš didžiausių ledo klasės laivų pasaulyje, kurie yra specialiai pastatyti taip, jog sugebėtų plaukti šaltuose vandenyse.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"