Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
PASAULIS

Latvija uždraudė rusišką kanalą dėl neapykantos ir karo kurstymo 

2019 sausio 31 d. 20:05
Ukraina ir Vakarai dažnai kaltina Maskvą vykdant informacinį karą, kad pateisintų savo paramą prorusiškiems separatistams Rytų Ukrainoje.
Ukraina ir Vakarai dažnai kaltina Maskvą vykdant informacinį karą, kad pateisintų savo paramą prorusiškiems separatistams Rytų Ukrainoje.
Scanpix nuotrauka

Latvija ketvirtadienį trims mėnesiams uždraudė rusišką televizijos kanalą „Rossija RTR“ dėl įtariamo neapykantos ir karo kurstymo.

„Rossija RTR“ yra Kremliui priklausantis propagandos kanalas, tiek aiškiai, tiek numanomai transliuojantis neapykantą kurstančią kalbą ir karą kurstantį (turinį)... Latvijoje tai nebus toleruojama“, – naujienų agentūrai AFP pareiškė Latvijos nacionalinės elektroninės žiniasklaidos tarybos (NEPLP) pirmininko pavaduotojas Ivaras Abolinis.

NEPLP pranešime sakoma, kad visiems skaitmeninės, antžeminės ar kabelinės televizijos transliuotojams draudžiama Latvijoje tris mėnesius retransliuoti kanalą „RTR Rossija“.

I. Abolinis paminėjo rusų politinių pokalbių laidų vedėją Vladimirą Solovjovą, kuris, jo teigimu, „aiškiai ir ne kartą panaudojo neapykantą kurstančią kalbą, nukreiptą prieš kelias Ukrainos piliečių grupes ir pasakė, kad jie turėtų būti „pakarti ir nušauti“ už savo politines pažiūras“.

NEPLP taip pat pasmerkė to kanalo naujienų laidą „60 minučių“ (60 minut), kuri parodė ultranacionalistinių pažiūrų Rusijos Valstybės Dūmos vicepirmininko Vladimiro Žirinovskio pasakymų.

V. Žirinovskis yra pasakęs, kad ukrainiečiai neturi teisės į savo valstybę ir nekart ragino Rusiją užpulti Ukrainą.

„Netgi nesvarbu, į kokią šalį ar tautą ar žmonių grupę taikomasi neapykantą kurstančia kalba: bet kokia neapykantą kurstanti kalba yra neteisėta“, – AFP sakė NEPLP narys Patrikas Griva.

Žiniasklaidos priežiūros institucija taip pat paprašė Švedijos, kur „Rossija RTR“ gavo licenciją, leidžiančią transliuoti turinį visose Europos rinkose, užblokuoti šio Rusijos kanalo veikimą Latvijoje.

Ukraina ir Vakarai dažnai kaltina Maskvą vykdant informacinį karą, kad pateisintų savo paramą prorusiškiems separatistams Rytų Ukrainoje.

Beveik penkis dešimtmečius trukusią SSRS okupaciją patyrusios Latvija, Lietuva ir Estija itin nerimauja dėl Rusijos, 2014 metais aneksavusios Ukrainai priklausantį Krymą ir įsikišusios į konfliktą šios šalies rytuose, veiksmų.

Latvija 2016 metais trims mėnesiams buvo uždraudusi „Rossija RTR“ už „klaidinančios, šališkos ir karą kurstančios informacijos“ skleidimą.

2018 metais panašus draudimas šiam kanalui buvo įvestas ir Lietuvoje.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika