Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
PASAULIS

„Rossija-24“ operatorius: „Visi puikiai suprato, kad dezinformuoja žiūrovus“ 

2019 sausio 29 d. 12:20
Pirmus darbo Rusijos televizijoje metus operatorių Leonidą Krivenkovą šokiravo ciniškas darbuotojų požiūris į savo darbą. 
Pirmus darbo Rusijos televizijoje metus operatorių Leonidą Krivenkovą šokiravo ciniškas darbuotojų požiūris į savo darbą. 
Reuters/AFP/Scanpix nuotraukos

Propagandos ruporo – televizijos kanalo „Rossija-24“ darbuotojai puikiai suprato, kad dezinformuoja žiūrovus. Žmonės iš Kremliaus nuolat skambindavo redaktoriams ir koreguodavo naujienų turinį. Tokius dalykus pasakojo buvęs Rusijos televizijos operatorius Leonidas Krivenkovas.

„Niekada nepritariau Rusijos valdančiojo režimo ideologijai, bet man įdomu pabandyti patekti į „melo fabriką“ ir pamatyti iš vidaus, kaip ten viskas yra“, – pasakojo Leonidas Krivenkovas.

Pagal profesiją jis – chemikas, filmavimas buvo pomėgis, ir televizijos operatoriumi dirbantis bičiulis pakvietė jį būti asistentu, kuriant dokumentinę juostą apie Sankt Peterburgo rūmus. Greitai Leonidas įsidarbino televizijoje – iš pradžių pusiau legaliai papildomai užsidirbti programoje „Labas rytas, Rusija“, o 2006 metais, kai transliaciją pradėjo „Rossija-24“, jį priėmė į darbą, nors neturėjo nei atitinkamo diplomo, nei patvirtintos patirties dirbti tokį darbą.

L. Krivenkovas tvirtino, kad dėl to jam teko duoti mėnesio algos didumo kyšį vadovams. Septintoje tiesioginio eterio studijoje operatoriumi jis dirbo dešimt metų. Filmavo laidas, kuriose dalyvavo žinomi politikai, gerai susipažino su televizijos „virtuve“.

2016 metais L. Krivenkovas išėjo į pensiją. Jis per teismą bandė užprotestuoti televizijos kompanijos sprendimą, jo manymu, pažeidžiantį Darbo kodeksą, bet pralaimėjo.

L. Krivenkovas per interviu „Radio Svoboda“ papasakojo, ką matė ir patyrė televizijoje „Rossija-24“.

– Ar jūsų pažiūros, kai įsidarbinote į televiziją, buvo tokios pačios, kaip dabar?

– Į valdantįjį režimą visada žvelgiau atsargiai, supratau, kad jis turi savo interesų, apgaudinėja žmones, siekdamas parodyti esą įstatymus priima dėl visų gerovės. Dirbdamas televizijoje pradėjau daugiau domėtis politika, nes visą dieną žiūrėdavau naujienas, aptarinėdavau jas su vedančiaisiais. Neoficialioje aplinkoje jie kalbėdavo visai ne tai, ką – prieš kamerą. Tai man leido suprasti, kaip Rusijoje viskas veikia.

Pirmus darbo „Rosija-24“ metus mane šokiravo ciniškas darbuotojų požiūris į savo darbą. Visi puikiai suprato, kad dezinformuoja žiūrovus. Per techninį kanalą būdavo aptarinėjama, kaip geriau pateikti vieną ar kitą naujieną, kartais būdavo siūlomos neįtikėtinos versijos. Režisierių ir vedėjų mėgstamas juokelis: „Dabar tavo eilė meluoti“. Taip kreipdavosi į korespondentus prieš išleisdami juos į eterį.

– Vadinasi, nebuvote balta varna, disidentas? Ar ten daug žmonių, turinčių tokias pažiūras?

– Taip. Manau, kad dauguma viską puikiai supranta. Žmonės, kurių pažiūros provyriausybinės, greičiau išimtis. Kai kurie vaizduoja putiniškus patriotus. Nežinau, gal vaidina prieš publiką, gal iš tiesų yra tokie. Tačiau dauguma – normalūs žmonės, kuriems aplinkybės lėmė, kad pateko į tą orbitą, buvo priversti kažkaip joje suktis ir tokiu būdu užsidirbti pragyvenimui.

"Į valdantįjį režimą visada žvelgiau atsargiai, supratau, kad turi savo interesų, apgaudinėja žmones, siekdami parodyti, kad įstatymus priima dėl visų gerovės", - sakė buvęs televizijos operatorius.
"Į valdantįjį režimą visada žvelgiau atsargiai, supratau, kad turi savo interesų, apgaudinėja žmones, siekdami parodyti, kad įstatymus priima dėl visų gerovės", - sakė buvęs televizijos operatorius.

– Manoma, kad, pasikeitus valdžiai, tie patys žmonės, kurie dabar giria Vladimirą Putiną, su tokiu pačiu entuziazmu piltų ant jo purvą.

– Aš taip pat manau. Jei valdžia pasikeis, jau kitą dieną jie šnekės visai ką kita. Daugelis yra priklausomi, priversti kalbėti tai, kas jiems liepiama. Juk toje televizijoje atlyginimai tiesiog juokingi. Jei žmogus dėl kokių nors priežasčių pradeda elgtis neteisingai, jam tiesiog pradeda mokėti tokį atlyginimą, koks numatytas sutartyje, ir viskas. Tada jis arba pats išeis, arba paprašys atleidimo. Vadovai turi spaudimo svertus darbuotojams. Daug kas paėmę kreditus, daug kas atvažiavo iš kitų regionų, Maskvoje pirko butus, jiems reikia mokėti paskolas, todėl jie laikosi savo vietų ir turi elgtis taip, kaip iš jų reikalaujama.

– Vienų algos mažos, kai kurių – milžiniškos?

– Turtinis išsisluoksniavimas kolosalus. Kai kurie televizijos laidų vedėjai atvažiuoja prabangiais automobiliais, kuriuos vairuoja asmeniniai vairuotojai. Jie turi ir papildomų pajamų, tarkime, būna kviečiami vesti korporatyvinių vakarų. O kitų algos – itin mažos, nors darbas įtemptas ir atima daug laiko. Yra gudri papildomo mokėjimo sistema, pagal kurią gali mokėti, gali – ne, jei darbuotojas pradės „neteisingai“ elgtis. Keletą kartų man išmokėjo tokią mažą sumą, kad kreipiausi į teismą. Tačiau teismas nusprendė, kad viskas teisinga.

– Turbūt žinote kuriozų, kurių nutikdavo televizijos eteryje?

– Labiausiai žinomas – tai 146 proc. per Valstybės Dūmos rinkimus 2011 metais. Viskas buvo paprasta. Iš Kremliaus atėjo nurodymas, kokius procentus priskirti „Vieningos Rusijos“ partijai. Redaktorė paklausė: „O kaip kitos partijos?“ Gavo atsakymą: „Kitų partijų procentus rodykite tokius, kokie yra iš tikrųjų.“ Kadangi Kremliui geriau matyti, redaktorė taip ir padarė. Taip ir išėjo 146 proc.

– Paprastai pokalbių laidos – tai spektakliai, kuriame vaidmenys iš anksto žinomi. Tačiau turbūt būdavo netikėtumų?

– Taip, pasitaikydavo tokių laidos svečių, kurie žadėdavo elgtis „kaip reikia“, o vėliau tiesioginiame eteryje pradėdavo kalbėti, kaip yra iš tiesų. Vienas didelis skandalas kilo dėl cheminio ginklo naudojimo Sirijoje. Svečias pradėjo pasakoti tiesą apie toksinių medžiagų gamybą ir kaip jas naudojo prezidento Basharo al Assado pajėgos. Vyriausiasis redaktorius Aleksejus Kazakovas trūkčiojančiu balsu per techninį kanalą pradėjo šaukti vedančiajam: „Tu ką, negirdi, ką jis kalba? Tučtuojau jį užčiaupk!“ Ir vedėjas nutraukė ekspertą.

Po to skambino iš Kremliaus ir davė velnių. Nuo tada to eksperto daugiau niekada nekvietė.

– Ar dažnai skambina iš V. Putino administracijos ar kitų institucijų ir piktinasi ar tiesiog aiškina, ką reikia kalbėti?

– Kažkokie žmonės iš Kremliaus nuolat skambindavo redaktoriams ir koreguodavo naujienų turinį. Apie ką kalbėdavo, būdavo nesunku suprasti, nes aparatinėje mikrofonas paprastai įjungtas ir visi darbuotojai, kuriems pasiekiamas techninio ryšio kanalas, girdėdavo redaktoriaus atsakymus.

Pirmus darbo „Rosija-24“ metus mane šokiravo ciniškas darbuotojų požiūris į savo darbą. Visi puikiai suprato, kad dezinformuoja žiūrovus.

Po tokių skambučių redaktorius iš laidos vedėjo reikalaudavo pranešti naujienas kitaip, kartais net visai priešingai, negu buvo skelbiama prieš kokią valandą.

– Sekdavo, ar darbuotojai lojalūs? Ar pats neturėjote problemų?

– Mane iškvietė vyriausiojo operatoriaus padėjėjas, prašė, kad iš savo paskyros „Facebook“ išimčiau medžiagas. Aš ten pareiškiau savo nuomonę dėl santykių su Ukraina. Mano požiūris neatitiko oficialios pozicijos. Buvau priverstas tai ištrinti, ir konfliktas baigėsi.

Neseniai televizijos laidų vedėja Jekaterina Andrejeva prisipažino, kad apkritai nežiūri televizoriaus, nes tausoja savo nervus. Ar jūs tebežiūrite?

– Prisipažinsiu, turėjau du televizorius, abu padovanojau. Dabar iš viso neturiu televizoriaus, naujienas seku per internetą. Rusijos televizija visiškai nepasitikiu. Ir rekomenduoju televizoriaus nejungti.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika