Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas

Nauja nykštukinė planeta Farout – tolimiausia, kokią esame matę

2018 gruodžio 23 d. 15:11
Dailininko pavaizduota Farout planeta.
©Carnegie Institution for Science

Saulės sistemoje aptikta nauja nykštukinė planeta ir ji tolimiausia iš visų iki šiol atrastų.

Mažutis pasaulėlis, formaliai žinoma kaip 2018 VG18, bet praminta Farout, yra už maždaug 18 milijardų kilometrų – 3,5 kartų toliau už Plutoną.

Astronomų komanda Farout atrado Japonijos Subaru teleskopu Havajuose. Tokie Saulės sistemos objektai randami, stebint dangaus plotelio atvaizdų serijas ir jose ieškant žvaigždžių atžvilgiu judančių taškelių.

„Jį radęs, šūktelėjau ‘far out!’, ir tai iš tiesų labai tolimas objektas,“ sako komandos nays Scott Sheppard iš Carnegie mokslo Instituto Vašingtone.

Atstumai Saulės sistemoje, tikru masteliu parodantys naujai atrasto 2018 VG18 „Farout“ padėtį kitų kūnų atžvilgiu. ©Roberto Molar Candanosa/Scott S. Sheppard/Carnegie Institution for Science

Kadangi planeta tokia tolima, apie Faroutą kol kas žinome labai nedaug. Atvaizduose planeta maždaug 500 kilometrų skersmens, o tiek pakanka nykštukinės planetos titului. Be to, ji atrodo rožinio atspalvio, o tai gali rodyti, kad jos paviršius apledėjęs.

Tolesni stebėjimai turėtų padėti nustatyti svarbią detalę: jos orbitą. Panašių tolimų objektųkeistos orbitos astronomus verčia kelti hipotezes, kad jas gali stumdyti mūsų planetos pakraščiuose besislepianti milžiniška planeta. Kol kas šis tiesiogiai dar neregėtas objektas vadinamas Planeta X.

Jei Farouto orbita panašai iškraipyta, tai galėtų padėti susiaurinti Planetos X paieškas. Tiesą, sakant, astronomai Faroutą aptiko būtent ieškodami Planetos X.

„Gali paaiškėti, kad ten yra planeta, bet ne anksčiau, nei nustatysime orbitą,“ pažymi Sheppardas. „Bet orbita tikriausiai ilgesnė nei 1000 metų, tad reikės atlikti stebėjimus kelis metus, kol iš tiesų nustatysime, kas tai yra.“

Leah Crane

www.newscientist.com

DALINTIS
ŽYMĖS
_
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika