Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
MOKSLAS IR IT

Lietuviškas startuolis išspręs Berlyno viešojo transporto problemas 

2019 vasario 18 d. 13:47
Kol kas neaišku, ar mažesnės bendrovės turės vienodą prieigą prie programėlės, įskaitant vertingus duomenis apie keleivių judėjimą mieste realiuoju laiku.
Kol kas neaišku, ar mažesnės bendrovės turės vienodą prieigą prie programėlės, įskaitant vertingus duomenis apie keleivių judėjimą mieste realiuoju laiku.
BNS nuotrauka

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju transportu, nuomotis dviračius, naudotis automobilių dalijimosi ir taksi paslaugomis.

Programėlę sukūrė lietuviškas startuolis „Trafi“, kurio sukurta platforma įvairiais pavadinimais veikia Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Turkijoje, Taivane, Brazilijoje, Indonezijoje.

Berlynas bus pirma didelė Europos sostinė, kur šią vasarą pradės veikti ši visas transporto rūšis apjungianti programėlė. Vartotojams, norintiems naudotis visomis paslaugomis, reikės tik vieno prisijungimo, o apmokėjimas veiks centralizuotai.

Vadinamosios „giliosios integracijos“ (deep integration) programėlės, leidžiančios vienu metu naudotis įvairių tiekėjų paslaugomis, yra labai naudingos miestams, norintiems sumažinti privačių automobilių skaičių ir jų spūstis gatvėse.

„Tai leidžia eiti labai teisinga kryptimi, – sakė Berlyne įsikūrusio Socialinių mokslų centro ekspertas Andreas Knie. – Transporto paslaugas reikia sujungti kaip mobiliojo ryšio tinklus, kad galėtum nesunkiai pereiti iš vieno į kitą.“

Senstančiai Vokietijos viešojo transporto – metropoliteno linijų, tramvajų, autobusų ir lengvojo geležinkelio – sistemai tenka dorotis su plečiantis miestui kylančiais iššūkiais.

Berlyno kairiojo sparno valdžiai pastaraisiais metais sunkiai sekėsi integruoti naujas paslaugas į jau egzistuojančią infrastruktūrą.

A. Knie skeptiškai vertina tokias didžiules transporto bendroves kaip Berlyno visuomeninio susisiekimo įmonė BVG, per metus aptarnaujanti daugiau nei milijardą keleivių. Pasak eksperto, tokios įmonės nenori daryti nieko, kas galėtų sukelti pavojų jų verslo modeliui.

Kol kas neaišku, ar mažesnės bendrovės turės vienodą prieigą prie programėlės, įskaitant vertingus duomenis apie keleivių judėjimą mieste realiuoju laiku.

Dviejų didžiųjų dalinimosi automobiliais paslaugų kompanijų „car2go“ ir „DriveNow“ bei pavėžėjimo paslaugos tiekėjo „Uber“ pirminiame platformos transporto kompanijų sąraše nėra, nors jame galima rasti keliolika mažesnių jų konkurentų.

Pasak „Trafi“, daugiau kompanijų turėtų prisijungti iki vasaros, kai atsiras dar viena panašios paskirties programėlė „Jelbi“.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika