Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJALŽ RENGINIAI
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ŽMONĖS

Lietuvos fotografijos modernistas – Aleksandras Macijauskas

 
2018 05 16 10:54
Aleksandras Macijauskas./
Aleksandras Macijauskas./ Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Šiandien, gegužės 16 d., Lietuvos fotografijos modernistas Aleksandras Macijauskas švenčia savo 80-metį. Kitados po Antano Sutkaus išsakyto komplimento, kad jis fotografuoja taip gerai, kaip prancūzų klasikas Henri Cartier-Bressonas, A. Macijauskas juokais atkirto: „Bressonas jau yra, aš noriu tapti Aleksandru Macijausku“, ir šios krypties nuosekliai laikėsi penkis savo paties fotografijos dešimtmečius.

Tarp žymiausių fotomenininko darbų ciklų – „Lietuvos kaimo turguose“, „Demonstracijos“, „Veterinarijos klinikose“, „Atmintis“, „Išeinantys medžiai“ ir kt., kuriuose A. Macijauskas išsiskiria savitu požiūriu į gyvenimą ir žmogų.

Kaip savo straipsnyje apie fotografą rašė šviesios atminties kritikas Skirmantas Valiulis, „pats kilęs iš kaimiškos sodybos, kurią prarijo greitkelis Vilnius-Kaunas, A. Macijauskas išliko ne itin romantiškas kaimietis: „Man pasaulis – tai kaimas su savo šventuoju, savo kvaileliu ir savo pasileidėle. Jei tebūtų vienas iš trijų, tuomet domintų mažiau…“

Daugiausia dirbdamas su plačiakampiu fotoobjektyvu, menininkas plėtė tikrovės sampratą, atverdamas neregėtas perspektyvas bei savitą paties mąstymą, kuriam nesvetima pašaipą, ironija, o kai kada net groteskiškas nūdienos žmogaus būties apmąstymas.

Žinoma, toks požiūris sovietmečiu nebuvo priimtinas. Tačiau A. Macijauską gan anksti atrado Vakarai. Amerikiečių kritikas Steve‘as Yatesas fotografą apibūdino kaip „avangardinį dokumentininką“ liudijantį gyvą sielą, tikrovės komplikuotumą ir teigiantį, jog dangus neatskiriamas nuo pragaro, o kūnas – nuo sielos.

A. Macijauskas tapo mokytoju, išugdžiusiu tokias fotografijos asmenybes kaip Virgilijus Šonta bei Romualdas Požerskis, o taip pat ir jaunesnės kartos kūrėjus Gintarą Česonį, Rimaldą Vikšraitį ar Mindaugą Kavaliauską.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŽMONĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"