Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ZENPR

Kad prakaitas negadintų nuotaikos: padės sveika mityba ir vitaminai

 
-
2018 06 20 8:51

Vasara daugeliui siejasi ne vien su malonia šiluma, bet ir su varginančiu karščiu bei srūvančiu prakaitu. Tačiau gausus prakaitavimas ne visuomet yra vien karščio pasekmė. Alkoholio ir kofeino vartojimas, rūkymas, netinkama mityba ar net nusilpusi imuninė sistema – organizmo prakaitavimą gali lemti visi šie veiksniai.

„Eurovaistinės“ farmacininkė Laura Vanagaitė teigia, kad su prakaitu prarandami organizmui būtini elektrolitai – kalis, kalcis, fosforas ir pieno rūgštis, tad vasarą reikėtų organizmą stiprinti įvairiais mineralais ir mikroelementais, kurie, jei gausiai prakaituojate, padeda atstatyti skysčių balansą.

„Išvargęs kūnas ir vis dažniau išskiriantis prakaitas taip pat reiškia, kad organizme nepakankamai B grupės vitaminų. Be šio vitamino kūnas negali efektyviai pasisavinti maistingų medžiagų ir greitai pašalinti toksinų, dėl to ir prakaituojame“, – sako vaistininkė.

Prakaitavimą sumažinti padeda ir vitaminų A, E, D vartojimas. Gausiai prakaituojant svarbūs yra antioksidantai, todėl patariama naudoti cinką, jodą, seleną, riebiąsias Omega-3 rūgštis ir vitaminą C.

Kada vengti aliuminio?

L. Vanagaitė primena, kad gausiai prakaituojant labai svarbi ir asmeninė higiena, todėl norint išvengti nemalonių pojūčių ir stipraus kvapo, būtina tinkamai išsirinkti prakaitavimą mažinančias priemones.

„Jeigu norite stipraus poveikio, reikėtų atkreipti dėmesį į priemonės sudėtį ir medžiagų kiekį. Pagrindinė į sudėtį įeinanti medžiaga yra aliuminis. Kuo jo daugiau, tuo priemonė stipresnė. Tačiau turintiems jautrią odą priemonių su aliuminiu naudoti nepatariama ir geriau jo netgi vengti“, – pabrėžia „Eurovaistinės“ atstovė.

Per didelis aliuminio kiekis gali sukelti alerginę reakciją, tad jautrią ir alergišką odą turintiems žmonėms rekomenduojama naudoti bekvapes, natūralias ir kuo švelnesnes priemones.

„Sustabdyti kojų ir rankų prakaitavimą gali padėti ir įvairios vonelės. Tiek kojas, tiek rankas galite mirkyti vėsiame vandenyje su valgomąja ar jūros druska. Naudinga įlašinti mėtų, arbatmedžio ar alavijo aliejaus“, – sako farmacininkė.

Subalansuota mityba

Farmacijos specialistės teigimu, nesubalansuota mityba šiltuoju sezonu taip pat gali būti viena iš padidėjusio prakaitavimo priežasčių.

„Karštą dieną reikėtų vengti riebių ir sunkiai virškinamų produktų bei valgyti daugiau angliavandenių turinčio maisto. Mitybą galite papildyti ir daržovėmis, vaisiais bei žuvimi. Taip pat rekomenduočiau nevalgyti aštraus maisto, nes jis suteikia prakaitui nemalonų kvapą“, – pataria L. Vanagaitė.

Siekiant išvengti padidėjusio prakaitavimo, reikėtų saikingai vartoti ir kofeino turinčius gėrimus. Geriau rinktis daugiau žaliosios arbatos arba paprasto vandens.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ZENPR
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"