Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJALŽ RENGINIAI
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ZENPR

„Kantar TNS“: labiausiai augo valstybinių renginių reklama – labiausiai mažėjo koncertų

 
-
2018 06 18 10:24

Per pirmus keturis šių metų mėnesius bendros reklamos apimtys padidėjo 7,8 proc. Labiausiai palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai – 159 kartus – išaugo minėjimo renginiams skirtos teorinės (gross) reklamos išlaidos, skirtos įvairiems Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio renginiams.

Penkiskart didesnės gross išlaidos (teorinės išlaidos be faktiškai pritaikytų nuolaidų) buvo skirtos namų ūkio reikmenų parduotuvių, tris kartus – kavos reklamai.

„Tokio masto reklamuojamą renginį kaip šiemetinis vasario 16-osios šimtmečio minėjimas paskutinį kartą turėjome tik 2009 m., kai buvo švenčiamas Lietuvos vardo tūkstantmetis. Kita vertus, nors teorinis šimtmečiui skirtų iniciatyvų reklamos apimčių augimas atrodo įspūdingai, jos net nepriartėja prie reklamdavių TOP10 apimčių“, – sakė Giedrė Juronienė, tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė.

Reklamdavių TOP10 išlieka beveik nepakitęs, pirmas tris vietas atitinkamai užima „Tele2“, „Lidl“ ir „Maxima“. (Visas topas žemiau).

Reklamuotojų sąraše reklamos išlaidas labiausiai, t.y. 3 kartus, didino „Tete-a-tete“, 2,6 karto –  „Paulig“, 2,5 – „Samsung Electronics“.

Šiemet per pirmuosius keturis mėnesius tarp labiausiai mažinusių reklamos biudžetus – populiariosios muzikos koncertų ir festivalių (35,5 proc.),  dantų pastos (33 proc.) ir smulkiųjų kreditų bendrovių (32 proc.) kategorijos.

„Žiūrint į pokyčius, šiemet apsukas mažino smulkieji kreditai – iš šeštosios vietos jie smuko į aštuntąją. Taip pat per dvi pozicijas iš aštuntosios į dešimtą nukrito vitaminai ir žuvų taukai. Tuo tarpu loterijos ir paskolos bei lizingas reklamavosi daugiau – loterijos į septintąją vietą pasilypėjo iš devintosios, o paskolos ir lizingas – į devintąją vietą pakilo iš vienuoliktosios“,  – produktų rokiruotes apžvelgė G. Juronienė.

Kalbant apie bendroves, labiausiai mažėjo tarptautinio reklamdavio „Unilever“ reklamos biudžetas – 40 proc. Pernai išlaidas didinusi Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos šiemet socialinei reklamai skyrė 32 proc. mažiau, panašiai (31 proc.) išlaidas mažino ir dar vienas tarptautinis reklamuotojas – „Henkel“.

Sparčiausiai augo kino reklama

Analizuojant reklamos pokyčius pagal medijų kanalus, didžiausias augimas matomas kino, radijo ir interneto medijose. Ypač sparčiai augo kino kategorija – 25,8 proc., šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta kone ketvirtis milijono reklaminių klipų (237 tūkst.). Radijo stotys per 2018 metų sausį-balandį transliavo 2,893 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2 proc. reklamos daugiau negu per 2017-ųjų keturis mėnesius.

Analogišku laikotarpiu banerinės interneto reklamos gross išlaidos didėjo 11,4 proc. Nemažai ūgtelėjo ir TV reklamos trukmė – 8,1 procento, šiemet per pirmus keturis mėnesius buvo ištransliuoti 637 tūkstančiai reklaminių klipų. Laikraščių reklamos plotas padidėjo 4,9 proc. – juose buvo išspausdinta per nagrinėjamą laikotarpį 2 milijonai 890 tūkstančių kvadratinių centimetrų reklamos. Žurnaluose reklamos plotas krito 15,1 proc. ir sudarė 1 milijoną 589 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos, tačiau dėl minėto augimo laikraščių kategorijoje, bendros spaudos apimtys mažėjo santūriau – 3,2 proc.

Daugiausia mažėjo vidaus TV reklamos

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2018 ir 2017 metų sausio-balandžio mėnesių duomenis, mažėjo 20,5 proc. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 metų sausio-balandžio mėnesių duomenis, nukrito 2,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 15,3 tūkstančių m² reklamos.

Ant degalų pylimosi pistoletų degalinėse buvo užklijuota 11,9 tūkstančių reklaminių lipdukų. Palyginti su pirmųjų keturių mėnesių rezultatais pernai, fillboard reklamos kiekis pakito nedaug – ūgtelėjo 0,1 proc.

TOP 10 reklamuotojų

Didžiausi reklamuotojai pagrindiniuose reklamos kanaluose 2018 m. sausio-balandžio mėn.:

TELE2

LIDL

MAXIMA LT

STUDIO MODERNA

RECKITT BENCKISER

PALINK

EUROVAISTINĖ

FERRERO

PROCTER&GAMBLE

TELIA LIETUVA

TOP 10 reklamuotų produktų grupių

Daugiausia reklamuotos produktų grupės ir jų pokyčiai (prisegtas png failas)

Giedrė Juronienė (jpg failas) 

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ZENPR
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"