Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAMULTIMEDIJA
TRASA

Vilnių ir Minską jau jungia visiškai elektrifikuotas geležinkelis

 
Antradienį į Keną iš Baltarusijos Molodečno miesto atvykęs baltarusiškas elektrovežis kol kas važiavo bandomuoju režimu. 
Antradienį į Keną iš Baltarusijos Molodečno miesto atvykęs baltarusiškas elektrovežis kol kas važiavo bandomuoju režimu.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Vakar Kenos geležinkelio stotį pasiekė iš Baltarusijos Molodečno miesto atvykęs bandomasis elektrovežis. Jis važiavo ir geležinkelio atkarpa, kuri yra naujai elektrifikuoto 28,6 kilometrų ilgio geležinkelio ruožo Valstybės siena su Baltarusija-Kena-Naujoji Vilnia dalis.

Anksčiau čia keleivius ir krovinius vežiojo tik dyzeliniai lokomotyvai. Už juos elektrovežiai pranašesni tuo, kad elektrinis lokomotyvas gali tempti apie 30 proc. sunkesnius krovinius nei šilumvežis, o tai konkurencinėje kovoje yra labai svarbus koziris, nes leidžia atpiginti vežimo tarifus. Pradėjus veikti elektrifikuotam ruožui nuo Naujosios Vilnios iki Valstybės sienos su Baltarusija, dabar elektrovežiai gali važinėti elektra maitinama linija nuo Kauno per Baltarusiją iki pat Juodosios jūros uostų Ukrainoje.

Šiandien šia trasa važinėja ir tarp Klaipėdos ir Iljičiovsko (Ukraina) miesto prie Juodosios jūros kursuojantis konteinerinis traukinys „Vikingas“. Tačiau elektrovežio jis kol kas nebus tempiamas, nes dar nėra elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Kaišiadorių per Šiaulius iki mūsų uostamiesčio. Anksčiau bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) skelbė, geležinio kelio atkarpą iki Radviliškio ar netgi Šiaulių planuojama elektrifikuoti iki 2020-ųjų, o per kitus dešimt metų – ir iki Klaipėdos.

LG generalinis direktorius Mantas Bartuška paminėjo ir daugiau naudingų dalykų, kurių duos elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Valstybės sienos su Baltarusija iki Naujosios Vilnios. Geležinkelininkų įmonės vadovo teigimu, sutrumpės kelionė tarp Vilniaus ir Minsko važinėjantiems keleiviams. Nauda galės pasidžiaugti ir šalia atnaujinto geležinkelio ruožo gyvenantys žmonės – elektriniai traukiniai važiuoja gerokai tyliau nei dyzeliniai, be to, elektra varomos mašinos daug labiau tausoja gamtą.

Pati LG skaičiuoja, kad didžiąją dalį bendrovės dyzelinių prekinių riedmenų pakeitus į elektrines, įmonė sumažins dyzelinių degalų naudojimą apie 20 tūkst. tonų per metus, o anglies dvideginio taršą per tą patį laiką – apie 50 tūkst. tonų.

Geležinkelio ruožo Valstybės siena su Baltarusija-Kena-Naujoji Vilnia elektrifikacijos projektas buvo pradėtas 2015 m. žiemą, statybos darbų metu buvo elektrifikuota apie 100 km geležinkelio kelio, įskaitant Kenos kelyną bei Naujosios Vilnios seno kontaktinio tinklo atnaujinimą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJEPrivatumo politika
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"