Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
TRASA

Kodėl daugiau miestų nenaudoja dviaukščių autobusų kaip Londonas?

 
2018 10 16 14:25
AFP/Scanpix nuotrauka

Dviaukščiai raudoni autobusai yra vienas iš Londono simbolių. Jie yra lengvai atpažįstami visame pasaulyje, prie jų fotografuojasi turistai, pagal juos kuriami suvenyrai. Tačiau iš tiesų jie turi ir nemažai privalumų, tai kodėl tada kiti pasaulio miestai nenaudoja dviaukščių autobusų savo viešojo transporto sistemose?

Dviaukščiai autobusai Londone naudojami jau labai seniai. Juos naudoja ne viena kompanija, gamina ne viena markė, tačiau jie atrodo labai panašiai. Taip yra todėl, kad įmonė „London Buses“ autobusams kelia didelius reikalavimus – jie turi būti tinkamo amžiaus, išvaizdos ir įrengimo. Tarp šių reikalavimų yra ir gana keistų. Pavyzdžiui, autobusai Londone turi turėti tiesius laiptus, nors spiraliniai užimtų mažiau vietos. Jie taip pat vis dar naudoja analoginę informacinę sistemą – autobuso priekyje kryptis nurodoma ne LED ekrane, kaip dabar jau įprasta.

Dviaukščiai autobusai miestui gali netikti ir dėl savo aukščio – miestuose pasitaiko žemų tiltų, laidų, medžių. Londone to nėra, todėl dviaukščiai autobusai nekliūva.

Dviaukščiai autobusai turi daugybę privalumų. Gatvėse jie užima palyginti nedaug vietos, pora jų lengvai sutelpa stotelėse, o ir vežėjų garažuose užimamas mažesnis plotas. Dviaukštis autobusas gali būti trumpesnis nei tiek pat keleivių susodinantis vienaukštis autobusas, o tai padeda pasiekti geresnį manevringumą. Tačiau juos vis tiek naudoja palyginti nedaug pasaulio miestų. Kodėl?

Kitose šalyse dažniau sutiksite dvigubus autobusus (dar žinomus kaip autobusai su priekabomis ar dviejų dalių autobusai). Jie yra gerokai ilgesni, tačiau juose telpa daugiau keleivių (150 prieš maždaug 90). Dviaukščiai autobusai miestui gali netikti ir dėl savo aukščio – miestuose pasitaiko žemų tiltų, laidų, medžių. Londone to nėra, todėl dviaukščiai autobusai nekliūva.

Kitas dviaukščių autobusų trūkumas yra keleivių išlaipinimo laikas – jiems juk reikia nulipti iš antro aukšto. Dvigubuose autobusuose yra daugiau durų, keleiviams nereikia toli eiti. Visgi nereikėtų manyti, kad Londonas yra vienintelis miestas su dviaukščiais autobusais.

Dviaukščiai autobusai naudojami ir kituose Jungtinės Karalystės miestuose, Dubline, Honkonge, Berlyne, Sidnėjuje ir kitur. Tiesiog Londonas savuosius autobusus pavertė miesto simboliu ir jie ten tarsi įstrigo miestiečių ir turistų sąmonėje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"