Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
TRASA

Bėda – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių.

 
2018 11 08 7:00
Už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendrojo naudojimo vietose gyventojui gresia bauda nuo 70 iki 140 eurų ir automobilio konfiskavimas.
Už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendrojo naudojimo vietose gyventojui gresia bauda nuo 70 iki 140 eurų ir automobilio konfiskavimas. „Lietuvos žinių“ archyvo nuotrauka

Bendrojo naudojimo vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia didelių nepatogumų miestų gyventojams ir eismo dalyviams bei teršia aplinką. Pastebima, kad tokių automobilių daugėja atvėsus orams ir užklupus žiemai.

Pastaraisiais metais Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) kasmet vidutiniškai gauna apie 1,5 tūkst. pranešimų iš gyventojų apie bendrojo naudojimo vietose paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones.

Vien šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais tokių pranešimų gauta per 1,4 tūkst., o daugiausia jų sulaukta iš Vilniaus miesto (787 pranešimai), Kauno (315) ir Klaipėdos (108) apskričių.

„Asociacijos gautų pranešimų srautas apie viešose vietose paliktus eksploatuoti netinkamus automobilius neslopsta ir didėja. Tai akivaizdžiai parodo, kad senstant automobilių parkui su šia problema vis dar susiduria visų Lietuvos miestų ir miestelių bendruomenės“, – pranešime spaudai sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoitas.

Jo teigimu, tendencijos nesikeičia – vis daugiau senų automobilių be priežiūros paliekama užklupus vėsesniems orams ar žiemai. Tokie automobiliai tampa kliūtimi išvažiuoti iš daugiabučių kiemų, gatvėse valyti sniegą ir panašiai.

„Gyventojai, kuriems rūpi švari aplinka ir kurie nelinkę taikstytis su pažeidėjais, dėl viešose vietose paliktų senų transporto priemonių gali tiesiogiai kreiptis ir į savivaldybių viešosios tvarkos skyrius ar policiją. Pažeidėjai turėtų žinoti, kad už neatsakingą elgesį gresia piniginės baudos ar net automobilio konfiskavimas“, – primena ENTPTA vadovas.

Lengvųjų automobilių, pranešus apie jų sunaikinimą, šiemet tebuvo išregistruota 6 tūkstančiai.„Lietuvos žinių“ archyvo nuotrauka
Lengvųjų automobilių, pranešus apie jų sunaikinimą, šiemet tebuvo išregistruota 6 tūkstančiai.„Lietuvos žinių“ archyvo nuotrauka

Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendrojo naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas. Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų su (arba be) automobilio konfiskavimu.

Pagal teisės aktus nuo šių metų gegužės 20-osios eksploatuoti netinkami lengvieji automobiliai (M1 klasės) ir transporto priemonės iki 3,5 tonos bei 9 sėdimųjų vietų (N1 klasės) išregistruojami tik pateikus jų sunaikinimo pažymėjimą.

Kol kas duomenys ne itin džiugina. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2018 metų sausio-rugsėjo mėnesiais buvo išregistruota 109,6 tūkst. lengvųjų automobilių ir beveik 7,1 tūkst. mikroautobusų. Lengvųjų automobilių, pasibaigus jų eksploatavimui (pranešus apie sunaikinimą), šiemet tebuvo išregistruota 6 tūkst., pernai tuo pat metu – šiek tiek daugiau nei 5 tūkst., o per visus metus – 7,3 tūkstančio.

Kasmet vidutiniškai gaunama apie 1,5 tūkst. pranešimų iš gyventojų apie bendrojo naudojimo vietose paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones.

Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Veronika Masalienė primena, kad gyventojams draudžiama patiems ardyti eksploatuoti netinkamas transporto priemones – jas gali ardyti tik asmenys, kurie turi tokiai veiklai leidimus ir licencijas.

„Atliekų turėtojas turėtų eksploatuoti netinkamas transporto priemones perduoti su gamintojų ir importuotojų asociacijomis bendradarbiaujantiems atliekų tvarkytojams, jų sąrašą galima rasti atliekos.lt arba autotvarkymas.lt„, – teigia V. Masalienė.

Kai kurios automobilių dalių atliekos, pavyzdžiui, įvairūs filtrai ar alyva, turi pavojingų medžiagų. Panaudota alyva yra užteršta įvairiais sunkiaisiais metalais (magniu, variu, cinku ir kt.). Į aplinką patekę sunkieji metalai ir toksinės medžiagos gali sukelti vėžį. Alyvų atliekoms patekus į vandens telkinius, šių paviršius apsitraukia orui nepralaidžia plėvele ir dėl sumažėjusios deguonies koncentracijos vandenyje jame esantys gyvi organizmai gali pradėti dusti. Į gruntinius vandenis patekusi panaudota alyva gali pridaryti žalos žmonėms.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"