Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠVIETIMAS

Vėl naujovės mokyklose: kaupiamasis balas, pamokos ne klasėse

 
2018 05 28 14:48
Asociatyvi iliustracija / 
Asociatyvi iliustracija /  Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vertinant moksleivių žinias mokyklose per artimiausius dvejus metus turėtų būti įvestas vadinamasis kaupiamasis balas, naujos mokymo formos, sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Šias kryptis mokyklose ministrė nurodė pirmadienį kūrybinėse dirbtuvėse „Mokykla 2030“, kur apie 150 švietimo ekspertų, nuomonių lyderių, savivaldybių, mokytojų asociacijų atstovų, moksleivių diskutavo dėl ateities mokyklos vizijos.

„Siūlome įvesti integruotą ugdymo turinį, kaupiamąjį vertinimą, vertinti individualią pažangą. Trečias dėmuo, kuris svarbus be ugdymo programų, be vertinimo sistemos – visos ugdymo, mokymo priemonės, apie kurias girdime taip pat įvairių atsiliepimų. Nebegyvename tais laikais, kada yra vienas tobulas vadovėlis – mokytojai patys kuria ugdymo turinį, priemones, ugdymo medžiagą“, – žurnalistams teigė ministrė.

Anot J. Petrauskienės, dėl šių pasiūlymų turėtų diskutuoti švietimo ekspertai, mokytojai, aukštųjų ir bendrojo ugdymo mokyklų vadovai.

„Šiandien yra pateiktas darbo planas, pagrindinės kryptys. Čia dalyvaujantys apie 150 žmonių ir turi aprobuoti tą planą (...). Šiandien pateikėme siūlymą, lauksime reakcijų“, – sakė ji.

Kaip vieną svarbiausių prioritetų J. Petrauskienė nurodė ugdymo programų kaitą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM), 2020-aisiais mokyklose turi atsirasti daugiau integruotų ugdymo programų, jau pradinukams planuojama suteikti informatinio mąstymo pagrindus, aprūpinti mokyklas laboratorine įranga, atnaujinti vadovėlius.

Ministrės teigimu, šiuo metu instruktyvios ir labai detalios ugdymo programos „įrėmina daug kūrybingų mokytojų“, ministerija planuoja pateikti konkrečius siūlymus, kaip keisti vertinimo sistemą nuo brandos egzaminų iki standartizuotų testų.

„Visa sistema yra peržiūrėtina orientuojantis į asmens, individo pažangos vertinimą. Šie pokyčiai turėtų pasiekti mokyklas per dvejus metus“, – sakė J. Petrauskienė.

Be ugdymo programų, anot jos, svarbu įvertinti ir naujas mokymo formas, išnaudoti technologijas vaikams mokyti. Kaip galimas naujas formas ŠMM įvardija pamokas ne tik mokykloje, namų darbų atsisakymą visos dienos mokykloje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"