Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠVIETIMAS

Suomijoje pradinukus užsienio kalbų moko robotas

 
Eliasu vadinamas robotas supranta ir kalba 23 kalbomis./Reuters/Scanpix nuotrauka
Eliasu vadinamas robotas supranta ir kalba 23 kalbomis./Reuters/Scanpix nuotrauka

Eliasas – naujas kalbų mokytojas vienoje Tamperės miesto (Suomija) pradinių mokyklų – turi neišsenkamą kantrybę, niekada negėdina mokinių dėl užduodamų klausimų ir net gali atlikti populiarų šokį „Gangnam Style“. Tiesa, Eliasas taip pat yra robotas.

Pietiniame Suomijos mieste Tamperėje keliose pradinėse mokyklose įgyvendinamas bandomasis projektas: keturi robotai vaikus moko kalbų ir matematikos.

Eliasas supranta ir kalba 23 kalbomis, o programinė įranga jam leidžia suprasti mokinių prašymus ir padeda juos skatinti mokytis. Tiesa, per bandomąjį projektą robotas bendrauja tik anglų, suomių ir vokiečių kalbomis.

Robotas gali įvertinti mokinių įgūdžių lygį ir pagal jį pritaikyti užduotis. Taip pat jis gali teikti informaciją mokytojams apie problemas, kurias mokydamiesi galbūt patiria mokiniai.

Kai kurie su šia technologija dirbę mokytojai žmonės tai vertina kaip naują būdą sudominti mokinius.

„Manau, kad pagal naują mokymo planą pagrindinis tikslas yra sudominti vaikus, skatinti jų motyvaciją ir aktyvumą. Į Eliasą žiūriu kaip vieną iš įrankių į mokymo procesą įtraukti skirtingo pobūdžio užsiėmimų“, – naujienų agentūrai „Reuters“ pasakojo kalbų mokytoja Riika Kolunsarka.

Kalbų roboto Eliaso programinę įrangą sukūrė bendrovė „Utelias“. O štai matematikos robotas, vadinamas „OVObot“, buvo sukurtas suomių įmonės „AI Robots“.

Robotas gali įvertinti mokinių tam tikros kalbos įgūdžių lygį ir pagal jį pritaikyti užduotis.Reuters/Scanpix nuotrauka
Robotas gali įvertinti mokinių tam tikros kalbos įgūdžių lygį ir pagal jį pritaikyti užduotis.Reuters/Scanpix nuotrauka

Projekto tikslas – nustatyti, ar šie robotai gali pagerinti mokymo kokybę. Projekto metu mokyklose naudojamas vienas Eliasas ir trys „OVObot“ robotai. Matematikos mokantys robotai bus bandomi vienus metus, o štai Eliasą mokykla įsigijo, tad jis bus naudojamas ilgiau.

Mokyklos klasėse naudojami robotai nėra naujiena. Švietimo tikslais robotai pastaraisiais metais pradėti naudoti Vidurio Rytų regione, Azijoje ir JAV, tačiau tokios modernios technologijos kaip nuotolinių kompiuterinių išteklių paslaugos ir 3D spausdinimas leidžia ir mažesnėms įmonėms vystyti šiuos edukacinius produktus.

Nepaisant jų kalbų ir matematikos gebėjimų, robotai vis dar nesugeba užtikrinti disciplinos tarp pradinukų. O tai reiškia, kad, bent jau kol kas, robotai neatstos tikrų mokytojų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"