Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠVIETIMAS

Naujasis etatinio darbo užmokesčio modelis baugina mokytojus

 
2018 03 22 15:13
stocksnap.io nuotrauka

Šių metų rugsėjo mėnesį prasidėsiantys mokslo metai pažers naujovių ir mokytojams. Švietimo ir mokslo ministerija pristatė naują mokytojų etatinio darbo užmokesčio modelį, tačiau mokytojai ploti katučių neskuba, atvirkščiai – dalis jų baiminasi šių reformų. 

Švietimo ir mokslo ministerijos Kolegijų salėje (A.Volano g. 2, Vilnius) bus pristatytas etatinio mokytojų darbo užmokesčio modelis. Naują modelį pristatys švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė ir ministerijos atstovai, taip pat dalyvaus profesinių sąjungų atstovai, modelį rengusios darbo grupės nariai, pedagogai. Etatinio modelio pristatymo transliacijos įrašą galita pamatyti čia:

Naujuoju modeliu numatoma, kad pilną mokytojo darbo etatą sudarys 36 valandos per savaitę – trečdalis valandų bus skiriamos nekontaktinio darbo valandoms (ne pamokų vedimui). Pradedančiųjų mokytojų, t. y. pirmus dvejus metus dirbančiųjų, nekontaktinės valandos užims apie pusę viso darbo laiko.

Mokytojams kyla aibė neaiškumų, susijusių su naujuoju modeliu. „Juk dar nėra patvirtinta metodika, kiek tų etatų bus skiriama mokykloms, kokia veikla bus įskaitoma į nekontaktines valandas, kas prižiūrės visą tvarką.“

Iki šiol mokytojo pedagoginis etatas buvo 18 kontaktinių valandų per savaitę, taigi daugmaž tiek, kiek naujasis modelis kontaktinių valandų numato pradedantiesiems mokytojams.

Mokytoja dirbanti V. M. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) teigė, kad panašu, jog pagal dabartinį modelį mokytojo etatas yra padidintas. „Nes anksčiau pilnas krūvis (savotiškai etatas) buvo 18 kontaktinių valandų,“ – LŽ teigė V. M.

Programos „Renkuosi mokyti“ dalyvė R. M. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) mokytoja dirbanti antrus metus LŽ sakė, kad šiuo metu ji turi 23 kontaktines valandas per savaitę. „Renkuosi mokyti“ programa skatina jaunus žmones rinktis mokytojo profesiją ir dirbti mokytoju mažesnėse Lietuvos gyvenvietėse, kuriose mokytojų ir taip trūksta. Kadangi dalyvavimo programoje „Renkuosi mokyti“ trukmė – 2 metai, pagal naująjį modelį programos dalyviai priklausys pradedančiųjų mokytojų kategorijai.

Socialiniuose tinkluose mokytojai reiškia nerimą, kad toks modelis įmanomas tik Vilniuje ar Kaune, kur nėra mokytojų stygiaus.

Švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Arminas Varanauskas LŽ teigė, kad kuriant naują modelį buvo analizuojama dabartinė situacija Lietuvoje, į gyventojų tankumo problemą buvo atsižvelgta. „Matome, jog situacija skirtinguose regionuose yra nevienoda, todėl konstruojant finansavimo modelį netolygumai yra įvertinti. Atsižvelgsime ne į konkretų gyvenvietės tipą, bet į mokykloje būsimą ugdymo plano apimtį,“ – sakė ministrės patarėjas.

Planuojama keisti ne tik užmokesčio modelį, bet ir mokytojų veiklos vertinimo tvarką. Pasak Armino Varanausko, ir etatiniame modelyje atlyginimas priklausys nuo dirbamų valandų, darbo stažo ir turimos kvalifikacinės kategorijos, ar veiklos sudėtingumo – dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais, įkalinimo įstaigose ir panašiai.

Šiuo metu egzistuoja šešios mokytojo karjeros stadijos: pradedantysis mokytojas, mokytojas, vyresnysis mokytojas, mokytojas metodininkas, mokytojas ekspertas, mokytojas emeritas. Skirtingus lygmenis pasiekti norintys mokytojai turi praeiti atestacijas, turėti atitinkamus mokslinius laipsnius bei atitinkamą mokytojo darbo stažą. Antai asmuo norintis tapti mokytoju ekspertu mokytoju turi būti dirbęs ne mažiau, nei 12 metų.

„Ateityje planuojama keisti mokytojų veiklos vertinimo tvarką. Visi mokytojai, nepriklausomai nuo stažo, galėtų pretenduoti į įvairius pareigybių etatus. Norintiesiems įgyti aukštesnę kategoriją stažo apribojimų nebebūtų, kaip yra dabar. Tačiau ateinančiais mokslo metais dar galios tokia pati tvarka, kaip iki šiol“, – teigia Arminas Varanauskas.

Šio modelio inovatyvumas grindžiamas tuo, kad mokytojams bus atlyginama už projektus, darbą su tėvais, susirinkimų organizavimą, ekskursijas ir panašiai – šiuo metu už tokią veiklą mokytojams nėra atlyginama.

Patiems mokytojams kyla aibė neaiškumų, susijusių su naujuoju modeliu. „Juk dar nėra patvirtinta metodika, kiek tų etatų bus skiriama mokykloms, kokia veikla bus įskaitoma į nekontaktines valandas, kas prižiūrės visą tvarką, tai daug spėlionių, bet jos dažnai neigiamos,“ – teigė R. M.

Oficialiame švietimo ir mokslo ministerijos pranešime spaudai teigta, kad pritaikius naują modelį mokyklos vadovas savarankiškai spręs, kaip veiksmingiau paskirstyti etatus. LŽ pasiteiravus, ar tokiu atveju mokyklų direktoriai negaus per daug galių, skirstant konkrečius darbus konkretiems mokytojams, ministrės patarėjas atsakė, kad mokytojo darbai bus sutarti ir nustatyti kolektyvinėje sutartyje su mokykloje veikiančia mokytojų profsąjunga ar mokyklos vidaus tvarkos taisyklėje bei darbo sutartyse.

Vis dėlto socialiniuose tinkluose mokytojų grupėse nemažai mokytojų išreiškė nerimą dėl į mokyklos direktorių rankas suteiktos galios.

Taip pat mokytojams kyla klausimų, kaip mokykloje tiesiog nesusidarius reikalingas kontaktinių valandų skaičius bus skaičiuojami etatai.

„Šiuo atveju, manau, kad realus užmokestis tiems, kurie turėjo daugiau valandų, sumažės. Atvirai – nesuprantu, kaip 24 kontaktinės valandos (jei gerai supratau informaciją) gali pagerinti situaciją, jei visoje mokykloje susidaro, tarkim, kokios 15 – 16 kontaktinių val. (pvz., dailės mokytojui), vis tiek bus apmokama už etatą? Tada taip, mažai valandų turintiems atlyginimas padidės,“ – abejonėmis dėl naujojo modelio su LŽ dalinosi V. M.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"