Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Viduržemio jūros dieta gali padėti išvengti depresijos

 
2018 10 13 12:00
Visų šių produktų derinys naudingas sveikatai, tačiau vienas svarbiausių aspektų - vartoti sveikuosius riebalus.
Visų šių produktų derinys naudingas sveikatai, tačiau vienas svarbiausių aspektų - vartoti sveikuosius riebalus. newscientist.com nuotrauka

Naujausio tyrimo duomenimis, Viduržemio jūros dieta gali padėti išvengti depresijos, tačiau metabolizmo ekspertai teigia, kad norint patvirtinti galimą ryšį, reikia griežtesnių tikslinių tyrimų. Žurnale „Molecular Psychiatry“ pateikiamos išvados, gautos išanalizavus per pastaruosius aštuonerius metus atlikto 41 tyrimo duomenis.

Kaip rašo „BBC News“, augalinio pagrindo dieta, kurioje gausu vaisių, daržovių, grūdų, riešutų ir alyvuogių aliejaus, taip pat žuvų, bet ne per daug mėsos ar pieno, atrodo, gerina nuotaiką. Pasak ekspertų, dabar reikalingi tyrimai teorijai patikrinti ir sužinoti, ar depresija gali būti gydoma dieta.

Dr. Camille Lasalle, atlikusi analizę su kolegomis Londono universiteto koledže, teigė, kad iki šiol gauti duomenys rodė, kad maistas, kurį vartojame, gali turėti įtakos depresijos rizikai, nors kol kas nėra patikimų klinikinių įrodymų.

Nuotaikos maistas

Sudėtinga paaiškinti sąsajas tarp nuotaikos ir valgomo maisto. Yra daug kitų veiksnių, kurie gali būti susiję.

Patiriant depresiją gali dingti apetitas, o prislėgtas žmogus negali gerai savimi pasirūpinti. Laimingi žmonės gali būti labiau linkę į sveikesnį gyvenimo būdą, negeria per daug alkoholio – žinomo nuotaikos depresanto.

Gali būti, kad blogai maitinantis, vartojant daug cukraus ir perdirbtų maisto produktų, didėja depresijos rizika. Tai reiškia, kaip svarbu jų atsisakyti. Tačiau kol nėra griežtai kontroliuojamų tyrimų, neaišku, kokį poveikį gali turėti Viduržemio jūros regiono dieta.

Reikia daugiau tyrimų

Metabolizmo specialistas prof. Naveedas Sattaras iš Glazgo universiteto rekomendavo „didelę atsargumo dozę“. Pasak jo, nors valgyti sveikiau yra gerai dėl daugelio priežasčių, reikia daugiau įrodymų, kad būtų galima teigti, jog augalinės kilmės dietos gali pagerinti psichikos sveikatą.

„Vienintelis būdas įrodyti, ar sąsajos yra tikros, reikia atlikti didelius atsitiktinių imčių, sudarytų iš žmonių, kuriems linkę į depresiją, tyrimus. Tokiems tyrimams reikia didelių pastangų, bet, atrodo, verta pasistengti“, – įsitikinęs prof. N. Sattaras.

Stephanas Buckley's iš psichikos sveikatos labdaros organizacijos „Mind“ sakė, kad tikrai geras patarimas valgyti sveiką maistą, reguliariai sportuoti ir mažinti nuotaiką veikiančius produktus, tokius kaip cukrus, kofeinas ir alkoholis.

„Visuotinai pripažįstama, kad yra stiprus ryšys tarp to, ką valgome ir kaip jaučiamės, nes cukraus kiekis kraujyje turi įtakos mūsų nuotaikai ir energijai.“

„Visuotinai pripažįstama, kad yra stiprus ryšys tarp to, ką valgome ir kaip jaučiamės, nes cukraus kiekis kraujyje turi įtakos mūsų nuotaikai ir energijai. Jei patiriate depresiją ar nerimą, gali būti sunku sutelkti dėmesį į sveikatą, arba griebiatės netinkamų elgesio strategijų, pavyzdžiui, narkotikų ar alkoholio. Jei taip yra, geriau gydykitės vaistais ar kalbėjimo terapija“, – patarė S. Buckley's.

Tradicinės Viduržemio jūros dietos tyrimai parodė, kad ji gali sumažinti riziką sirgti tokiomis ligomis kaip antrojo tipo cukrinis diabetas, padidėjęs kraujospūdis ir padidėjęs cholesterolio kiekis. Jie yra visų širdies ligų rizikos veiksniai. Tyrėjai taip pat nustatė, kad žmonės, kurie griežtai laikosi Viduržemio jūros regiono dietos, paprastai gyvena ilgiau ir mažiau linkę priaugti svorio.

Į tipišką Viduržemio jūros dietą įeina daug daržovių, vaisių, pupelių, grūdų ir grūdų produktų, pavyzdžiui, viso grūdo duonos, makaronų ir rudųjų ryžių. Taip pat – saikingai žuvų, baltos mėsos ir kai kurių pieno produktų. Visų šių elementų derinys naudingas sveikatai, tačiau vienas svarbiausių aspektų – vartoti sveikuosius riebalus.

Parengė Milda KNIEŽAITĖ

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"