Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Plaukti šuniuku jau nepopuliaru

 
2018 06 23 10:00
Vandens baimę padeda įveikti žaidimai, taip pat įvairūs pratimai.
Vandens baimę padeda įveikti žaidimai, taip pat įvairūs pratimai. Laimos Druknerytės nuotrauka

Žmogus – pati tikriausia vandens būtybė, juk jis plaukioja nuo pirmos užsimezgimo akimirkos, o į šį pasaulį ne ateina, bet išneria. Vanduo žmogų gydo, ramina, stiprina. Pataria fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoja Virginija Kvietkauskienė.

Kaip išmokyti plaukti

Pirmiausia sausumoje reikėtų pamokyti tam tikrų rankų ir kojų judesių, jų derinimo, tinkamo kvėpavimo. Vėliau mokymą galima perkelti į lauko baseinėlį. Bailiukus patartina pratinti pamažu. Vandens baimę padeda įveikti žaidimai, įvairūs pratimai: vandens taškymas, veiduko prausimas, viso kūno apliejimas, braidymas, šuoliukai, vaikščiojimas rankomis baseino dugnu horizontaliai ištiesus kojas. Vėliau jau galima pratinti prie konkrečių plaukimo judesių.

Mažus vaikus lengviausiai pradėti mokyti plaukti krauliu ir varlyte. Populiarus, bet visai nerekomenduojamas šuniuko stilius, nes tuomet krūvis tenka tik rankoms, vaikai greitai pavargsta. Įpratus taip plaukti sunkiau išmokyti kitų būdų. Vaikus mokyti plaukti geriausia nuo 4–5 metų, kai jie jau orientuojasi aplinkoje. Mažesniems užtenka ir žaidimų vandenyje, nes jų raumenys dar per silpni plaukti.

Čiužiniams – ne, rankovėms – taip

Iš pradžių galima naudoti įvairias pagalbines priemones, padedančias išsilaikyti vandens paviršiuje (pripučiamas rankoves, ratus, liemenes). Šie daikčiukai padeda įveikti vandens baimę, išmokti plaukimo judesių. Tačiau suaugusieji turėtų stebėti ir sudrausminti vaikus, kad šie pernelyg neįsidrąsintų, nepervertintų savo galimybių ir neplauktų per giliai. Kai kurių specialistų teigimu, kartais pripučiamos maudymosi priemonės daugiau kenkia, negu padeda.

Ratai. Ratai varžo rankų ir kojų judesius. Geriau tinka pripučiamos rankovės.

Rankovės. Jos nevaržo judesių, leidžia visiškai išsitiesti vandens paviršiuje.

Liemenės. Liemenes vaikučiai turėtų dėvėti tada, kai plaukia kartu su tėveliais žvejoti. Tuomet ir tėvelis ramesnis, ir jo atžala saugesnė. Taip skiepijama vaiko atsakomybė atsargiai elgtis vandens platybėse.

Kamuoliai. Nuo didelių pripučiamų žaislų, ypač kamuolių, vaikai gali lengvai nuslysti ir pliumptelėti į vandenį. Tokie žaislai pavojingi dar ir dėl to, kad iš jų, atsikimšus kamšteliui ar netyčia pradūrus, bet kuriuo metu gali išeiti oras.

Čiužiniai. Ant čiužinių vaikai dažnai užsnūsta. Jie nuplaukia toli, o tada jau iškyla realus pavojus nuskęsti. Tėvai turi būti ypač atidūs, kai vaikai naudojasi čiužiniais, ir nuolat stebėti mažuosius.

Plaukimas stiprina ir gydo

Plaukimas ir žaidimai vandenyje stiprina nervų, raumenų sistemą, gerina širdies ir kraujagyslių veiklą. Įveikdami vandens pasipriešinimą tvirtėja pečių lanko, liemens, kojų raumenys. Tiems, kurių nugara pakumpusi, geriausiai tinka plaukimas nugara. Taip atpalaiduojami nugaros ir stiprinami pilvo raumenys. Plaukimas krauliu atpalaiduoja įtemptus viršutinės nugaros dalies raumenis, stiprina juos. Vaikams, turintiems juosmens srities problemų, reikėtų vengti braso, nes taip plaukiant dar labiau padidėja lordozė (išlinkimas į priekį ties juosmeniu), apkraunami juosmens sąnariai.

Jūros vanduo, klimatas, aktyvūs žaidimai ir maudymasis geriausiai grūdina visą organizmą.

Vandenyje kūnas beveik visiškai praranda savo svorį, todėl palengvėja stuburo, sąnarių našta. Plaukimas ypač rekomenduojamas vaikams, turintiems panašių problemų.

Sveikiausia plaukioti jūroje

Plaukiojimas atviruose baseinuose, natūraliuose vandens telkiniuose vasarą – efektyviausia sveikatinimo priemonė, nes vienu metu kūną veikia net 3 dirgikliai: oras, saulė ir vanduo.

Maudymasis jūroje labai naudingas sergant lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo sistemos ligomis, esant centrinės nervų sistemos, medžiagų apykaitos sutrikimams. Jūros vanduo, klimatas, aktyvūs žaidimai ir maudymasis grūdina visą organizmą. Bangos masažuoja odą ir raumenis, o smėlis ir akmenukai – kojų padus. Tai gera plokščiapadystės profilaktika ir gydymo priemonė. Jūros vanduo paprastai būna šaltesnis, todėl gerai lavina termoreguliacinius mechanizmus. Gydo ir jūros vandens bakterinė flora, jodo prisotintas oras.

Parengta bendradarbiaujant su „Mamos žurnalu“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"