Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Pavasaris: metas šokti į sportinius batelius

 
2018 04 08 18:18
„Po žiemos rekomenduoju sportuoti 2-3 kartus per savaitę. Jei užsibrėšite, kad privalote treniruotis kasdien, įsivelsite į derybas su savimi: šiandien neturiu laiko, ką nors skauda, tingiu, praleisiu tik vieną dieną ir pan. Tad daug naudingiau užsibrėžti kelių kartų per savaitę sporto režimą ir jo laikytis”, – pastebi treneris Andžejus Gunevičius. /
„Po žiemos rekomenduoju sportuoti 2-3 kartus per savaitę. Jei užsibrėšite, kad privalote treniruotis kasdien, įsivelsite į derybas su savimi: šiandien neturiu laiko, ką nors skauda, tingiu, praleisiu tik vieną dieną ir pan. Tad daug naudingiau užsibrėžti kelių kartų per savaitę sporto režimą ir jo laikytis”, – pastebi treneris Andžejus Gunevičius. / lsveikata.lt nuotrauka

Ryškiau pašildžiusi pavasario saulė dažno iš mūsų galvose įjungia žalią šviesą norui sportuoti. Rodos, čia pat įsispirsiu į sportinius batelius ir bėgsiu, kelsiu, plauksiu. Visgi būkite atsargūs – sportavimas pripuolamai, neapgalvotai gali atnešti daugiau žalos nei naudos.

Išsikelkite pasiekiamą tikslą

„Dažnai pastebiu, kad žmonės fizinę veiklą pradeda ne nuo to galo: pirmiausia nusiperka gražią, madingą aprangą, o tik tada pradeda domėtis, kokiu sportu užsiims. Elkitės atvirkščiai! Sportiniai bateliai turi būti pritaikyti jūsų veiklai, nes, kitu atveju susitraumuosite, prisitrinsite pūsles ir, deja, prarasite motyvaciją toliau sportuoti“, – sako sveikatingumo klubo „Impuls“ grupinių treniruočių programų vadovas Andžejus Gunevičius.

„Visų pirma iškelkite sau klausimą – nuo ko noriu pradėti ir kokio tikslo siekiu. Užsibrėžiant tikslą labai svarbu nepersistengti. Negalime sau pasakyti, kad norime per mėnesį pasiruošti nubėgti šimto kilometrų maratoną. Trisdešimt-keturiasdešimt kilometrų – galbūt. Jei jūsų tikslas pasiekiamas – puiku, nes neprarasite motyvacijos sportuoti. Maži laimėjimai ateityje atneša didelius rezultatus“, – sako treneris.

A.Gunevičius primena, kad kiekvienas sportas yra savotiškas, t. y. net jeigu jūs važinėjate dviračiu po 3–4 valandas, dar nereiškia, kad galite tiek pat laiko bėgti. Kitas pavyzdys – nors visą žiemą plaukiojote baseine, nebūtinai esate pasiruošęs bėgti ilgas distancijas.

Kiek sportuoti

„Po žiemos rekomenduoju sportuoti 2–3 kartus per savaitę. Jei užsibrėšite, kad privalote treniruotis kasdien, įsivelsite į derybas su savimi: šiandien neturiu laiko, ką nors skauda, tingiu, praleisiu tik vieną dieną ir pan. Tad daug naudingiau užsibrėžti kelių kartų per savaitę sporto režimą ir jo laikytis“, – pastebi treneris A.Gunevičius.

Anot jo, net jei sportui galite skirti vos dvi valandas per savaitę, ir tai yra gerai. Tačiau turimas valandas reikia tolygiai paskirstyti per visą savaitę, kad tai nebūtų vienos dienos krūvis. Tikėtina, kad pripratus prie sporto atsiras ir daugiau laiko jam.

Nepervertinkite savęs

„Puiku, kad užaugo maksimalistų karta, tačiau pasitaiko, jog vos pradėję sportuoti žmonės stengiasi taip, lyg planuotų tapti profesionalais. Patarčiau pradėti sportuoti palengva. Pavyzdžiui, pradėjus bėgioti, pirmąją savaitę nubėgti po 1 kilometrą, antrąją – 2 kilometrus ir t.t. Lankantis sporto salėje rekomenduojama pradėti nuo dviejų-trijų apsilankymų kas savaitę, tokį tempą išlaikant apie du mėnesius“, – dalija patarimus treneris.

Kokia sporto šaka tinkamiausia?

Treneris pataria, kad renkantis sau tinkamą sporto šaką, nedera vaikytis madų ar imtis treniruočių tik dėl to, kad jas lanko draugė ar draugas. Priešingu atveju, motyvacija sportuoti greitai išgaruos.

„Labai naudinga keisti sporto rūšis: vieną dieną – bėgti, kitą – daryti tempimo pratimus, trečią – dirbti su svoriais. Beje, sportas – tai ne vien aktyvi fizinė veikla. Tai gali būti paprasčiausias ilgas pasivaikščiojimas“, – sako treneris.

Kaip išvengti traumų

Traumų išvengsite, jei sportuoti pradėsite nuo apšilimo. Sporto treneris pataria, kad reikia lėtai apšildyti visus kūno raumenis, taip juos paruošiant didesniam krūviui nei įprastai patiria dienos eigoje.

„Traumos atsiranda skubant, kai nepaisome taisyklės, kad ypač po ilgesnės pertraukos sportuoti reikia pamažu. Vaizdžiai tariant, olimpiniais atletais netampama per mėnesį ar du, to siekiantys dirba beveik visą gyvenimą“, – sako A.Gunevičius. Ir priduria, jog trauma ne tik atneša fizinį skausmą, bet, kas yra dar blogiau, imame galvoti, kad būtent sportas mums suteikė skausmo. Ir tada kyla klausimas: „Gal visai nesportuoti?“

Svarbu

Pradėjus sportuoti, ypač svarbu laikytis mitybos ir poilsio režimo. Per parą miegui skirkite 8 valandas, atsisakykite greitojo maisto (ar bent sumažinkite jo kiekius), gerkite pakankamai vandens (sportuodamas 1 valandą, 80 kg sveriantis žmogus turi išgerti 800 ml vandens).

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"