Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nemiga

 
2018 06 23 20:02
pixabay.com nuotrauka

Dauguma kada nors esame kentę nuo nemigos. Beveik pusė suaugusių JAV gyventojų teigia per metus patyrę nemigą. 

Šį sutrikimą gali lemti daug fizinių priežasčių, kaip antai bandymas miegoti prie knarkiančio partnerio, kofeino vartojimas prieš miegą, pernelyg dažni snūstelėjimai dieną, nejudrumas, kai kurie vaistai, pavyzdžiui, nuo peršalimo, miego apnėja.

Vis dėlto daugelis viską dar labiau apsunkina pernelyg stengdamiesi užmigti. Kaip tai nutinka?

Pasistenkite prisiminti pastarąjį kartą, kai ryte buvo numatytas svarbus susitikimas, o jūs gulėjote lovoje ir iki išnaktų negalėjote užmigti. Galbūt jūsų laukė pokalbis dėl darbo, o gal projekto pristatymas. Gulėdami niekaip negalėjote atsikratyti minties, kad dėl kiekvienos bemiegės valandos ryte būsite dar labiau išsiblaškę, o protas dirbs vangiau.

Kas valandą vis labiau irzote ant savęs, gal net padarėte išvadą, kad visiškai praradote gebėjimą miegoti. Kaskart pasižiūrėję į laikrodį pajusdavote, kaip į krutinę ar pilvą nemaloniai plūsteli adrenalinas.

Tokia problema kyla, mat stengiantis užmigti nervų sistemoje įsijungia „kovok arba bėk“ mechanizmas. Tai užburtas ratas: mėgindami užmigti kūne sukeliame įtampą, kuri mus žvalina. Turime liautis kovoję ir ištrūkti iš užburto rato. Štai keli patarimai kaip visgi užmigti:

1. Prisiminkite, kad net ir trumpai miegoję galite našiai dirbti – dauguma tai geba. Galbūt tada atlėgs įtampa.

2. Žinokite, kad ramus gulėjimas lovoje yra vertingas poilsis net jei ir nemiegate.

3. Atminkite: kūnas pareikalaus miego, kai jo tikrai reikės. Vadinasi, šią akimirką jo nereikia.

4. Stenkitės 30 minučių išlikti budrūs. Galbūt tiek laiko užteks psichikai išsijungti ir užmigti.

5. Stiprinkite savo ketinimą susitaikyti su nemiga jausmingai kartodami: „Man tas pats!“ Tai darykite kaskart, kai suvokiate, kad nemiegate.

6. Skaičiuokite įkvėpimus.

Vis dėlto, taip tvirtins dauguma nemigos kamuojamų žmonių, neretai tokios gudrybės visgi nepadeda. Kodėl? Psichikos neapgausi – ji žino, kad visa tai darote norėdami užmigti. „“Skaičiuoti įkvėpimus“ yra toli gražu ne tas pats, kas „skaičiuoti įkvėpimus, kad užmigčiau“. Jei jūsų tikslas yra užmigti, suvokę, kad nemiegate, nenorom subjursite.

Ilgainiui apima vis didesnė neviltis, galvoje vis labiau pinasi mintys. Norint išspręsti šį rūpestį, turi pasikeisti jūsų požiūris į nemigą. Kai iš tikrųjų, nuoširdžiaisusitaikysite su tuo, kad nemiegate, kūnas pagaliau gaus progą pailsėti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"