Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Mi­ty­ba ke­liau­jant au­to­bu­su

 
2018 07 01 15:54
Ilga kelionė autobusu sudaro visas sąlygas vidurių užkietėjimui, kurį sukelia nejudrumas, mažas skysčių vartojimas ar valgomi netinkami produktai, pavyzdžiui, bulvių traškučiai, konservuoti produktai, rūkyti, kepti mėsos gaminiai.
Ilga kelionė autobusu sudaro visas sąlygas vidurių užkietėjimui, kurį sukelia nejudrumas, mažas skysčių vartojimas ar valgomi netinkami produktai, pavyzdžiui, bulvių traškučiai, konservuoti produktai, rūkyti, kepti mėsos gaminiai. lsveikata.lt nuotrauka

Ke­lio­nės au­to­bu­su yra ga­na pa­vo­jin­gos mū­sų skran­džiui ir virš­ki­ni­mo sis­te­mai: stab­te­lė­ji­mų pra­si­mik­lin­ti – ne­daug, ke­lio­nė daž­nai il­ga, ne vi­sa­da įma­no­ma pa­si­rū­pin­ti šil­tu mais­tu ar pa­ke­lės už­ei­go­se nu­si­pirk­ti svei­kų už­kan­džių. Tad gal mi­ty­bos ra­cio­nu ver­tė­tų pa­si­rū­pin­ti iš anks­to? Ko­kių mais­to pro­duk­tų ar pa­tie­ka­lų ap­skri­tai rei­kė­tų veng­ti ruo­šian­tis į il­gą ke­lio­nę au­to­bu­su?

Li­lė Luk­mi­nai­tė, svei­kos gy­ven­se­nos kon­sul­tan­tė, sa­ko, kad il­ga ke­lio­nė au­to­bu­su su­da­ro vi­sas są­ly­gas vi­du­rių už­kie­tė­ji­mui, ku­rį su­ke­lia ne­jud­ru­mas, ma­žas skys­čių var­to­ji­mas ar val­go­mi ne­tin­ka­mi pro­duk­tai, pa­vyz­džiui, mil­ti­niai ke­pi­niai, bul­vių traš­ku­čiai, skru­din­tos bul­vy­tės, kon­ser­vuo­ti pro­duk­tai, rū­ky­ti, kep­ti mė­sos ga­mi­niai. „Jei ke­liau­ja­te au­to­bu­su, ne­pri­si­ruoš­ki­te su­muš­ti­nių su švie­sia duo­na, ven­ki­te ban­de­lių, duo­niu­kų, kon­ser­vų, pi­cų, ap­skri­tai – grei­to mais­to, ku­riuo pre­kiau­ja­ma pa­ke­lės ka­vi­nė­se. Trum­pam su­stab­dy­ki­te ir pie­no pro­duk­tų var­to­ji­mą, mat lak­to­zės ne­to­le­ra­vi­mo at­ve­jų pa­si­tai­ko vis daž­niau“, – sa­ko L.Luk­mi­nai­tė.

Ką įsi­dė­ti į ke­lio­nę?

„Vi­sų pir­ma ger­ki­te pa­kan­ka­mai skys­čių, – sa­ko svei­kos gy­ven­se­nos spe­cia­lis­tė. – Ide­a­lu rink­tis van­de­nį su cit­ri­na, dar ge­riau – jį ger­ti šil­tą. Jei tu­ri­te ga­li­my­bę, van­de­nį pa­gar­din­ki­te čia sėk­lo­mis ar li­nų sė­me­ni­mis, – taip ne­pa­ste­bi­mai gau­si­te mais­ti­nių skai­du­lų. Įsi­dė­ki­te ter­mo­są su ar­ba­ta: pan­ko­lių, ra­mu­nė­lių, kmy­nų ar va­le­ri­jo­nų šak­nų, ža­li­ą­ja. Vi­sos jos ge­ri­na virš­ki­ni­mą ir ma­ži­na pil­vo pū­ti­mą, kas ak­tu­a­lu il­gą lai­ką lei­džiant sė­dint.“

L.Luk­mi­nai­tė pa­ste­bi, kad il­go­je ke­lio­nė­je itin svar­bu val­gy­ti gau­siai skai­du­lų tu­rin­tį mais­tą. „Var­to­ki­te kuo dau­giau dar­žo­vių, vai­sių, uo­gų, ga­li­te rink­tis grū­di­nių kul­tū­rų mais­to pro­duk­tus. Be­je, mi­nė­tus pro­duk­tus siū­ly­čiau rink­tis pa­gal se­zo­ną, taip gau­si­te dau­giau vi­ta­mi­nų. Ke­lio­nei pa­si­ruoš­ki­te mor­kų, cu­ki­ni­jų, agur­kų laz­de­lių – jas val­gy­ti la­bai pa­to­gu. Kad bū­tų so­čiau, ga­li­ma iš anks­to pa­si­ga­min­ti ir į ke­lio­ni­nę dė­žu­tę įsi­dė­ti už­te­pė­lę su mėgs­ta­mais pro­duk­tais ir jo­je tie­siog mir­ky­ti įvai­rias dar­žo­ves, duo­niu­kus“, – siū­lo L.Luk­mi­nai­tė.

Anot pa­šne­ko­vės, vai­siai, uo­gos taip pat tin­ka, o svar­biau­sia, jų ne­rei­kia ga­min­ti iš anks­to. Pa­vyz­džiui, obuo­lį pa­ta­ria­ma su­val­gy­ti dėl mais­ti­nių skai­du­lų, ku­rios nau­din­gos žar­ny­nui, taip pat jis pui­kiai vei­kia kaip virš­ki­ni­mo sis­te­mos „šluo­ta“. „Į ke­lio­nę drą­siai įsi­dė­ki­te džio­vin­tų vai­sių, rie­šu­tų, ta­čiau svar­bu jų ne­pa­dau­gin­ti ir, jei pa­si­tai­kys ga­li­my­bė, juos pa­mir­ky­ki­te prieš val­gy­da­mi“, – pa­ta­ria svei­kos gy­ven­se­nos spe­cia­lis­tė ir pri­du­ria, kad jei­gu vis dėl­to ne­įsi­vaiz­duo­ja­te ra­cio­no be su­muš­ti­nio, bent jau rin­ki­tės be­mie­lę, vi­so grū­do duo­ną, o pa­gar­din­ki­te ją avo­ka­du, po­mi­do­rais, agur­kais.

Jei su­tri­ko žar­ny­no veik­la

„Vi­du­rių už­kie­tė­ji­mas – vie­nas daž­niau­siai pa­si­tai­kan­čių ne­ga­la­vi­mų ke­liau­jant au­to­bu­su. Kaip sau pa­dė­ti, jei jau iš­ti­ko bė­da? Pa­tir­tis ro­do, kad daž­niau­siai kiek­vie­nam žmo­gui įveik­ti vi­du­rių už­kie­tė­ji­mą pa­de­da skir­tin­gi pro­duk­tai ar bū­dai. Pir­miau­sia at­kreip­ki­te dė­me­sį, ar pa­kan­ka­mai ge­ria­te skys­čių. Tu­rė­ki­te min­ty­je, kad vi­ta­mi­nas C lais­vi­na vi­du­rius, tad pir­mo­ji pa­gal­ba ga­li bū­ti van­dens gė­ri­mas su cit­ri­na. Pa­tar­ti­na ger­ti daug ar­ba­tos: kmy­nų, any­žių, ra­mu­nė­lių, pi­pir­mė­čių. Taip pat svar­bu pa­ju­dė­ti. Nau­do­ki­tės pro­ga vos tik au­to­bu­sas su­sto­ja: ei­ki­te pa­si­vaikš­čio­ti, pra­si­ju­din­ti, pa­da­ry­ti pri­tū­pi­mų, pa­si­len­ki­te link pirš­tų ga­liu­kų, su­ka­mai­siais ju­de­siais pa­gal laik­ro­džio ro­dyk­lę pa­ma­sa­žuo­ki­te pil­vo sri­tį“, – sa­ko L.Luk­mi­nai­tė.

Mi­ty­bos spe­cia­lis­tai re­ko­men­duo­ja val­gy­ti sly­vų, kriau­šių, fi­gų, avi­žų, rie­šu­tų, nes šie pro­duk­tai tu­ri ląs­te­lie­nos, žar­ny­ne virs­tan­čios į že­lė ma­sę, pa­de­dan­čią su­minkš­tin­ti iš­ma­tas. „Be­je, vie­nas bū­dų iš­ju­din­ti virš­ki­ni­mo sis­te­mą – ry­ti­nis ka­vos puo­de­lis, mat ka­vo­je esan­tis ko­fei­nas pa­si­žy­mi vi­du­rius lais­vi­nan­čiu po­vei­kiu. Tie­sa, ne­pik­tnau­džiau­ki­te, nes ko­fei­nas tu­ri ir ki­tą, ma­žiau pa­gei­dau­ja­mą po­vei­kį, ša­li­na skys­čius iš or­ga­niz­mo“, – pa­ste­bi svei­kos gy­ven­se­nos spe­cia­lis­tė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"