Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
SPORTAS

Pasimokę iš klaidų lietuviai antrą kartą šturmuos Monte Karlą

 
2018 01 19 7:00
Lenktynininkas Deividas Jocius (dešinėje) su šturmanu Donatu Zvicevičiumi, nesėkmingai pasirodę praėjusių metų pasaulio ralio čempionato pirmame etape, šiemet pasirengę reabilituotis / 
Lenktynininkas Deividas Jocius (dešinėje) su šturmanu Donatu Zvicevičiumi, nesėkmingai pasirodę praėjusių metų pasaulio ralio čempionato pirmame etape, šiemet pasirengę reabilituotis /  Sauliaus Ramoškos nuotrauka

Po kraupios avarijos Druskininkuose vykusiose „Rally Classic“ lenktynėse per tris mėnesius išsigydęs septynis lūžusius pirštus ir atlaikęs plaštakų operaciją lenktynininkas Deividas Jocius vėl sėda prie vairo. Jis drauge su šturmanu Donatu Zvicevičiumi, nesėkmingai pasirodę praėjusių metų pasaulio ralio čempionato (WRC) pirmame etape, pasirengę reabilituotis Monte Karlo ralyje.

Šių metų planetos ralio pirmenybės tradiciškai startuoja Monte Karle. Pirmasis etapas vyks sausio 25–28 dienomis. Pasimokę iš klaidų 2017-ųjų lenktynėse Monte Karle Lietuvos sportininkai šįkart pasirengę pasiekti finišą ir toliau varžytis antrame WRC etape – Švedijos ralyje.

Deividas Jocius: „Pasimokėme pernai, kai Monte Karlo ralyje dalyvavome „Mitsubishi“ mašina. Iš visų varžybų dalyvių tokia važiavome tik mes, konkurencijos neturėjome, lenktyniavome patys su savimi.“

Ne tokio debiuto tikėjosi

Praėjusiais metais į savo pirmą Monte Karlo ralį D. Jocius su D. Zvicevičiumi išvyko kupini entuziazmo. Tačiau viskas vyko ne pagal sumanytą planą, tad vienintelis Lietuvos ekipažas buvo priverstas anksti pasitraukti iš lenktynių.

Pirmame Monte Karlo greičio ruože, įveikus apie 2,5 km nuo starto, lietuvių ekipažas slystelėjo ir trenkėsi į šlaitą. Po smūgio išsinėrė užpakalinis „Mitsubishi“ automobilio ratas, tad lenktynes teko baigti.

Tiesa, iš pradžių sportininkai vylėsi, jog nesunkų gedimą lengvai pašalinus bus galima tęsti lenktynes vadovaujantis vadinamąja „Super Rally“ taisykle.

Bet automobilį atgabenus į servisą paaiškėjo, kad problemų yra gerokai daugiau. Po smūgio automobilio dujų išmetimo sistema buvo sulenkta. Duslintuvas prisilietė prie degalų bako ir šis ėmė lydytis. Nuėmus baką, lenktynių techniniai komisarai pastebėjo, kad jis drėksta, o su tokiu baku lenktyniauti draudžiama. Tos pačios dienos vakarą paaiškėjo, kad ekipažui startuoti nebus leidžiama.

Nepaisydami tokio net juodžiausiame sapne nesapnuoto debiuto Lietuvos lenktynininkai jau žinojo, jog po metų, 2018-aisiais, jie vėl leisis Monte Karlo ralio kalnų serpantinais.

„Kai pasiekėme finišą, kuris vyko Monake prie princo Alberto rūmų, pamatėme iškeltą Lietuvos vėliavą, bet, deja, mūsų automobilio ten nebuvo, supratome, kad kitąmet grįšime ir užbaigsime tai, ko nepadarėme“, – prieš kelionę į šių metų pasaulio čempionato pirmą etapą „Lietuvos žinioms“ sakė D. Jocius.

Deividas Jocius: „Pasimokėme pernai, kai Monte Karlo ralyje dalyvavome „Mitsubishi“ mašina. Iš visų varžybų dalyvių tokia važiavome tik mes, konkurencijos neturėjome, lenktyniavome patys su savimi.“/ Alinos Ožič nuotrauka
Deividas Jocius: „Pasimokėme pernai, kai Monte Karlo ralyje dalyvavome „Mitsubishi“ mašina. Iš visų varžybų dalyvių tokia važiavome tik mes, konkurencijos neturėjome, lenktyniavome patys su savimi.“/ Alinos Ožič nuotrauka

Vertėsi daugiau negu 30 kartų

Nei jis, nei jo šturmanas nė nenutuokė, kokius išbandymus jiems teks iškęsti belaukiant šių metų starto WRC čempionate.

Rugsėjo 30 dieną Druskininkuose vykusiose „Rally Classic“ lenktynėse D. Jocius ir D. Zvicevičius patyrė kraupią avariją. Greičio ruože jų automobilis dideliu greičiu (apie 190 km/val.) staigiame posūkyje išlėkė iš trasos. Automobilis apie 150 metrų vertėsi laukais. Iš mašinos nebeliko nieko, abu sportininkai greitosios pagalbos automobiliu buvo nugabenti į ligoninę. Pirmi signalai buvo baisūs: spėliota, kad jiems bus labai blogai.

„Kai laikiausi už vairo, po pirmo smūgio vairas man nunešė nykštį, – trijų su puse mėnesio senumo įvykius prisiminė D. Jocius. – Tada mano rankos išlindo pro langą. Mes vertėmės per 30 kartų. Mašina traiškė pirštus. Lūžo septyni pirštai. Buvo išplėštas raktikaulis, raiščiai. Su keliais reabilitologais dirbau visą laiką. Niekam to nelinkiu.“

O šturmaną D. Zvicevičių visa komanda nuo šiol vadina Geležiniu Žmogumi. Raktikaulyje jis turi sprindžio dydžio metalo gabalą. Be to, Donatui buvo lūžęs ir delnikaulis.

Bet dabar abu lenktynininkai jau išsilaižę žaizdas. Kaip juokavo jų komandos „Arctic Energy World Rally team“ kolegos, Deividui ir Donatui jau galima stipriai paspausti ranką ir net per petį paplekšnoti.

„Reabilitacija buvo sunki, reikėjo įdėti daug pastangų. Šiandien galiu kiek atsipūsti – partneriai patikėjo, kad galime vairuoti, mumis patikėjo ir Automobilių sporto federacija, ji išdavė licencijas dar metams“, – šypsojosi D. Jocius.

Automobilis – pagal jėgas

Prieš kelionę į Monaką Deividas Jocius „Lietuvos žinioms“ papasakojo, kokiu automobiliu lenktyniaus šių metų pasaulio čempionate ir iš kokių praėjusių metų klaidų ekipažas pasimokė.

– Ko tikitės pirmame pasaulio ralio čempionato etape Monte Karle?

– Pasistengsime pasiekti finišą, daryti suplanuotas tarpines stoteles ir nedaryti neplanuotų. Toks mūsų planas.

Dar nežinome, kaip galėsime važiuoti dėl mūsų sveikatos. Funkcionuoju neblogai, per tris mėnesius atsigavau. Nors prieš tai vaizdas nebuvo daug žadantis. Nei reabilitologai, nei gydytojai nesakė, kad sausio pabaigoje galėsiu startuoti lenktynėse. Galbūt taip greitai atsistoti ant kojų padėjo ryžtas ir užsispyrimas. Net neturėjau laiko normaliai lovoje pagulėti. Teko derėtis su partneriais, komandomis.

– Pernai lenktyniavote automobiliu „Mitsubishi“. O šiemet?

– Važiuosime „Peugeot 208“ R2 klasės automobiliu. Monte Karlo ralyje tai bus gausiausia klasė – 25 mašinos. Su šiuo automobiliu šiek tiek susipažinome antradienį Slovėnijoje. Jis pranoko mano lūkesčius. Pastaruosius 12 metų vairavau dvigubai galingesnius, keturiais ratais varomus automobilius. Šis varomas tik priekiniais ratais ir labiau tinkamas važiuoti kalnų keliais, serpantinais.

– Kodėl būtent tokį automobilį pasirinkote?

– Pirmiausia teko atsižvelgti į sveikatą, nes norint kelyje suvaldyti keturiais ratais varomą automobilį reikia turėti dvigubai daugiau jėgų. O aš jėgų turiu tik vairuoti ne tokią galingą mašiną. Ateityje, žinoma, varomų ratų skaičių padvigubinsime. Norime eiti žingsnis po žingsnio ir daugiau klaidų nebedaryti. Pasimokėme pernai, kai Monte Karlo ralyje dalyvavome „Mitsubishi“ mašina. Iš visų varžybų dalyvių tokia važiavome tik mes, konkurencijos neturėjome, lenktyniavome patys su savimi...

Padės kelio žvalgai

– Kokių klaidų padarėte pernykščiame Monte Karlo ralyje?

– Viena iš klaidų – nežiūrėjome į viską plačiau ir naudojome tą automobilį, kurį turėjome savo komandos garaže. Jis buvo gerokai pasenęs ir gerokai per didelis. Juo sunkiai važiavome kalnų serpantinais, automobilį teko prievartauti, kad jis pasisuktų. Šių metų automobilis yra mažiukas, kiekvieną posūkį galima įveikti net nenaudojant rankinio stabdžio.

Dar vienas naujas dalykas. Gamyklų komandos turi radijo stoteles, išsiperka dažnį ir gali bendrauti su savo kelio žvalgais iki pat starto. Kalnuose ryšio nėra, todėl prisiskambinti mobiliuoju telefonu neįmanoma. Vadinasi, neįmanoma ir sužinoti tų slidžių trasos vietų, kuriose įvyksta daug avarijų. Pernai nežinodami tokių vietų ir padarėme didelę klaidą. Todėl šįkart nusipirkome palydovinius telefonus. Kadangi Dakaro lenktynėse dalyvaujantys mūsų sportininkai Lietuvoje išsinuomojo visus palydovinius telefonus, mums juos teko nusipirkti. Dabar turėsime ryšį su kelio žvalgais ir žinosime, kur yra pavojingiausios lenktynių vietos.

Kelio žvalgai trasą apžiūri likus valandai iki greičio ruožo starto. Jie surenka visą informaciją, pasižymi, o prieš startą mums praneša, kurios vietos yra pavojingesnės. Tai vienintelis ralis pasaulyje, kur leidžiama kelio žvalgams greičio ruožus įveikti likus valandai iki starto.

– Kokie kiti šių metų jūsų planai?

– Po Monte Karlo ralio tuo pačiu automobiliu dalyvausime antrame pasaulio čempionato etape – Švedijos ralyje. Jau patvirtintos mūsų paraiškos.

O planų labai daug. Bet iš pradžių reikia padaryti pirmą žingsnį Monte Karle, antrą – Švedijos ralyje. Važiuosime, matysime, kaip sekasi rankomis suvaldyti tą „žvėrį“. Monte Karlo ralyje laukia 400 km greičio ruožų, iš viso – apie 2000 kilometrų. Tai labai daug. Kaip keturi Lietuvos ralio čempionato etapai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"