Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
SPORTAS

Dakare – ir profesionalai, ir romantikai

 
2018 01 06 12:00
Dakaro ralyje motociklą puikiai valdanti Laia Sanz raginama sėsti prie automobilio vairo.
Dakaro ralyje motociklą puikiai valdanti Laia Sanz raginama sėsti prie automobilio vairo. Reuters/Scanpix nuotrauka

Automobilių sporto gerbėjai sako, kad kiekvienų metų pradžios verta laukti vien dėl to, kad tuomet prasideda Dakaro ralis. Šiandien Peru startuoja jau 40-osios garsiosios dykumų lenktynės, kurios Pietų Amerikoje rengiamos dešimtmetį.

Ten laukia dvi savaitės alinančių lenktynių, per kurias teks nuvažiuoti apie 9 tūkst. kilometrų. Peru, Bolivijos bei Argentinos kelius ir bekeles įvairiose techninėse kategorijose mėgins įveikti 359 ekipažai, tarp kurių bus ir keturios lietuviškos komandos.

„Peru kopos, Bolivijos aukštikalnės su išretėjusiu oru ir Argentinos karštis... Tai bus nuostabus nuotykis.“

Kiekvieno dalyvio tikslai skirtingi. Galingų rėmėjų užnugarį turintys ralio meistrai už Atlanto susirinko laimėti. Kiti gi sieks vietos elitiniu tituluojamame 20-tuke. O trečių tikslas – tiesiog finišuoti sekinančiose varžybose.

Futbolą keičia ralis

Norintys bent įveikti Dakaro ralį savo technikai, atsarginėms dalims, licencijai ir aptarnaujančiam personalui turi paaukoti maždaug 200 tūkst. eurų. Lietuviškų komandų biudžetai – apie 300 tūkst. eurų. Tuo metu varžybų lyderiai mėto milijonus tam, kad triumfuotų legendiniame ralyje.

Šeštame Dakaro ralyje besivaržysiantis Benediktas Vanagas filosofavo, kad šios lenktynės – tai puikus būdas pažinti save dar geriau bei nuodugniau.

Geresnio savęs pažinimo ieškos ir garsus futbolo treneris iš Portugalijos Andre Villas Boasas, pretenduojantis tapti viena spalvingiausių šių varžybų asmenybių. Kadaise mokęsis futbolo paslapčių iš elitinių strategų Bobby Robsono ir Jose Mourinho, jis pats anksti pradėjo trenerio karjerą ir vadovavo tokiems klubams kaip „Porto“, Londono „Chelsea“, Londono „Tottenham“ ar Sankt Peterburgo „Zenit“. Praėjusį sezoną A. V. Boasas dirbo Kinijoje su Šanchajaus SIPG futbolininkais, o žiemą ryžosi dar nepatirtam išbandymui.

40-metis portugalas prisipažino, kad automobilių sportu domėjosi ir Dakaro lenktynes sekė nuo pat vaikystės, mat prieš tris dešimtmečius jose važiavo jo dėdė Pedro.

Todėl A. V. Boasas nusprendė paversti tai giminės tradicija. Pietų Amerikoje jis ketino lenktyniauti motociklu, bet sužinojęs, kad kruopštus motociklininkų pasirengimas trunka ištisus metus, sėdo į keturratę transporto priemonę.

A. V. Boasas pasirinko tarp lenktynininkų itin populiarų visureigį „Toyota Hilux“, o jo šturmanas bus tautietis Rubenas Faria, kuris su motociklu 2013-ųjų Dakare finišavo antras. Pernai R. Faria baigė motociklininko karjerą.

„Kartą Andre paskambino ir pasiūlė griebtis šio iššūkio. Liepė pagalvoti. Aš galvojau penkias sekundes, – juokėsi R. Faria. – Tai nuostabus iššūkis. Visi, važiavę čia, tai žino.“

Portugalijos ir Rusijos futbolo čempionas, Europos lygos taurės laimėtojas A. V. Boasas prisipažino, kad Pietų Amerikoje pergale laikytų pasiektą galutinį finišą. O tarpinius etapus norėtų baigti ne vėlai sutemus, kai kiti lenktynininkai jau ilsisi.

„R. Faria yra labai patyręs, todėl padės geriau naviguoti dykumose. Be to, jo užduotis bus nugesinti mano karštą temperamentą“, – atviravo sunkiausių pasaulio lenktynių debiutantas.

Septyni nuotykiai

Kai 2001-aisiais Dakaro lenktynes automobilių klasėje sensacingai laimėjo vokietė Jutta Kleinschmidt, šiame ralio maratone pasirodančios moterys jau nieko nestebina. Vis dėlto pritrenkiančiais rezultatais jos pasigirti negali.

Iš dailiosios lyties atstovių Dakare geriausiai sekasi ispanei Laiai Sanz. Žinoma 32 metų motociklininkė dalyvavo septyniuose raliuose ir visus juos pabaigė, o 2015 metais užėmė 9-ąją vietą. Tai geriausias moterų rezultatas Dakaro motociklų lenktynėse.

Šių metų varžybos KTM komandos lenktynininkei iš Barselonos bus jau aštuntosios.

„Iki šiol man neblogai sekėsi, o dabar esu nusitaikiusi į vietą pirmame 15-tuke, bet žinau, kad bus sunku. Dakare negali turėti per daug ambicijų, čia reikia ir šalto proto. Mano srities atstovams tai yra svarbiausias metų įvykis. Dėl jo dirbame 11 mėnesių. Peru kopos, Bolivijos aukštikalnės su išretėjusiu oru ir Argentinos karštis... Tai bus nuostabus nuotykis“, – svajingai kalbėjo L. Sanz, kurią remia net 9 stambios įmonės. Solidi parama ispanei padėjo gauti naujos serijos KTM motociklą.

Įdomu, kad motociklininkai Dakaro lenktynėse susiduria su didesne rizika. Per 40 metų šiose varžybose žuvo 19 lenktynininkų, net 11 iš jų buvo motociklininkai.

Motociklų varžybose šiemet L. Sanz nebus vienintelė mergina. Šioje įskaitoje varžysis ir jos tautietė ispanė Rosa Romero Font bei čekė Gabriela Novotna.

Ragina spausti vyrus

Minėta J. Kleinschmidt Naujųjų metų išvakarėse išdėstė įdomią mintį. Duodama interviu leidiniui „Motorsport“ vokietė sakė, kad L. Sanz privalo pamėginti varžytis automobilių įskaitoje.

„Laia neįtikėtinai gerai vairuoja motociklą, bet kaip įmanoma greičiau turi sėsti prie automobilio vairo. Neabejoju, kad L. Sanz pajėgi sudaryti konkurenciją vyrams ir būti tarp automobilių įskaitos lyderių, tačiau reikėtų paskubėti. Jos adaptacija pakeitus amplua truktų 2–3 metus, o artėjant keturiasdešimtmečiui ji jau nebus tokia greita ir agresyvi. Pati tai patyriau savo kailiu“, – pareiškė vienintelė Dakaro ralio čempionė J. Kleinschmidt.

Nemažai pasiekęs futbole, Andre Villas Boasas sėda prie ralio mašinos vairo. AFP/Scanpix nuotrauka
Nemažai pasiekęs futbole, Andre Villas Boasas sėda prie ralio mašinos vairo. AFP/Scanpix nuotrauka

Savaime suprantama, „Motorsport“ pakalbino ir pačią L. Sanz. Ji teigė, kad J. Kleinschmidt pasiūlymas patiko ir skamba kaip „intriguojantis, įdomus iššūkis“.

O šio Dakaro ralio nuotykiai prasideda šiandien Limoje ir truks dvi savaites.

Automobilių varžybose išvysime tris lietuvių ekipažus – B. Vanagą (šturmanas Sebastianas Rozwadowskis), Antaną Juknevičių (šturmanas Darius Vaičiulis) ir Vaidotą Žalą (šturmanas Saulius Jurgelėnas). Visi jie važiuos „Toyota“ markės bolidais. Tarp motociklininkų varžysis KTM vairuojantis Balys Bardauskas.

Varžybų direktorius Etienne'as Lavigne'as teigė, kad trasa drieksis per tris kardinaliai skirtingas geografines vietoves, o kelyje daugiausia vyraus kopos.

Įvardijo favoritus

Prieš šių metų lenktynes savo prognozes pateikia lažybų bendrovės. Jos neabejoja, kad populiariausioje automobilių klasėje arši kova vėl virs tik tarp prancūzų „Peugeot“ komandos ralio žvaigždžių.

Praėjusiais metais triumfavo Stephane'as Peterhanselis, per dvi savaites vos 5 min. 13 sek. aplenkęs Sebastieną Loebą. Šių dviejų prancūzų konkurencijos laukiama ir šiemet. Tiesa, S. Peterhanselio šansai vertinami bemaž dvigubai geriau nei S. Loebo. Susiklosčius palankioms aplinkybėms, į šią kovą galėtų įsiterpti kitas „Peugeot“ važiuojantis prancūzas Cyrilis Despres. Tuo metu „Toyotos“ lyderių Ginielio De Villierso iš Pietų Afrikos ir katariečio Nassero Al Attiyah šansai nugalėti laikomi tik teoriniais.

Motociklininkų įskaitoje laukiama atkaklios kovos tarp KTM australo Toby Price'o ir „Honda“ važiuojančio ispano Joano Barredos Borto. Po jų reitinguojamas pernykštis nugalėtojas britas Samas Sunderlandas iš KTM.

Anot lažybų tarpininkų, sunkvežimių įskaitoje visus triuškins rusiškas „Kamaz“ trio – nugalėtojų titulą ginsiantis Eduardas Nikolajevas, taip pat Dmitrijus Sotnikovas ir Airatas Mardejevas. O „tamsiuoju arkliuku“ neva galėtų tapti argentinietis Federico Villagra su „Iveco“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"