Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
SPORTAS

Antanas Juknevičius turės greitesnį „žirgą“

 
2018 04 15 6:00
Antanas Juknevičius.
Antanas Juknevičius. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Iki naujojo Dakaro ralio varžybų maratono lieka dar daugiau nei 8 mėnesiai, bet lenktynininkas Antanas Juknevičius jau ruošiasi naujam iššūkiui. Vakar jis pristatė naująjį savo bolidą „Toyota Hilux Overdrive OTB“.

Naujasis ralio automobilis yra beveik naujas ir, anot A. Juknevičiaus, nuvažiavęs vos tūkstantį kilometrų. Lenktynininkas dar nespėjo deramai išbandyti šio pirkinio, tačiau džiaugiasi nauju jo dizainu ir svoriu – ši „Toyota“ sveria 2 tonas ir yra 200 kg lengvesnė už pirmtakę. Pastarajai vis dar ieškoma pirkėjo.

Antanas Juknevičius: „Šis automobilis nuvažiavęs 1 tūkst. kilometrų – jei nebuvo daužtas, tai yra niekis.“

„Sakoma, kad tikras vairuotojas džiaugiasi du kartus: kai nusiperka automobilį ir kai jį parduoda, – nusijuokė Dakaro ralio veteranas. – Mano komandoje didelis džiaugsmas, nes turime naują „žirgą“, o senąjį netrukus parduosiu.“

Naujoji „Toyota“ ne tik lengvesnė, bet ir modernesnė – joje sumontuota nuo važiuoklės nepriklausoma užpakalinė pakaba. Mašinos motoras (5 litrų darbinio tūrio 8 cilindrų) gali pasiekti 330 AG.

Praėjusiame Dakaro ralyje A. Juknevičius kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu pasiekė geriausią istorijoje rezultatą tarp lietuvių ir finišavo 12 vietoje. Kitų metų tikslas – dar labiau priartėti prie lyderių. Tiesa, kol kas neaišku, ar naują ralį A. Juknevičius šturmuos su D. Vaičiuliu – dėl alpinizmo pamišęs šturmanas pirmiausia nori įgyvendinti seną savo svajonę ir įkopti į aukštikalnę Antarktidoje.

– Kiek kainavo naujasis automobilis ir kokie jo pranašumai? – paklausėme Antano Juknevičiaus.

– Šios komplektacijos bolido kaina yra 365 tūkst. eurų, tačiau automobilis praktiškai naujas. Jo pirkimo istorija gana kuriozinė. Automobilį įsigijome iš didžiausios „Toyota Overdrive“ konkurentės vokiečių komandos „X-Raid“. Vienas jų lenktynininkas su šia „Toyota“ sudalyvavo pasaulio čempionato etape Lenkijoje ir nutarė persėsti prie prabangesnio „Mini“ vairo, o kaip užstatą „X-Raid“ komandai atidavė šią „Toyotą“. O ją aš nupirkau iš vokiečių.

Anksčiau trejus metus važiavome su OTB serijos „Toyota Hilux“ modeliu, ir šis naujasis automobilis – naujausia tos OTB kartos versija. Esminiai jo niuansai – lengvesnis svoris ir nepriklausoma užpakalinė pakaba, taip pat patrauklesnis akiai dizainas. Automobilis nuvažiavęs 1 tūkst. kilometrų – jei nebuvo daužtas, tai yra niekis.

Beje, ne visi žino, kad tokių „Toyotų“ kėbulai gaminami Lietuvoje. „Overdrive“ komanda turi sutartį su lietuvių meistrais, šie jų lenktyniniams automobiliams surenka labai patikimus ir kokybiškus kėbulus.

– Kokie nepriklausomos užpakalinės pakabos pranašumai?

– Su ja galima daug greičiau važiuoti nelygiomis trasos vietomis. Tokia lanksti pakaba prisitaiko prie reljefo, ratai vienodai priglunda prie žemės paviršiaus, todėl akivaizdžiai pagreitėsime. Tiesa, ši pakaba neatleidžia vairuotojų klaidų ir po rimtesnio smūgio ji gali lengvai sulūžti. Turėsime saugotis.

– Kada išsispręs neaiškumai dėl šturmano D. Vaičiulio?

– Su Dariumi esame pasiekę susitarimą drauge važiuoti ir trečiame Dakaro ralyje, tačiau šiuo metu yra nemažai klaustukų. Jis pasiryžęs įkopti į aukštikalnę Antarktidoje ir tą ketina daryti metų pabaigoje, prieš pat Dakaro ralio pradžią. Jeigu spės – viskas gerai. Tačiau alpinizmas dėl oro sąlygų ir kitų aplinkybių dažnai nenuspėjamas. Apsidrausdami ketiname įsigyti porą papildomų šturmano licencijų, nes komandoje turime žmonių, kurie gali užsiimti šiuo darbu. Tačiau prioritetą teikiame D. Vaičiuliui. Tikimybė, kad jis važiuos su manimi, yra apie 70 procentų.

– Su nauja mašina tikriausiai jau taikysitės į Dakaro ralio dešimtuką?

– Nenoriu trypčioti vietoje ir dalyvauti ralyje vien savo malonumui. Ambicijų komanda turi, tad tikslas neabejotinai bus pagerinti šių metų rezultatą. Gerai žinau, kad bus labai sunku, nes konkurentai taip pat turės modernesnę techniką. Tačiau smagu, kad ir mes nestovime vietoje.

– Kada prasidės bolido bandymai?

– Netrukus pasivažinėsime poligonuose ir žvyro karjeruose – reikia duoti mašinai padirbėti. O kada bus pirmosios varžybos – sunku pasakyti. Į pasaulio čempionato etapus Azijoje jau nespėjome, tad rugsėjį ketiname dalyvauti etape Lenkijoje. Nuo biudžeto priklausys, ar nuvažiuosime pasivaržyti į Maroką. Nekantraudamas laukiu tokių testų, nes pats dar tik Vilniaus gatvėmis važiavau maždaug 7 kilometrus. Spustelėjau – „traukia“ gerai. (Juokiasi.)

– Ar žinoma, koks bus 2019 metų Dakaro ralio maršrutas?

– Organizatoriai oficialų maršrutą skelbs gegužės mėnesį. Bet kiek man pavyko sužinoti, į varžybų kalendorių sugrįžta Čilė. Jos sostinėje Santjage numatomas startas. Vėliau važiuosime į Argentiną, o finišas turėtų būti Peru. Bus labai įdomu, nes Čilėje trasa neabejotinai drieksis Atakamos dykuma. Yra tekę ja važiuoti – jausmas nuostabus. Kopų bus ir Peru. Tad tikriausiai turėsime spalvingą Dakaro ralį su smėlynais, kalnais ir dykumomis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"