Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Kontrolierė įspėjo „Emsi“ dėl moterų žeminimo

 
2018 07 26 9:27
EMSI reklama
EMSI reklama Organizatorių nuotrauka

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė degalinės tinklo „Emsi“ vadovui skyrė įspėjimą už seksistinio turinio reklaminę žinutę Joninių proga.

Tyrimą kontrolierė pradėjo po to, kai į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą kreipėsi keli „Emsi“ klientai, į mobiliuosius telefonus gavę žinutes „Susitiko Jonas pupa ir zemyn sijona lupa. Jonai Jonai ka darai? Nesijaudink, bus gerai Kol zemyn sijona lupo i EMSI visi uzsuko. Su Joninemis!!!“ (kalba netaisyta). Pareiškėjų teigimu, toks tekstas žemina moteris ir skatina jų diskriminaciją, rašoma pranešime spaudai.

Ši reklaminė žinutė pažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, draudžiantį reklamose formuoti nuostatas, jog viena lytis yra pranašesnė už kitą.

„Emsi“ direktorė Jurgita Buterlevičienė informavo, kad žinutės teksto jos vadovaujama bendrovė nekūrė. Jame tiesiog pritaikytas interneto erdvėje paplitęs lietuvių liaudies folkloras „Susitiko žirnis pupą ir žemyn sijoną lupa. Žirni žirni, ką darai? Nesijaudink, bus gerai! Iš pradžių pupa supyko, bet vėliau ir jai patiko“. Pasak J. Buterlevičienės, reklama siekta nesigilinant į turinį šmaikščiai pasveikinti klientus Joninių proga.

A. Skardžiuvienė teigia, kad bendrovė, pasitelkdama internetinį folklorą, žeminantį moteris, ir plačiai tiražuodama neigiamus stereotipus, pasielgė neatsakingai. „Tradicijas, kurios įtvirtina moterų paniekinimą, seksistinį ir sudaiktinantį požiūrį, būtina keisti, o tokio folkloro – atsisakyti. Gyvename modernioje šalyje, kurioje tokios praktikos toleruoti tiesiog negalime. Džiaugiuosi mūsų visuomenės sąmoningumu ir reakcija pranešant apie netinkamą reklamų turinį „, – sakė ji.

Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas draudžia vartotojų diskriminaciją dėl lyties. Tą įtvirtina ir valstybės prisiimti tarptautiniai įsipareigojimai. Jungtinių Tautų konvencija dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo prieš moteris valstybes įpareigoja imtis visų reikiamų priemonių siekiant pakeisti lytį žeminančius prietarus, papročius ir kitas praktikas, pagrįstas lyties nepilnavertiškumo ar pranašumo idėja arba stereotipišku vyrų ir moterų vaidmeniu.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"