Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Kokiu minimaliu greičiu gali skristi lėktuvas?

 
„Antonov An-2“ turi didelį sparnų paviršių ./
„Antonov An-2“ turi didelį sparnų paviršių ./ wikipedia.org nuotrauka

Lėktuvai nėra sraigtasparniai ir kaboti vietoje negali. Keliamoji sparnų jėga kuriama tik lėktuvui judant pirmyn ir oro srautams glostant sparnų paviršių. Tačiau koks lėktuvas gali skristi lėčiausiai? Ir ar patikėtumėte, kad yra lėktuvų, kurie gali skristi atbuli?

Tam, kad būtų kuriama didelė keliamoji galia, reikia, kad lėktuvas turėtų didelį sparnų plotą, o pats sparnų profilis pasižymėtu aukštu aerodinaminiu efektyvumu. Taigi, jei norite surasti lėktuvą, kuris gali skristi lėčiausiai, turite pasižvalgyti į biplanus. Pavyzdžiui, „Antonov An-2“ (tai garsusis laiudiškai vadinamas „kukurūzininkas“) gali skristi vos 40 km/h greičiu. Tai – labai lėtai tokiam dideliam lėktuvui, tačiau jis išlieka gerai valdomas ir skrisdamas tokiu greičiu.

Apskritai, žemės ūkio darbams sukurti lėktuvai gali skristi labai lėtai, nes tam ir buvo kuriami. Skrendant lėčiau galima tiksliau išbarstyti trąšas, į šalis neišsklaidomi pesticidai ir kiti chemikalai. Dažnai tos pačios savybės, leidžiančios skristi itin nedideliu greičiu, yra tos pačios, kurios leidžia pakilti nuo trumpų takų. Todėl „Antonov An-2“ ir gali skraidyti taip lėtai. Tačiau 40 km/h greitis yra sąlyginis – „Antonov An-2“, kaip ir nemažai kitų lėktuvų, gali skristi atbulas.

Keliamąją jėgą kuria oro srautai, tekantys aplink lėktuvo sparnus. Tačiau tie oro srautai gali būti užtikrinami ne tik lėktuvui judant pirmyn – stiprus vėjas turi tokį patį efektą. Stiprus vėjas gali efektyviai kurti keliamąją jėgą taip, kad lėktuvas žemės atžvilgiu tiesiog kabos ore ar net skris atbulas. Skirtingiems lėktuvams reikalingas skirtingas vėjo greitis, tačiau tinkamomis sąlygomis tokį efektą gali pasiekti daugelis propelerinių lėktuvų. „Antonov An-2“ dėl to pagarsėjo dėl pasirodymų įvairiose aviacijos šventėse.

Bet kaip tai atrodo? Labai paprasta – lėktuvo greitis ore gali siekti keliasdešimt kilometrų per valandą, o žemės atžvilgiu – 5–10 km/h į priešingą pusę. Ant žemės stovintiems žmonėms lieka tik stebėtis, kaip lėktuvas skrenda atbulas ir išlieka valdomas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"