Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Kodėl „Tesla“ autopilotas vis pridaro avarijų?

 
Ekrano kopija

„Tesla“ autopilotas žiniasklaidoje linksniuojamas ne iš gerosios pusės. Jau yra įvykusios kelios tragiškos avarijos, kuomet sistema nepajėgė išvengti susidūrimo. Tačiau kokie trūkumai nulemia šiuos autoįvykius? Britai atliko bandymą ir parodė, kaip paprastai „Tesla Model S“ su įjungtu autopilotu gali atsitrenkti į kitą automobilį.

„Tesla Model S“ užtikrintai važiuoja greitkelio greičiu, kai priekyje esantis automobilis staiga persirikiuoja. Staiga prieš nosį atsiranda akivaizdi kliūtis – sustojęs automobilis. Tačiau autopilotas nežino, ką daryti ir pradeda stabdyti per vėlai. Šįkart nukentėjo tik „Ford Fiesta“ maketas, tačiau panašios tragedijos vyksta nuolat.

Praeitą mėnesį vienas „Tesla Model S“ atsitrenkė į ugniagesių sunkvežimį, kitas – į policijos automobilį. Prieš kelis mėnesius autopiloto vairuojamas „Model X“ pateko į mirtiną avariją, kokios pasitaiko jau kelerius metus. Visą šį laiką „Tesla“ kuria patobulinimus, išleidžia autopiloto programinės įrangos atnaujinimus, tačiau avarijos nesibaigia. Ir nesibaigs.

Problema nėra pats autopilotas, o žmonių supratimas. Autonominių automobilių keliuose nėra. „Tesla“ automobiliai nėra tokie savarankiški – „Tesla Autopilot“ tėra pagalbinė sistema, padedanti palaikyti automobilio greitį pagal aplinkinius automobilius. Automobiliai išlieka tarp linijų ir saugiai atlieka posūkius, tačiau tai vis tiek tėra tik pagerinta greičio palaikymo technologija. Susidūrusi su neaiškia situacija, sistema iš karto prašo vairuotojo imtis veiksmų. Jei vairuotojas nekreipia dėmesio į kelią, įvyksta avarija.

„Tesla“ jau kelis kartu perspėjo savo automobilių vairuotojus – jie negali patys savarankiškai keliauti greitkeliais. Sistema leidžia žmogui atsipalaiduoti ir tikrai pagerina automobilio saugumą. Tačiau išlaikyti rankas ant vairo vis tiek būtina. Dar svarbiau išlaikyti sutelktą dėmesį. Automobilio sensorius gali suklaidinti ryški saulės šviesą, neaiškus kelio žymėjimas ar neprognozuojami kitų vairuotojų veiksmai.

Britų atliktas eksperimentas vaizdžiai parodė, kas gali nutikti, kai priešais važiuojantis automobilis staiga apvažiuoja kliūtį:

Problema yra ta, kad autopilotas veikia labai gerai pagal savo funkciją. Taip gerai, kad vairuotojai yra tarsi užliūliuojami netikro saugumo jausmo. Jiems ilgą laiką iš tiesų nereikia nieko daryti, todėl jie tarsi persijungia smegenų režimą ir atsipalaiduoja tarsi būtų keleiviai. Tai – labai pavojinga. Bet ką gali padaryti „Tesla“? Nelabai ką – automobiliai ir taip pypsi bei rėkia, kai vairuotojas nebelaiko vairo.

Pasikartojančios avarijos privertė žmones geriau pagalvoti, ar jie tikrai nori autonominių automobilių. Šios technologijos palaikymas yra kaip niekada žemai. Tačiau kiti mano, kad tikri autonominiai automobiliai būtų išeitis – jie bent jau ne be reikalo kurtų tą trapų saugumo jausmą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"