Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Kinija pasaulį nustebino dar vienu statiniu

 
Tiltas matomas iš Džuhajaus miesto. /
Tiltas matomas iš Džuhajaus miesto. / Reuters/Scanpix nuotrauka

Antradienį Kinijoje atidarytas ilgiausias pasaulyje jūros tiltas. Įspūdingas 55 km ilgio statinys jungia specialius administracinius Honkongo ir Makao regionus su Kinijos Džuhajaus miestu.

Antradienį tiltą per oficialią ceremoniją Džuhajuje atidarė šalies prezidentas Xi Jinpingas. Milžiniško projekto statyba prasidėjo dar 2009 metais, tačiau ją lydėjo kaltinimai korupcija ir darbininkų mirtys. Teigiama, kad žuvo net 18 asmenų. Tilto atidarymas buvo nukeltas, o jo statybos sąnaudos smarkiai išaugo. Skaičiuojama, kad galutinė statinio kaina gali siekti net 20 mlrd. JAV dolerių (17,5 mlrd. eurų).

Tiltas driekiasi 55 kilometrus.AFP/Scanpix nuotrauka
Tiltas driekiasi 55 kilometrus.AFP/Scanpix nuotrauka

Tiltui, kuris buvo statomas taip, kad atsilaikytų prieš žemės drebėjimus ir taifūnus, buvo panaudota 400 tūkst. tonų metalo. To pakaktų pastatyti 60 Eifelio bokštų.

Teigiama, kad tilto statyba atsiėjo apie 20 mlrd. JAV dolerių.SIPA/Scanpix nuotrauka
Teigiama, kad tilto statyba atsiėjo apie 20 mlrd. JAV dolerių.SIPA/Scanpix nuotrauka

Vienoje vietoje šis statinys „panyra“ į 6,7 km ilgio povandeninį tunelį, kad virš jo galėtų netrukdomi plaukti laivai. Tunelis savo ruožtu jungia dvi dirbtines salas.

Tiltas kerta Perlų upės deltą ir teigiama, kad laiką, kurio reikėdavo perkirsti šį regioną, sutrumpina nuo kelių valandų iki 30 minučių. Tačiau tiltu galės naudotis ne visi, o tik tie vairuotojai, kurie turi specialius leidimus. Jie tiltu galės važinėti jau nuo šiandien. Viešasis transportas juo nekursuos.

Kinija tikisi, kad tiltas paskatins ekonomikos augimą šioje vietovėje ir prisidės prie didesnės pusiau autonominių regionų integracijos su pagrindine Kinijos teritorija.

Honkongą ir žemyninę Kiniją nuo rugsėjo taip pat jungia greitkelis.

Jungtinė Karalystė 1997 metais Honkongo valdymą perdavė Kinijai pagal susitarimą, kad miestas iki 2047 metų išlaikys dalinę nepriklausomybę nuo Pekino. O Portugalija savo buvusią koloniją Makao Kinijai perleido 1999 metais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"